Zitpositie Susuki GSX-R750 en Yamaha R6

leike83

MF'er
11 dec 2006
45
0
Venlo
Het verhaal:

Ik ben aan het twijfelen tussen een GSX-R750 en Yamaha R6. Beiden bouwjaar '07 of R6 van '08. Nu is het belangrijk voor mij om een goed keuze te maken als motor om op te beginnen maar ook rekening te houden met mijn lengte van 1,96.

Bij de dealer ben ik gaan kijken naar deze twee motoren. Beiden kom ik goed weg met mijn lengte alleen zit ik bij de susuki met mijn hoofd boven de tank en bij de yamaha recht boven het stuur. De verkoper wees mij erop dat de susuki makelijker zou sturen omdat mijn positie op de motor beter was.

Klopt dit? En zijn er nog eigenschappen die ik moet overwegen tussen beiden motoren?
 
Gewoon op beiden stukje rijden, weet je meteen hoe en wat. Gaat tenslotte allemaal om je eigen gevoel op zo'n machine.
 
Het verhaal:

Ik ben aan het twijfelen tussen een GSX-R750 en Yamaha R6. Beiden bouwjaar '07 of R6 van '08. Nu is het belangrijk voor mij om een goed keuze te maken als motor om op te beginnen maar ook rekening te houden met mijn lengte van 1,96.

Bij de dealer ben ik gaan kijken naar deze twee motoren. Beiden kom ik goed weg met mijn lengte alleen zit ik bij de susuki met mijn hoofd boven de tank en bij de yamaha recht boven het stuur. De verkoper wees mij erop dat de susuki makelijker zou sturen omdat mijn positie op de motor beter was.

Klopt dit? En zijn er nog eigenschappen die ik moet overwegen tussen beiden motoren?
proefritje op beide en dan de gixxer nemen *O*
 
Dit zijn eigenlijk niet 2 fietsen die goed te vergelijken zijn....

De gixxer heeft in dit geval VEEL meer vermogen dan de R6
Wil je een goed vergelijk maken rij dan op de GSX-R 600

En koop dan alsnog de GSX-R 750
 
Ik denk dat de beste oplossing is voor mij.

Kan iemand mij ook vertellen of er grote verschillen tussen deze twee motoren zitten. Waarom zou ik de susuki boven de yamaha kiezen, of andersom. Misschien dingen zoals rijeigenschappen, fun factor of iets anders.
 
ze zijn allebei even stom :(

haha, nee just kiddin. Ik vind persoonlijk een r6 mooier... Maar de nieuwe gsx-r 750 is in het zwart ook niet verkeerd..

Ik denk dat je je gevoel moet volgen, het zijn allebei populaire motoren.
Op de een of andere stomme manier spreek yamaha mij meer aan.
 
grootste verschil tussen de Gix 750 en R6 is zoals ik al zei het grote verschil in vermogen!!!
 
De r6 is echt een gooi en smijt fiets. Erg vergevingsgezind. Ik ben nu met mijn 3e bezig en hij heeft me nog nooit laten staan (> 80.000 km!). Op mijn 2000 r6 ben ik in 1 dag naar Zwitserland gereden (was toen wel kapot natuurlijk). Verder is het laatste model de beste motor die ik ooit gereden heb. Vindt je het vermogen onderin te weinig: gooi er dan een kleiner tandwiel op (voor)....een wereld van verschil...

Gsx-r750? nooit op gereden, zou ik -als ik jou was- zeker testen. Mooi maar niet mijn cup-of-tea. Ik zou de diverse topics over deze bikes doorlezen... kijk wat er eventueel aan kan schelen...

Maar als je voor "build quality" gaat, kom je snel bij Yamaha uit...!

Happy test :] :] :] :]
 
ik heb ook getwijfeld tussen deze 2 fietsen. Ik heb dan ook de praktijktest gedaan en op 1 dag vlak na elkaar met alletwee de fietsen gereden.
Ik vond de gsxr 750 een behoorlijk linear vermogen hebben, tevens vond ik het niet fijn sturen op de gsxr. Op de r6 vond ik het meer fun, gooi en smijtwerk. Je krijgt als je boven de 10000 rpm het gas opendraait een schop in je rug en het draait ontzettend veel toeren.
Ik heb dan ook voor de r6 gekozen omdat het een fiets is die bij mij past.

Je kan het beste zelf proefrijden en dan besluiten wat je wil. Succes drmee
 
Heb zelf een 750 gehad en op nieuwe 6 gereden,

Soes : stuurt goed - lineair vermogen - zitpositie beter voor lange rijder.

Yammie : stuurt super - eindschot - kwalitatief betere fiets

Snap eigenlijk niet goed waarom je een GSXR 750 2007 tov een R6 2008 zet, zelfde aanschafprijs :? :?

En het vermogenverschil valt in de praktijk ook wel mee :z :z :z op een R6 heb je een veel grotere snelheidsbeleving ivm niet lineair vermogen

:W
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een 750 gehad en op nieuwe 6 gereden,

Soes : stuurt goed - lineair vermogen - zitpositie beter voor lange rijder.

Yammie : stuurt super - eindschot - kwalitatief betere fiets

Snap eigenlijk niet goed waarom je een GSXR 750 2007 tov een R6 2008 zet, zelfde aanschafprijs :? :?

En het vermogenverschil valt in de praktijk ook wel mee :z :z :z op een R6 heb je een veel grotere snelheidsbeleving ivm niet lineair vermogen

:W

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik ben zelf 1.97 en zit best krap op mijn gsxr-750 k6. Vooral de benen hebben het moeilijk ondanks de verstelling van de stepjes. Om meer uit de wind te zitten heb ik een Fabri dubbelbubbel ruitje erop zitten.

Maar verder stuurt de motor goed, vermogen idd lineair (vind ik minder t.o.v. K5).

De Yamaha R6 is, zeker als je wat kleiner bent, de betere. Allemachtig wat een beest :9~

Maar zoals vaker gezegd, maak een proefrit en ervaar het verschil.

Suc6
 
ik ben met mijn 1.95m in het bezit van een gsxr750 k7. Vind m super makkelijk rijden, zit er goed op en stuurt goed. De r6 vond ik in het echt tegenvallen, veel te extreem, en hoevaak kom je nu in die hoge toerengebieden op de openbare weg.
Met de soes kun je makkelijk 70 rijden in de 6, en dan doortrekken tot 280km/u. Dat koppel is echt goed bruikbaar, iets waar de r6 nogal wat gebrek aan heeft.

Het ligt er dus echt aan wat je wilt.
 
De reden dat ik na deze motoren aan het kijken ben is dat ik ze natuurlijk mooi vind. Daarbij kijk ik voor een nieuwe of eentje die 1 jaar oud is.

De keuze tussen de specifieke modellen is dat ik ik de nieuwe susuki GSX-R 2008 niet mooier vindt dan het 2007 model. Daarbij hoor ik iedereen altijd zeggen dat je de 750 moet pakken. Rijplezier van een 600 met het vermogen van een 1000 gecombineerd. De keuze voor yamaha R6 2008 is gewoon dat het de nieuwste is, 2007 zou ook nog een mogelijkheid zijn.
 
De reden dat ik na deze motoren aan het kijken ben is dat ik ze natuurlijk mooi vind. Daarbij kijk ik voor een nieuwe of eentje die 1 jaar oud is.

De keuze tussen de specifieke modellen is dat ik ik de nieuwe susuki GSX-R 2008 niet mooier vindt dan het 2007 model. Daarbij hoor ik iedereen altijd zeggen dat je de 750 moet pakken. Rijplezier van een 600 met het vermogen van een 1000 gecombineerd. De keuze voor yamaha R6 2008 is gewoon dat het de nieuwste is, 2007 zou ook nog een mogelijkheid zijn.

het zijn dan wel alle twee ss motoren, maar zijn toch wel heel verschillend qua motorgedrag en zitpositie. De r6 is gemaakt voor hoge toeren en hard rijden, terwijl de suzuki ook goed rustig te rijden is.
 
Ga binnenkort proefrijden op deze twee motoren.

Zijn er grote verschillen als het gaat om rijeigenschappen. Wie kan mij het verschil vertellen.

Ik denk bijvoorbeeld aan het stuurgedrag en vermogen, en wat betekenen deze verschillen voor een beginnende motorrijder?
 
Verschil tussen 600 en 750 is een kwestie van smaak:
Heb 6 jaar R6 gereden tot zeer grote tevredenheid (2000 model) maar in 2006 toch Gixer (K6) gekocht. Voornaamste reden voor mij was dat ik wel wat extra koppel kon gebruiken omdat ik bijna altijd met duo rijd.

Als ik het weer zou doen, zou ik weer een 600 kiezen: 750 is wel sneller maar de snelheidsbeleving en de kick van toeren draaien op 600, spreekt mij meer aan dan het gemak van de extra cc's. Met R6 kon ik nog wel max toeren rijden, de gixer rijdt 150 bij max toeren in z'n 2, dus dat gebeurt niet zo vaakl op de openbare weg...

Succes! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan