zk woonwerk motor

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
en ik kan geen keuze maken.
Ik wil maximaal 400/500 uitgeven (en dan moeten er voorlopig geen grote kosten bij komen)
Ik wil hem alleen gebruiken tijdens de zomermaanden voor woonwerk en in voorjaar en najaar als alternatief voor mijn VT1100 waar ik nog even zuinig op ben.

Een ritje woonwerk is 30 heen 30 terug dus 60 km op een dag. 4 dagen in de week is dus zo'n 250 in de week en 1000 in de maand. Echt veel te lijden heeft zo'n ding dus niet. En als het ECHT hard regent ga ik lekker met de bus :)

Een oldtimer zou ideaal zijn (geen wegenbelasting/lage verzekering)
En hoeveel cc/vermogen is nodig hiervoor? Ik zal vooral file rijden dus snelheid is niet zo belangrijk. Maar de stukken waar het wel vrij is is het wel prettig als je de vrachtwagens voor blijft.

Ik zit zelf met de volgende types in mijn hoofd:
Honda cb250rs
Honda cb400n
Honda cx500
Yamaha xs400
Yamaha sr250 (al op gereden en te klein bevonden + trommelrem)
Suzuki gs400e/f
Suzuki gn400

Allemaal fietsen die ik vind binnen mijn budget. Kan iemand mij hierin adviseren?
Het liefst een 2 cillinder omdat deze toch net ff zuiniger met benzine zijn (toch??)

Ik hoor heel graag wat andere mensen hierover denken.

Alvast bedankt.

Gr. Peter
 
Ligt eraan, moet je over de snelweg? Dan zou ik wel een iets snellere nemen. Veel fijner rijden!
Als je alleen maar binnendoor rijdt, kun je met minder af.
 
Waarom kijk je niet naar een GPZ 500s? Tweecilinder, ook in dat budget verkrijgbaar en een heerlijke fiets voor ontspannen woon-werkverkeer.
 
Hmm 500,- Euro is wel erg weinig. Ik kan natuurlijk niet in je portomonnee kijken. Maar misschien toch verstandiger om bv 500,- Euro meer uit te trekken en te kijken naar iets jongere fiets. Bijvoorbeeld: Suzuki GS 500, Honda CB 500, Honda CB-1, Kwalijkzaki GPZ enz.


Succes ermee! :]
 
Ik zou een 750 pakken Ik heb na 15 jaar gestopt te zijn geweest met motor rijden de draad gelukkig weer opgepakt Het eerste jaar een woonwerk GSX400E om er weer een beetje in te komen Na het eerste jaar wist ik niet hoe snel ik weer wat zwaarders moets kopen. en nu heb ik weer LOL Rijdt ook voornamelijk woonwerk 50 Km per dag en voor de lol stap ik ook met plezier op de motor Vorig jaar was het meer woonwerk.


Voorbeeldje ?

http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_suzuki/33820580.html?return=eJwlytEKgjAUgOF3EfTSbWotzhhRb3IoYWNTD26gFb17Z3n1fxc%2FgoKPB2kSqEFDlUZcH864nAmECAuNczvhGjJFxJzaOYpjacnRdY9WNc9kY67729tT3d%2Fjzix9HaWJq6QsRObwZ1TMs74UdkwtNTNshacyLMmzu4asqsz3BwO0MHI%3D&df=1#photo

PS ik heb er geen aandelen in en hij is niet van mij of mijn

broer / kennis / oom / tante / zus / neef / nicht / buurman of wat al niet meer zei _O- _O- _O-
 
Ik bedoel echt 400/500 euro en daar kan je echt wel een woonwerk fietsje voor vinden. En aangezien ik 80% van de route door of langs de file moet is 500cc echt wel voldoende.

Kan iemand mij een onderbouwde mening geven hierover??
 
Aan de andere kant wil je voor een w/w motor liever wél een cardan, én iets wat blijft rijden.

Als je toch 500 euro wil uitgeven; een vriendin van mij verkoopt haar cb500f. Oldtimertje (en een ketting die je moet smeren). Blok is goed. Mail maar even als je er oren naar hebt.
 
Ik bedoel echt 400/500 euro en daar kan je echt wel een woonwerk fietsje voor vinden. En aangezien ik 80% van de route door of langs de file moet is 500cc echt wel voldoende.

Kan iemand mij een onderbouwde mening geven hierover??

Tuurlijk niet. Tis een forum, iedereen zegt maar wat. Jij vraagt meningen, en die krijg je dan. ;) Nou vooruit die van mij: Ik zou gewoon kijken wat er te koop is op de marktplaats voor die 500€. En dan 1tje uitzoeken die eruit ziet alsof ie al die jaren wel wat aandacht en onderhoud heeft gehad. Die dus in de beste technische staat is. Het zou me dan niet uitmaken of dat een XS of CB of wat dan ook zou zijn.
 
Tuurlijk niet. Tis een forum, iedereen zegt maar wat. Jij vraagt meningen, en die krijg je dan. ;) Nou vooruit die van mij: Ik zou gewoon kijken wat er te koop is op de marktplaats voor die 500€. En dan 1tje uitzoeken die eruit ziet alsof ie al die jaren wel wat aandacht en onderhoud heeft gehad. Die dus in de beste technische staat is. Het zou me dan niet uitmaken of dat een XS of CB of wat dan ook zou zijn.
:^

maar reken er dan wel op dat je krijgt waar je voor betaald: weinig dus . . .

Ik zou dan ook niet al teveel op een grote betrouwbaarheid rekenen ;)
 
:^

maar reken er dan wel op dat je krijgt waar je voor betaald: weinig dus . . .

Ik zou dan ook niet al teveel op een grote betrouwbaarheid rekenen ;)


Dat hoeft niet persé waar te zijn... er zijn méér dan genoeg motoren van rond de 500,- waar je nog jaaaaren rijplezier op kan hebben! Alleen moet je dan niet naar het uiterlijk kijken. Als je looks niet zo interessant vindt, is er keuze zat :)

En ik raad je ook aan om gewoon eens op veilingkijker.nl te zoeken, de best uitziende er uit te pikken en daarmee testritjes gaan maken :) Suc6 !
 
Misschien kan je eens naar een oud model XJ600 kijken. Heb de mijne voor 400euro gekocht, en hij heeft me nog nooit laten staan. Als je rustig aan doet is ie ook aardig zuinig, en door zijn kuipje en zithouding kan je er ook op de snelweg goed mee meekomen. (Toch 53 KW). En voor 75 euro had ik mijn GS, alleen had die wel wat werk nodig, maar incl onderdelen ben ik niet over de 200 euro gegaan.
Goed rondkijken dus, het mooiste is het als een motorfiets niet meer loopt, maar met een klein beetje aandacht weer goed bruikbaar te maken is.

Succes met je zoektocht :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan