Zl 900 eliminator

Riez

MF'er
14 jun 2019
45
8
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum, en pas in het bezit van een eliminator
Nu heb ik het probleem dat hij met geen mogelijkheid in een andere versnelling gaat dan alleen de 1e
Wie weet hoe dat komt?
Groet Riez
 
Zoals genoemd hierboven 3 e en 4 e carburateur eens goed bekijken .

Ultrasoon laten reinigen zal voor mij de voorkeur hebben.

Dan lijkt mij dat de motor wel zou moeten lopen op alle 4 de cilinders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Riez
ff weer een kleine update..
carbs gedemonteerd,en uit elkaar gehaald.
en inderdaad sproeiers van nr 3 en 4 potdicht.....
hopen dat schoonmaken het gewenste geeft
ik hou jullie op de hoogte...
 
Inwendig zit toch nog het een en ander waar je niet aankomt dus kijk dat je ze eens in een ultrasoon reiniger goed laat reinigen.
Anders ga je misschien wel tig keer ze deraf en derop bouwen, probeer anders met raggertjes de kanalen goed te reinigen
En alle sproeiers natuurlijk.

Evengoed oorzaak gevonden 👍
 
hoi,
Na 2 keer geprobeert te hebben de carbs zelf te reinigen, toch besloten om ze ultrasoon te laten reinigen..
Mijn vraag daarover; Moeten er allemaal nieuwe onderdelen in?( revisieset)
Of kan ik gewoon alles terug bouwen?
 
Als je een revisieset haalt heb je de meest noodzakelijke delen die je nodig hebt zoals vlotternaald/ pakkingen/gasnaald en mogelijk ook nog de CO schroef, dan heb je er na t afstellen geen omkijken meer na.😊
Sproeiers zullen nauwelijks slijten.
 
Hij doet het!! 💪 Heb stukje gereden! Gaat goed, alleen nu gaan ze moeilijk doen vwb mijn nummerplaat... Heb alleen nog de kleine originele... Word vervolgd.. Iedereen voor nu, bedankt voor het meedenken!! 💪
 
Kon eigenlijk niet mssen . Lang wegezet met euro 95 erin en vlotters niet leeg gemaakt, dat is bijna altijd vragen om sproeier problemen.
Mooi dat de motor het weer doet.

NU ff nieuwe kenteken plaat erop en klaar is Riez.
2e versnelling blijkbaar ook weer ok ?
 
hallo, mijn versnellingen doen het allemaal gewoon!
Zal inderdaad te maken hebben met een neutral finder!
Wat betreft mijn nummerplaat; ze willen niet eens een originele standaard leveren!!??:?
Krijg vandaag meer te horen en anders maandag bellen met RDW
fijn weekend
 
update;
nummerplaat gekregen nadat ik had aangegeven dat ik de mijne was verloren..
Enig nadeel is de 1 op de plaat, maar ik heb dus ook het origineel nog..
Voordeel is dat ik nu tenminste heerlijk kan genieten van mijn ZL....
alleen kwam ik er achter dat er 1 van de twee gaskabels geknapt is,dus dat moet nog ff gerepareerd worden..
gr....
 
Als ik jou goed begrijp, heb je geen GAIK kentekenplaat? Dan heb je dus geen originele plaat, aangezien hij in 2003 omgewisseld had moeten zijn.
Heb nu een gaik plaat..
Was in 2003 nooit gewisseld.. Heb nu aangegeven mijn plaat te hebben verloren en heb nu een met zo'n klein 1tje
 
Hydraulisch bedient, dus ff checke of je olie in het reservoir hebt en evt doorpompen totdat je druk krijgt.
Stapje voor stapje kom je er wel.
Ik heb in t verleden veel aan de zl1000 en 600 gewerkt. Blijft toch nog altijd een apart machientje. Nadeel van de eliminator is de kleine brandstoftank, maar een leuk ding.👍
Heb bij mij de tank vervangen in het verleden door ene van een 1000, nu na jaren stilstand en doorroesten van de tank word er een nieuwe gemaakt in aluminium
 
Terug
Bovenaan Onderaan