ZLM Verzekering

Wolverine1

Die hard MF'er
20 nov 2004
647
3
Binnenkort wil ik samen met mijn vriendin onze aparte verzekeringen gaan afsluiten bij 1 verzekering. Mijn vriendin is verzekerd bij de ZLM. Nu heb ik daar in de afgelopen maanden veel polisvoorwaarden e.d. van doorgenomen, ook heb ik op internet en natuurlijk hier op motor-forum naar ervaringen met deze verzekering gezocht.

Omdat er niet veel op internet te vinden is wil ik bij deze vragen of hier mensen bij de ZLM verzekerd zijn en mij hun positieve e/o negatieve ervaringen kunnen vertellen?

Natuurlijk zijn er meer verzekeringen, maar het gaat mij puur en alleen om de ZLM.
 
Misschien een fles wijn op tafel en vragen aan je vriendin??? Volgens mij heeft zij ervaring met deze club :? :?
 
Geen persoonlijke ervaring, maar ik weet dat ze vooral bij < 24 jaar voordeliger zijn dan andere 'grote' maatschappijen qua motor/autoverzekering.
 
@ pjp (Victor): Dat is een hele goede opmerking, heb ik nog helemaal niet aan gedacht! Dank je wel. :? :/


Maar even serieus. Ik heb zelf een zwaar ongeluk gehad in Luxemburg. Natuurlijk is het onmogelijk om na te gaan hoe een andere verzekering hier gehandeld zou hebben. Maar daarom de vraag hier of er mensen zijn die positieve / negatieve ervaringen hebben gehad met ZLM ivm afhandelen van ongevallen o.i.d.

Ik hoop natuurlijk niet dat iemand ooit een ongeval heeft meegemaakt, maar ik zal het toch moeten vragen om meer informatie te kunnen krijgen
 
Zit ook bij de ZLM, weleens een aanrijding gehad met de auto (mijn fout)
en de ZLM heeft het allemaal netjes afgehandeld.

2 jaar terug deur kapot gewaaid van het tuinhuis, gebeld, zelfde dag zat er een nieuwe deur/glas in en hun regelen alles!

en ze zijn qua premies gewoon scherp, dus ik ben er heel tevreden over! :)
 
ik heb in 2000 een ongeval gehad en de ZLM heeft na enig aandringen van mij de zaak netjes en financieel goed afgehandeld.
was toen WA met een aparte rechtsbijstand verzekerd.
bij het ongeluk was een andere motorrijder(lees: andere verzekeringsmaatschappij bij betrokken)
duurde iets van 3 maanden .

elke verzekering probeert in 1e instantie onder hun financieele verplichtingen uit te komen.
als je ze blijft bellen en lastigvallen , ook zelf gegevens van de tegenpartij aanleveren , komen ze in actie om van je af te zijn.
daarna gaat alles vaak best snel.
onderling hebben ze waarschijnlijk een soort afspraken van betalen.
 
@ Oemoemenoe: Dat is dus o.a. hetgeen waar ik beetje bij twijfel om over te stappen naar de ZLM. Als er 'blikschade' is dan wordt dit bij haast iedere verzekering goed afgehandeld omdat dit een 'standaard' geval is. Maar zodra er letsel bij komt kijken vraag ik mij af hoe ZLM handeld.
Dat jij zelf geregeld hebt moeten bellen om ZLM aan het werk te zetten, maakt mij een beetje aan het twijfelen.

ZLM geeft aan dat er materiele en letselschade verhaald wordt, omdat bij hun motorvoertuigenverzekering standaard Verhaalsbijstand zit.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook letselschade geld ontvangen.
kapotte kleding en helm was ook vergoed.
dat zit wel safe daar.
eind van het jaar ga ik overstappen naar de KNMV.
premie is een stuk lager voor auto/motor.
 
@ Oemoemenoe: Ik wil al mijn verzekering met mijn vriendin samenvoegen. Dus ook huis / inboedel / reis enz enz. Ik weet niet of de KNMV dat ook doet, maar om nu alles over te gaan zetten naar een, voor ons onbekende verzekering gaat een beetje ver. Dat kan altijd nog, maar op dit moment hou ik het even bij het uitzoeken van de ZLM.
 
Ik ben met zowel auto alsmotor verzekerd bij ZLM. Op de motor gelukkig nog niks gehad, met ee auto eenm flink ongeluk. Geen letsel, auto wel naar de sloop gebracht door een bergingsbedrijf.

De medewerker van de ZLM (waar de tegenpartij ook was verzekerd) was niet direct overtuigd van mijn gelijk, en heeft het verhaal doorgespeeld naar de verhaalsbijstand. Waarna ik in 1,5 maand het geld op mijn rekening had.

Premie - kwaliteit een redelijke prijs.
 
Ook wij hebben alles (op ziektekosten na) bij de ZLM zitten. Geen ervaring met voertuigschades (gelukkig). Wel een tweetal andere schades gehad. Zijn beide netjes en soepel afgehandeld.
Na de brand in onze woning konden we er een week niet in. Alle kosten mochten we indienen. Ook extra kilometer naar werk, maaltijden enz. Alles ingediend en kreeg zowaar nog een telefoontje; of we niet wat dingen vergeten waren. Ze vonden het een beetje weinig...

De reden dat je er niet zoveel over vindt, komt o.a. door het feit dat ze alleen inwoners van Zeeland en Noord-Brabant verzekeren. In de testen van de consumentenbond wordt de ZLM niet in het totaaloverzicht opgenomen. Maar wel wordt er gezegd dat het voor inwoners van Zl en NB de beste is.
 
Ha,

Ik zit zelf ook bij de ZLM (2 auto's en een motor). Ik ben er heel erg tevreden over. Met de motor nog nooit schade gehad. Met de auto al een paar keer (1* eigen schuld, 1* beide partijen schuld en 1* diefstal van auto). In alle gevallen zeer netjes opgelost en ook redelijk snel. In de gevallen van blikschade werd het direct opgelost (via Care). In het geval van de diefstal duurde het de gebruikelijke 30 dagen. Ik heb toen wel zelf het contact kort gehouden, maar ik weet niet of dat heeft geholpen. Ik heb er nog nooit letselschade geclaimd... Ik vind het zeker een aanrader!

Adios, BigBoB
 
Ik heb drie motoren en een auto bij de ZLM in de verzekering. Verder ook nog een opstalverzekering, WA gezinspolis en de inboedelverzekering.
Ik heb enkele malen wat schade's gehad. Soms eigen schuld, soms de schuld van anderen. Maar altijd vlot geregeld.
Een ander voordeel is dat je met (een deel van) het pakket wat ik heb extra korting krijgt. die korting is o.a. afhankelijk van de winst die ze maken. Eens per jaar maken ze die korting gewoon over. Ze storten dus . ca. 150 euro op je rekening. Toch ook leuk.
 
Ook ik heb te maken met ZLM, maar dan heb ik ze als tegenpartij... 3 maanden geleden van de motor af gereden, en de tegen partij was/is verzekerd bij de ZLM..

Tot nu toe geen problemen met de schade afhandeling...
 
Binnenkort wil ik samen met mijn vriendin onze aparte verzekeringen gaan afsluiten bij 1 verzekering. Mijn vriendin is verzekerd bij de ZLM. Nu heb ik daar in de afgelopen maanden veel polisvoorwaarden e.d. van doorgenomen, ook heb ik op internet en natuurlijk hier op motor-forum naar ervaringen met deze verzekering gezocht.

Omdat er niet veel op internet te vinden is wil ik bij deze vragen of hier mensen bij de ZLM verzekerd zijn en mij hun positieve e/o negatieve ervaringen kunnen vertellen?

Natuurlijk zijn er meer verzekeringen, maar het gaat mij puur en alleen om de ZLM.
Prima verzekering heb er mijn 3 motoren en auto er verzekerd.
Je kan je er alleen verzekeren als je in Zeeland of Brabant woonachtig bent. :]
 
Ik zit er steeds meer aan te denken om naar de ZLM te gaan. Het scheelt mij in ieder geval best veel kosten per jaar. Hopelijk zijn er nog mensen die hun ervaringen hier willen melden, voordat ik uiteindelijk de 'knoop' doorhak.
 
Ik zeg: doen!

Ik zie trouwens dat ze tegenwoordig wel een WA+ variant hebben voor de motor. Die hadden ze vroeger niet. Voor de auto (nog) niet.

(en nee ik heb geen aandelen, want die hebben ze niet..)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er steeds meer aan te denken om naar de ZLM te gaan. Het scheelt mij in ieder geval best veel kosten per jaar. Hopelijk zijn er nog mensen die hun ervaringen hier willen melden, voordat ik uiteindelijk de 'knoop' doorhak.

Ik heb er een iets mindere ervaring mee, niet met uitkeren maar service.

Had me R1 gekocht en daarvoor navraag gedaan bij ZLM.
Motor telefonisch verzekerd en opgehaald. Later begonnen ze ineens dat ik te jong voor het aantal KW was en de verzekering niet meer All-risk kon B| .
Daarna heel veel gebeld met andere maatschappijen en niemand wilde me All-risk verzekeren terwijl ik al wel die motor in de schuur had staan :( .

Eindelijk wilde Unive me wel verzekeren, teminste hadden ze weer per telefoon doogegeven. Later kwamen deze er ook op terug omdat Unive met ZLM contact opgenomen had (waarschijnlijk konden ze zien dat ik daar verzekerd was ZLM heeft Unive maar even gezegd dat ik gewoon te jong was voor deze motor.

Uiteindelijk toch wel kunnen verzekeren 2,5 week later via bikerpolis. :} Wel een hele hoge premie :r . :(

Vorig jaar een huis gekocht en Unive gebeld (ZLM bel ik niet meer) en gevraagd of dat ze me wel wilde verzekeren voor een normale premie als ik alles bij hun deed.
En jahoor dat wilde ze wel _O-
 
Ik heb er een iets mindere ervaring mee, niet met uitkeren maar service.

Had me R1 gekocht en daarvoor navraag gedaan bij ZLM.
Motor telefonisch verzekerd en opgehaald. Later begonnen ze ineens dat ik te jong voor het aantal KW was en de verzekering niet meer All-risk kon B| .
Daarna heel veel gebeld met andere maatschappijen en niemand wilde me All-risk verzekeren terwijl ik al wel die motor in de schuur had staan :( .

Eindelijk wilde Unive me wel verzekeren, teminste hadden ze weer per telefoon doogegeven. Later kwamen deze er ook op terug omdat Unive met ZLM contact opgenomen had (waarschijnlijk konden ze zien dat ik daar verzekerd was ZLM heeft Unive maar even gezegd dat ik gewoon te jong was voor deze motor.

Uiteindelijk toch wel kunnen verzekeren 2,5 week later via bikerpolis. :} Wel een hele hoge premie :r . :(

Vorig jaar een huis gekocht en Unive gebeld (ZLM bel ik niet meer) en gevraagd of dat ze me wel wilde verzekeren voor een normale premie als ik alles bij hun deed.
En jahoor dat wilde ze wel _O-

Mja, dat is niet netjes. Dat moeten ze natuurlijk gelijk doen. Als het hele gesprek op zaterdag is geweest, dan snap ik het weer wel.

Waarom Unive zich laat vertellen dat je te jong bent door de ZLM begrijp ik niet. Unive heeft toch z'n eigen criteria?
 
Terug
Bovenaan Onderaan