Z'n rijbewijs net niet kwijt..

DjoeZty

Die hard MF'er
22 jan 2003
572
0
Ook voor een maat van mij is het seizoen errug slecht begonnen... :(

Net zijn CBR600 verkocht aan een collega en een Blade aangeschaft. Tijdens het wegbrengen van de 600 (zijn verzekering, al wel overgeschreven) rijden ze achter elkaar op een rechte, zeer overzichtelijke 80km-er weg (in de volksmond: "landingsbaan" :] ). Mijn maat en zijn voormalige motor dit keertje achter zijn collega in de auto. Direct na het inhalen van enkele langzame verkeersdeelnemers draait mijn maat het gas open en haalt de ander in. Vervolgens worden ze beide aan de kant gezet door een motoragent.

De auto was gelaserd op 135 waar je 80 mocht :( :( . Hij omdat ie inhaalde moest dus harder hebben gereden en kreeg automatisch dezelfde boete. Onder het motto: Niet zeuren!!! Beiden werden wel 5 km 'gematst', zodat ze de rijbewijzen konden houden...

Op het procesverbaal stond niet dat ie gelaserd was, maar dat ie op de motor van een ander, voor de ander uit reed. En dat mijn maat had gezegd dat de agent nooit kon bewijzen hoe hard hij precies gereden had. (Ik weet niet of het uitmaakt, maar er staat ook nog een fout in de PV; blauwe motor, ipv groen-oranje)

Help! De boete komt niet errug gelegen zo vlak voor de Carnaval ;(
 
Nou, hebben ze toch al mazzel genoeg gehad?

Moraal: volgende keer de motor pas na de carnaval verkopen :?
 
zoals al eerder gezegd, vind ik het altijd flauw om onder een boete uit te proberen te komen via een vormfout. hij reed gewoon te hard en hij wordt gepakt. hoort allemaal bij het spelletje. hij mag al blij zijn dat hij zijn rijbewijs nog heeft.
 
...
Ik weet niet of het uitmaakt, maar er staat ook nog een fout in de PV; blauwe motor, ipv groen-oranje
...

Dat maakt niet uit. Bij mij haden ze ooit de straat waar ik over het fietspad reed verkeerd geschreven (L. Bolstraat ipv F. Bolstraat). Ik heb protest aangetekend (omdat ik nooit in de L. Bolstraat had gereden O-) , die bestaat niet eens in Amsterdam). Ik moest gewoon betalen.
 
zoals al eerder gezegd, vind ik het altijd flauw om onder een boete uit te proberen te komen via een vormfout.
Natuurlijk! Dat is alleen OK als je iemand vermoord of verkracht hebt, of als je terrorist bent he?
Ik snap best dat je dit niet bedoelt (hoop ik), maar ik ben van mening dat je VERPLICHT bent te proberen onder een boete uit te komen. ;)
Justitie een beetje bij de les houden. })
 
Dat bedoel ik niet helemaal. Hoe sterk sta je als je beweert dat je niet aan het inhalen was op hoge snelheid. Dat de bestuurder van de auto plots keihard remde doordat zijn verklikker afging op de laser (te laat weliswaar) en hij daarom al inhalend uitweek... Dan rij je dus niet harder dan 135 waarmee de auto is gelaserd.

Geen moraliserend gelul graag; het is net zoals R1Maniac zegt een kwestie van justitie scherp houden.
 
zoals al eerder gezegd, vind ik het altijd flauw om onder een boete uit te proberen te komen via een vormfout. hij reed gewoon te hard en hij wordt gepakt. hoort allemaal bij het spelletje. hij mag al blij zijn dat hij zijn rijbewijs nog heeft.
Waarom? Zij zijn vaak even kinderachtig bezig, dus waarom hen niet met gelijke munt terugbetalen? Zij gebruiken de regeltjes om je aan te pakken, dus waarom niet dezelfde regeltjes gebruiken om hen terug te pakken?

We leven in een democratisch land waar de burger bepaalde rechten heeft, rechten die ik zal gebruiken ook als ik ze nodig heb.
 
Op donderdag 27 februari 2003 17:23 schreef DjoeZty het volgende:
...Hoe sterk sta je als je beweert dat je niet aan het inhalen was op hoge snelheid. Dat de bestuurder van de auto plots keihard remde doordat zijn verklikker afging op de laser (te laat weliswaar) en hij daarom al inhalend uitweek... Dan rij je dus niet harder dan 135 waarmee de auto is gelaserd.
ALs je door een motoragent aan de kant gezet bent zal die het wel gezien hebben wat er gebeurd is. Heb je nog geen poot om op te staan lijkt me :?

Geen moraliserend gelul graag; het is net zoals R1Maniac zegt een kwestie van justitie scherp houden.
Niks mis mee, maar als je met zulke argumenten er onder uit probeert te komen lul je gewoon uit je nek.
 
Gaat er niet om wat die agent gezien heeft, gaat erom wat die in het procesverbaal heeft gezet. Dat is de basis als je het voor laat komen.

Wij moeten ons aan de regels van het spel houden, ZIJ OOK.
 
Waarom? Zij zijn vaak even kinderachtig bezig, dus waarom hen niet met gelijke munt terugbetalen? Zij gebruiken de regeltjes om je aan te pakken, dus waarom niet dezelfde regeltjes gebruiken om hen terug te pakken?

We leven in een democratisch land waar de burger bepaalde rechten heeft, rechten die ik zal gebruiken ook als ik ze nodig heb.
Kan allemaal zijn, gelukkig blijkt dat zeer specifiek jouw eigen mening is, ga vooral proberen zo moeilijk mogelijk te doen, beetje kinderachtig, maar idd je recht. Alleen zal dat in dit gevaal geen enkele zin hebben. Het enige wat je bereikt is dat je de belastingcenten van ons allemaal verbruikt. Jouw bezwaarschrift kost kapitalen een administratiekosten en heen en weer gestuur tussen afdelingen en mensen die zich er even over moeten buigen. (Nou niet zeggen dat ze dan die afhandeling eenvoudiger moeten maken, jij niet insturen, dan geen rompslomb.) Wees blij dat je gematst bent en draag de gevolgen van je eigen handelen ipv andermans belasting te verhogen. Hij pest mij dus ik pest hem.......beetje flauw. Het systeem is ervoor als je onterecht een bon hebt gehad en in dat geval zul je van mij zelf alle tips kunnen krijgen die ik weet.
 
Waarom? Zij zijn vaak even kinderachtig bezig, dus waarom hen niet met gelijke munt terugbetalen? Zij gebruiken de regeltjes om je aan te pakken, dus waarom niet dezelfde regeltjes gebruiken om hen terug te pakken?

We leven in een democratisch land waar de burger bepaalde rechten heeft, rechten die ik zal gebruiken ook als ik ze nodig heb.

Tuurlijk, als je op de snelweg geflitst wordt met 135 waar je 120 mag, is het kinderachtig. dat vind ik ook. maar als je 55km/h te hard rijdt en je wordt aangehouden, dan vind ik dat persoonlijk wel terecht. en dan vind ik ook dat je niet moet zeuren, maar gewoon dokken. je wilde zelf zo hard rijden. ik zeg niet dat ik nooit zo hard rij, maar als ik gepakt wordt, aanvaard ik het ook.

natuurlijk mag je alle rechten gebruiken om te proberen om er onderuit te komen, maar ik vind het slapjes.
 
Tuurlijk, als je op de snelweg geflitst wordt met 135 waar je 120 mag, is het kinderachtig. dat vind ik ook. maar als je 55km/h te hard rijdt en je wordt aangehouden, dan vind ik dat persoonlijk wel terecht. en dan vind ik ook dat je niet moet zeuren, maar gewoon dokken. je wilde zelf zo hard rijden. ik zeg niet dat ik nooit zo hard rij, maar als ik gepakt wordt, aanvaard ik het ook.

natuurlijk mag je alle rechten gebruiken om te proberen om er onderuit te komen, maar ik vind het slapjes.

Slapjes....??? De politie moet eindelijk eens boeven gaan vangen. Ze pakken snelheidsovertreders alleen omdat het zo gemakkelijk is en zij 80.000 meer boetes moeten schrijven dit jaar.

Voor de rest ben ik helemaal kalm.... ;)

Ik zag vandaag met mijn koekblik volgende controles 1x auto gordel controle Zutphen), 1x lasergun (Zutphen-de Mars), 1x radarcontrole (Arnhem-Nijmegen) en nog x van die vastekasten (rond Utrecht - Gorinchem)gepaseerd. Natuurlijk heb ik telkens netjes gereden aangezien ik al ruim 170euro aan boetes heb mogen ontvangen in 2003 O-)
 
Slapjes....??? De politie moet eindelijk eens boeven gaan vangen. Ze pakken snelheidsovertreders alleen omdat het zo gemakkelijk is en zij 80.000 meer boetes moeten schrijven dit jaar.

je hebt helemaal gelijk. en daar begin ik mijn post ook mee. dat geradar en geflits voor die paar kilometer te hard is gewoon verkapte belastingheffing. ik weet dat, jij weet dat, de politie weet dat..

nogmaals. ik rij ook wel eens (vaak) flink te hard, zelfs op bovengenoemde dijk.. maar als je gewoon 55km/h te hard rijd, kies je daar zelf voor en als je dan gepakt wordt is het spelletje gespeeld en heb je deze ronde verloren. gewoon betalen en hopen dat je de volgende ronde weet te winnen :)
 
Vindt ik ook hoor... de politie moet maar echte boeven gaan vangen ipv snelheidsovertreders.
Maar vertel dat dan ook even tegen die ouders van dat 11 jarige meisje welke voor mijn deur door zo'n hardrijder is doodgereden. Omdat de politie boeven aan 't vangen was ipv snelheidscontrole's hield.

Let wel....ook ik rijd (wel eens) te hard, maar ik loop dus niet te zeiken als ik daarvoor een prent ontvang(oké oké....met 2 prenten in 20 jaar kan je niet echt zeggen dat de pakkans erg groot is). Ik heb het al eens eerder vermeldt op dit forum:
IEDERE NEDERLANDER WORDT GEACHT DE WET TE KENNEN. Uiteraard geldt dit ook voor de wegenverkeerswet, en als je je daar niet aan houdt moet je gewoon rekening houden met de consequenties.
 
Wat wel helpt om er onderuit te komen is een langere achternaam nemen die niet op de acceptgiro past lieft dus meer dan 13 karakter bijv Freule van Wittewaal van Stoetwegen. dan Win je het elke keer.(Wittewaal uitspreken als Uitewaal) :+
 
Vindt ik ook hoor... de politie moet maar echte boeven gaan vangen ipv snelheidsovertreders.
Maar vertel dat dan ook even tegen die ouders van dat 11 jarige meisje welke voor mijn deur door zo'n hardrijder is doodgereden. Omdat de politie boeven aan 't vangen was ipv snelheidscontrole's hield.

Let wel....ook ik rijd (wel eens) te hard, maar ik loop dus niet te zeiken als ik daarvoor een prent ontvang(oké oké....met 2 prenten in 20 jaar kan je niet echt zeggen dat de pakkans erg groot is). Ik heb het al eens eerder vermeldt op dit forum:
IEDERE NEDERLANDER WORDT GEACHT DE WET TE KENNEN. Uiteraard geldt dit ook voor de wegenverkeerswet, en als je je daar niet aan houdt moet je gewoon rekening houden met de consequenties.

Je kunt hardrijden op een dijk zoals deventer-zwolle niet vergelijken met wat bij jouw voor de deur is gebeurt, dat is appels met peren vergelijken. Het is overigens absoluut triest wat er is gebeurt, vreselijk! Overigens zal ik zelf ook nooit in een wijk/buurt te snel rijden ;)

Ik ken verder de situatie omtrent het ongeval dat je beschrijft niet maar wat was er gebeurt als er een auto met de juiste snelheid op dezelfde tijd en plaats zou zijn geweest.. Voorbeeldje: Ik ben met mijn eerste 2-wieler (step :] ) tegen een passerende auto gereden, dat lag aan mij en had niets te maken met de snelheid van de auto. Ik ben ervan overtuigd dat vandaag de dag de automobilist als veroorzaker zou zijn aangemerkt :r


 
Laatst bewerkt:
Slapjes....??? De politie moet eindelijk eens boeven gaan vangen. Ze pakken snelheidsovertreders alleen omdat het zo gemakkelijk is en zij 80.000 meer boetes moeten schrijven dit jaar.

Pffff, de meest misplaatste opmerking van de dag. Hebben we het over 3 kilometer te hard, ok. Het gaat hier over 55 kilometer te hard waarbij iemand ook nog eens gematst wordt en z'n rijbewijs mag houden. Kom dan eens niet met die "we zitten aangeschoten op een verjaardag en lullen over de politie" kreet ;"Ze motte boeve gaan vange!!"" :Z :Z
 
Je kunt hardrijden op een dijk zoals deventer-zwolle niet vergelijken met wat bij jouw voor de deur is gebeurt, dat is appels met peren vergelijken. Het is overigens absoluut triest wat er is gebeurt, vreselijk! Overigens zal ik zelf ook nooit in een wijk/buurt te snel rijden ;)

Ik ken verder de situatie omtrent het ongeval dat je beschrijft niet maar wat was er gebeurt als er een auto met de juiste snelheid op dezelfde tijd en plaats zou zijn geweest.. Voorbeeldje: Ik ben met mijn eerste 2-wieler (step :] ) tegen een passerende auto gereden, dat lag aan mij en had niets te maken met de snelheid van de auto. Ik ben ervan overtuigd dat vandaag de dag de automobilist als veroorzaker zou zijn aangemerkt :r
Je begint met vertellen dat je appels en peren niet kunt vergelijken en gaat dan verder over een aanrijding met je stepje...waar moet ik die aan rijding met je step nu mee gaan vergelijken.....

Voor de rest vind ik persoonlijk je post erg kortzichtig......

Er zijn helaas erg veel aanrijdingen waarbij snelheid een grote rol speel. Al was het maar omdat een ander een verkeersfout maak maar dat jij niet voldoende remafstand hebt om tot stilstand te komen om een aanrijding te voorkomen. Op die manier heb ik meermalen meegmaakt dat een "eenvoudige" voorrangsfout uitliep op een drama met letsel. En dan is het fijn om te weten, als je weer aan het bijkomen bent, dat de ander begon met een voorrangsfout en jij alleen maar iets te hard reed. Revalidatie voor jezelf verloopt er ook niet sneller door hoor. Verdubbeling snelheid is kwadratering van je remafstand. En ook de rechter zal rekening houden met het feit dat jij door te hard rijden een ongeval niet kon voorkomen. Bij aanrijdingen heb je verWijtbaarheid maar ook verMijdbaarheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan