zo blij met m'n VFR

Lady-M

MF veteraan
10 aug 2003
3.145
154
Julianadorp
Joehoe! Wat rijdt ie lekkerrrrrr :] Zojuist fietsje gepoetst en lekker stukkie langs de duinen gereden, met veel bochten. Echt helemaal 't einde. Was 't koud? Ik heb er niks van gemerkt, net zo min van de windkracht 6 die hier in Den Helder uitstaat *D Gisteren heb ik mijn nieuwe fiets opgehaald en door de stromende regen vanuit Den Haag deze kant op gereden. Inmiddels is het ergste vuil eraf gewassen, maar er zit kettingsmeer op de witte achtervelg en dat krijg ik er niet zo een-twee-drie van af. Iemand tips?

full



en dat is natuurlijk water wat eronder ligt ;0)
 
Inmiddels is het ergste vuil eraf gewassen, maar er zit kettingsmeer op de witte achtervelg en dat krijg ik er niet zo een-twee-drie van af. Iemand tips?
WD40 :}
 
Hier is iemand erg enthosiast, dat hoor je zo. Hardnekkige viespeukerij op de velg doe ik meestal met een doekje met wat wasbenzine, daarna even met een sopje erover en klaar. Met WD40 schijnt het ook te kunnen.
 
Mooie fiets LADY-M 8-)
Dat kan je verwijderen met petroleum en de velg verkleurd er niet mee.
Dat is het nadeel met witte velgen hé '(

Greetz
Kenny
 
Nice bike. :)

Voor de velg gebruik ik altijd WD40.

Maarreh, je had toch al een topic om je nieuwste aanwinst te showen? :?

mama's nieuwe speeltje


Ja, maar dit gaat over hoe lekker hij rijdt 8-) En meteen even gevraagd hoe ik die rommel van de velgen af kan halen. Ik dacht dat WD40 heel vet was :? Ik heb ergens nog wel een busje staan denk ik. Even uitproberen dus. Bedankt jongens! Fotootje erbij gedaan nadat hij is gepoetst en nu mag ik ook eens in de 'sport'topics posten *D
 
Niet te veel WD40 gebruiken.
Bij mij lazerden de balanceerloodjes van de velg toen ik het spul rechtstreeks op de velg spoot.
En het komt de veiligheid ook niet ten goede als je je band onder spuit.
 
mooie fiets hoor ...met wasbenzine de velg reinigen ,en dan poets ik met wax (sonax) de velg ,zodat bij volgende schoonmaak beurt et vuil er makkelijker eraf gaat .....s6
 
De truuk van WD40 is dat vet in vet oplost... Goedkopere optie die net zo goed werkt is daarom slaolie (25 eurocent per liter). En ik kan het weten want ik heb een GSX600F met witte velgen gehad.
 
Allereerste gefeliciteerd!!!
Je velgen (en lakwerk)kun je schoon krijgen met S100.
Wordt/ben je al lid van de Honda VFR Owners Club?
Click even op www.vfroc.nl.
Je kunt je ook aanmelden op onze stand op de Motorbeurs Utrecht: standnummer 9B093. Ik sta er als mede-standbemanning op zaterdag en zondag.
 
Yep Kire heeft gelijk. Ik wilde het eerst niet geloven maar slaolie werkt!!! :)

Hahahaha! Ik had geen slaolie en heb dus de olijfolie maar gepakt! Die rotzooi vliegt er vanaf!!! Wat een wereldtip! Bedankt hoor. Ik vertelde tegen mijn man dat ik de VFR met olijfolie heb gepoetst en hij dacht dat er een steekje bij me loszat :? Wel lastig hoor, zo'n ketting. De Magna heeft een cardanaandrijving en daarmee blijft de boel wel lekker schoon. Nou ja, je moet wel bezig blijven he, ook als de fiets stilstaat :+
 
Ja, als je (extra vierge) olijfolie gaat gebruiken wordt het er natuurlijk weer niet goedkoper op...
 
De houtsnip is om de hoek bij mij }) .

Ja heel leuk wonen daar en zeer gezellig. En dat voor een klein dorp.

Mooie huizen daar :9 Op 22 maart vanaf 21 uur zit ik daar weer, dus als je een zwarte golf met MF sticker ziet staan, weet je van wie die is 8-) Helaas kan ik mijn werk niet op de motor doen '( Juist daar in die omgeving zou dat vooral 's zomers echt geweldig zijn! Prachtige omgeving, typisch Noord-Hollands landschap en toch vlakbij de wat grotere steden. Ooit, als ik nog eens rijk word, dan zou ik daar wel willen wonen, in een vrijstaande woning/boerderij met veel dieren *D
 
Mooie huizen daar :9 Op 22 maart vanaf 21 uur zit ik daar weer, dus als je een zwarte golf met MF sticker ziet staan, weet je van wie die is 8-) Helaas kan ik mijn werk niet op de motor doen '( Juist daar in die omgeving zou dat vooral 's zomers echt geweldig zijn! Prachtige omgeving, typisch Noord-Hollands landschap en toch vlakbij de wat grotere steden. Ooit, als ik nog eens rijk word, dan zou ik daar wel willen wonen, in een vrijstaande woning/boerderij met veel dieren *D

Uhm zo woon ik ook :9 .....


Nee ik woon wel ruim en half vrijstaand aan het water dat wel. maar je omschrijft het heel goed hoe het hier is.

Mmmmm moet ook maar een koekblik stikker hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan