zo dus niet!

U bent goed op de hoogte...De ambtenaar van Politie mag idd voor de uitvoering van zijn of haar taak uitzonderingen maken. Maar in dit geval is het antwoord NEE. Ik heb daarom ook neergezet dat er geen noodzaak bij was.



9 van de 10x is zonder optische en geluidsignalen rijden veel 'rustiger'voor het verkeer, heb je die lui wel eens zien rijden als er pit autootje voorbij komt met blauw blauw?
De koekblikkers wijken naar links en rechts uit levensgevaarlijk :(
 
Zo dus niet

U rijdt hier in een opvallende pit wagen over een doorgetrokken streep/ verdrijvingsvlak, bumpelklevend achter een vrachtwagen veelste te hard, zonder dat daar enige aanleiding/ noodzaak voor is, mag dat?

(Afbeelding)

Flitst u ons voorbij....dan flitsen wij gewoon terug!

Vind deze foto wel erg aanstootgevend voor een politieauto, maar goed dat de politieauto geen voorbeeldfunctie heeft.
*O*
 
Omdat zij een politierijbewijs hebben, jongen. Bij de politie leer je op een verantwoorde manier hard rijden en wheelies maken. :Y
Heikneuters zoals jij en ik hebben daar geen opleiding voor gevolgd, dus wij zijn gevaarlijk bezig - wij kunnen niet inschatten waar een wheelie noodzakelijk kan zijn en hoe deze toe te passen... O-)


:r

Niet dus. M'n ex had net een jaartje haar rijbewijs en geen auto. Ze zal niet meer dan 10.000 km gereden hebben in haar leven. Ze volgt de opleiding tot hoofdagent en daar hoort ook de module stadrijden met sirene en zwaailichten bij. Ze heeft 4 keer mogen rijden en nu is ze volleerd om door de stad te razen.

|( |( |(

Nu snap ik die verhalen van haar dat de politievoertuigen zo vaak kapot zijn.
 
:r

Niet dus. M'n ex had net een jaartje haar rijbewijs en geen auto. Ze zal niet meer dan 10.000 km gereden hebben in haar leven. Ze volgt de opleiding tot hoofdagent en daar hoort ook de module stadrijden met sirene en zwaailichten bij. Ze heeft 4 keer mogen rijden en nu is ze volleerd om door de stad te razen.

|( |( |(

Nu snap ik die verhalen van haar dat de politievoertuigen zo vaak kapot zijn.

Oftewel, levensgevaarlijk.....
 
Het grappige van dit topic is, dat men massaal de foto gaat verdedigen. Het is geen foto die door mij persoonlijk is gemaakt. Het is idd een foto-fragment van het tv programma Peter R. de Vries, waar hij het over agenten had die flink over de scheef gingen. Algoed. Hoewel dat mij een koud laat, ging het mij alleen om de reactie. Het ging om de stelling bij de foto en zonder geen noodzakelijke reden, mag de bestuurder van die pitwagen dit soort dingen ook niet uitvoeren.

Men klaagt veel over de verschillende moraalridders hier op het forum, maar het leuke ervan is dat er veel zijn die bij dit soort topics zich enorm opwinden (ter verdediging van....) :? :? _O-

Er wordt in iedergeval weer gesproken. Of dit topic je nu wel of niet aanspreekt..heheeh *O* *O* :Y :Y :Y

Ik persoonlijk (prive mening)= let niet op een ander, maar op wat u zelf doet! :]
 
Ja dat mag, want alle politievoertuigen hebben automatisch een ontheffing voor de verkeersregels voor zover ik weet. En dat wordt kennelijk overgelaten aan de agent om te bepalen of dat in een bepaalde situatie van toepassing is. Hoe erg het ook is, daar kan je als normale nederlander niks tegen in brengen.

Maar ja de politie zijn ook maar mensen, dus zitten er vast ook wel types tussen die te pas en te onpas misbruik maken van die regel, en daardoor heel veel normale mensen een beetje over de zeik helpen.


hmm net mijn theorie gehad en daar was het toch echt alleen met bijzondere signalen hoor.

edit: ik sluit me bij die mening van 2 posts hierboven aan. wat een ander doet moet hij zelf weten.
 
Laatst bewerkt:
hmm net mijn theorie gehad en daar was het toch echt alleen met bijzondere signalen hoor.

edit: ik sluit me bij die mening van 2 posts hierboven aan. wat een ander doet moet hij zelf weten.

Met bijzondere signalen moet je ze voor laten gaan. Dat is iets anders dan ontheffing van het verkeersreglement.
 
:r

Niet dus. M'n ex had net een jaartje haar rijbewijs en geen auto. Ze zal niet meer dan 10.000 km gereden hebben in haar leven. Ze volgt de opleiding tot hoofdagent en daar hoort ook de module stadrijden met sirene en zwaailichten bij. Ze heeft 4 keer mogen rijden en nu is ze volleerd om door de stad te razen.

|( |( |(

Nu snap ik die verhalen van haar dat de politievoertuigen zo vaak kapot zijn.

:z


Die gasten krijgen ook training in rijden zelf, niet alleen in de stad... echt rijden bedoel ik daarmee. Dit is trouwens met de auto en niet met de motor.

Die gasten in de opleiding moeten gewoon een soort van examen doen in het rijden van de politiewagen dus ze weten echt wel wat ze doen.
 
:Z :Z :Z

full


dies oud ....
 
Men klaagt veel over de verschillende moraalridders hier op het forum, maar het leuke ervan is dat er veel zijn die bij dit soort topics zich enorm opwinden (ter verdediging van....) :? :? _O-

Er wordt in iedergeval weer gesproken. Of dit topic je nu wel of niet aanspreekt..heheeh *O* *O* :Y :Y :Y

Ik persoonlijk (prive mening)= let niet op een ander, maar op wat u zelf doet! :]

Als het je toch niet boeit, waarom open je dan een topic ?
Als iets mij niet boeit, ga ik er ook geen topic over openen om te zien of andere mensen het ook niet boeiend vinden.

Ik zou zeggen ; if you can't beat them, join them !

Heb je nog lol ook zo af en toe! Zo lang agenten ook lopen te kloten, heb jij meer kans om je uit een boete te lullen als je het goed aan pakt. Zelf nooit een boete gehad (behalve dan flitsboetes met de auto), regelmatig over de jaren staande gehouden en me altijd eruit weten te lullen. Het is maar net hoe je je op stelt en nee, daar hoef je echt geen bruine arm voor te halen bij oom agent.

Laat ze liever wat aan die trajectcontrole doen, met 140 er doorheen terwijl je er 70 mag.. dacht dat er een file aan zat te komen -O-
 
:z


Die gasten krijgen ook training in rijden zelf, niet alleen in de stad... echt rijden bedoel ik daarmee. Dit is trouwens met de auto en niet met de motor.

Die gasten in de opleiding moeten gewoon een soort van examen doen in het rijden van de politiewagen dus ze weten echt wel wat ze doen.
Wat ik begrepen heb zit er ook nog een wezenlijk verschil in opleiding tussen jongens en meisjes die in en rond de stad werken en de jongens en meisjes van de KLPD. En ook hoe vaak ze bijgeschoold worden.
 
:z


Die gasten krijgen ook training in rijden zelf, niet alleen in de stad... echt rijden bedoel ik daarmee. Dit is trouwens met de auto en niet met de motor.

Die gasten in de opleiding moeten gewoon een soort van examen doen in het rijden van de politiewagen dus ze weten echt wel wat ze doen.

ik weet wel dat de motor rijders aardig getraind worden dus dan lijkt het me logisch dat die golf met versiering bestuurders dat ook wel krijgen.. en daarbij @ topic starter als zij de sloot in rijden doe jij dat dan ook?
 
Trouwens, die wheeliende BMW... de bestuurder daarvan heeft geloof ik naar een andere baan kunnen zoeken nadat die foto gepubliceerd werd. Dus zonder gevolgen blijft zo'n actie niet.
 
Die gasten in de opleiding moeten gewoon een soort van examen doen in het rijden van de politiewagen dus ze weten echt wel wat ze doen.


Die opleiding stelt in praktijk dus geen zak voor. 5 keer oefenen en dan een examen. Een gemiddelde automobilist heeft meer ervaring.

Net als die verplichte 6 maandelijkse sporttest die alle agenten moeten doen. Moet eens kijken hoeveel vetkleppen erbij lopen die nog niet eens 400 meter kunnen rennen. Laat staan een coopertest.

:(
 
Het boeit mij in die zin niet dat de foto die ik geplaatst had, nu wel of niet echt was...gebasseerd op het verhaaltje daarboven. Het was een stelling daarbij.

In het algemeen boeit het mij wel of dienders zich gedragen. Je hebt een vb. functie en dat weet je. Als je iets niet kan laten, had je niet bij de politie moeten gaan werken. Je komt niet echt geloofwaardig over als je zelf loopt te stunten zonder enige noodzakelijke reden.
De post hierboven snap ik niet helemaal. (stukkie daarbij topic starter GXS freak:...als zij de ....of ik dat ook doe??) "goed kunnen Lezen is ook een vak!" O-)

zal wel.... :? :? of eigenlijk niet...


 
Laatst bewerkt:
Kwalijkzakie Mosseltje, zo krijgen ze natuurlijk nooit een boef in't gevang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan