Zo: ff de banden oppompen en dan lekker sturen...

dokkie

MF veteraan
Donateur
11 sep 2002
2.213
19
Zuid Limburg
Afgelopen vrijdag: mooi weer voor een rondje Ardennen/Eifel. Goed begin is het halvbe werk, dus eerst ff de bandenspanning controleren dacht ik. Gestopt bij een Shellpomp in het uiterste zuiden van het land en een luchtslang aan m'n voorband gekoppeld. Daar klinkt een sissss geluid: SHIT :( dacht ik da's niet goed, want het geluid moet susss zijn bij het vullen en sisss bij het ontsnappen van lucht. Gelukkig was het display van de pomp voorzien van witte cijfers op een witte achtergrond B| en had de ontwerper voor een strak uitziend soort matglas gekozen: spanning was dus niet af te lezen. Gelukkig had ik m'n digitale bandenspanningsmeter bij me: 0 zei het display, wat ik ook deed, stomme ding: nog geen jaar oud en nu alweer stuk: :( dan maar doorrijden.... Flopflopflop zei de voorband: alsof ik door los zand stuurde: LEEG. Terug naar het station met de onleesbare bandenpomp. Bloedheet is het inmiddels: helm, handschoenen, jas, alles ff uit.

Pompen, aflezen met de digitale meter, pompen, aflezen etc: gelukkig hattik 'em nog niet weggegooid. Wat een hitte! Uiteindelijk staan m'n BT010's voor en achter op de juiste spanning en het zweet gutst in m'n ogen. Koud blikje heb ik wel verdiend: dus ff het tankstation in. Na het eerste slokje besef ik ineens met angst dat de sleutels nog in de motor zitten: ik krijg het ineens koud en ren gauw naar buiten: motor staat er nog maar geen sleutels meer. Alles afzoeken: geen sleutel. Terug naar het station.... het koude blikje is natuurlijk weer door een behulpzeme medewerkster in de afvalemmer opgeborgen. :X Dan op zoek naar de sleutel: ik gooi kalm en methodisch alles wild op de grond en door mekaar. Uiteindelijk blijkt de sleutel vast te zitten in het luchtafvoer kanaal in m'n helm (waar meestal wespen in gaan zitten, dus), waardoor 'ie dus gewoon bleef zitten toen ik m'n helm omkeerde om te zien of de sleutels daarin lagen. |(

Het werd steeds warmer: toch alles weer aangetrokken. Helaas.... met het opzetten van m'n helm haakte de rand net tegen mijn rechteroordopje aan, dat meteen vrolijk stuiterend over het asfalt verdween. Shit wat kunnen die dingen stuiteren, ik snap niet welke mongool dit stuitermateriaal ontworpen heeft :( (vast dezelfde van het onleesbare display van de luchtpomp van dit benzinestation. Ik krijg het nog warmer als het blauwe dopje nergens meer te zien is: alles uit maar weer. Afijn na 20 minuten over de grond te hebben gekrompen heb ik dat stomme ding weer gevonden.

Hoewel het inmiddels nog warmer geworden is, trek ik alles weer aan en scheur weg voor er nog wat kan gebeuren. Ik kijk de volgende 250km steeds opnieuw naar de banden maar die houden zich goed. 8-) En zo werd het toch nog een leuk ritje...

Wowww....kreeg je op een gegeven moment niet de slappe lach van :?

[me]smitjr die ook wel es van dit soort dagen heeft...[/me]

Hahahah....klote man..

MAar uhm...heb je nou uiteindelijk wel nog een blikje gehaald :?

Dat die oordopjes kunnen stuiteren weet ik :(

Na mijn VRO-1 in de stromende regen kwam ik doodmoe thuis. Afijn, je bent je normale ritme van zaken kwijt en doet dus stomme dingen. Uur gezocht naar dat stomme ding :( Later lach je er om, maar op het moment zelf... is het soms wat lastiger om de lol er van in te zien ;)

Terug
Bovenaan Onderaan