Zo haal je de krant...................

tja,

deze actie is wel goed voor ons 'motorrijders imago' :Y

@ baksteen. Is in zo'n situatie tijd genoeg om de knoop van je holster te doen en te schieten? Of is de kans dan al groot dat je kennis hebt gemaakt met die twee wielen voordat je paf hebt gedaan?
 
zou je niet beter reageren op hoe het is om op een motor te zitten en dan als er iemand voor je staat gas te geven ??


Iemand opzettelijk aanrijden komt al snel richting poging doodslag en is voor mij toch al snel schietwaardig :(

in amerika is een getrokken pistool volgens mij richtlijn als je vlucht bij poging aanhouding. zouden ze hier ook moeten doen. denk dat zo iemand niet probeert door te rijden dan.
 
Hoe weet jij dat de agent op een motor zat? :? O-)

Ik zeg dat ze met de auto waren aangezien er gesproken werd over "dienders" ;)
Of rijden jullie nu al met twee mensen op de motor vanwege bezuinigingen? :X


Ik geloof dat je niet goed begrijpt wat Baksteen bedoelt. Het gaat om degene die op de motor zit en dan toch gewoon gas geeft als er iemand (of het nu een agent is of niet) voor 'm staat. Of die agenten nu wel of niet op de motor zaten doet er niet toe in dit verband.
 
Ik geloof dat je niet goed begrijpt wat Baksteen bedoelt. Het gaat om degene die op de motor zit en dan toch gewoon gas geeft als er iemand (of het nu een agent is of niet) voor 'm staat. Of die agenten nu wel of niet op de motor zaten doet er niet toe in dit verband.
hoe het is om op een motor te zitten en dan als er iemand voor je staat gas te geven ??
Ik lees het anders. Ik lees het vanuit de agent en niet vanuit de verdachte.
En wat de verdachte denk mag hij weten. Mijn gedachten met dat soort verdachten is: ga niet langs start maar direct naar de gevangenis voor 10 jaar...
 
zou je niet beter reageren op hoe het is om op een motor te zitten en dan als er iemand voor je staat gas te geven ??


Iemand opzettelijk aanrijden komt al snel richting poging doodslag en is voor mij toch al snel schietwaardig :(


rustig rustig.....laat je pistool in het holster zitten.
was niet serieus bedoeld....ik dacht dat dat wel duidelijk was....ook zonder :+

agressieve agenten ook altijd.....<edit> how laat ik de :+ niet vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat je niet goed begrijpt wat Baksteen bedoelt. Het gaat om degene die op de motor zit en dan toch gewoon gas geeft als er iemand (of het nu een agent is of niet) voor 'm staat. Of die agenten nu wel of niet op de motor zaten doet er niet toe in dit verband.

:^ :Y ;)


tja,

deze actie is wel goed voor ons 'motorrijders imago' :Y

@ baksteen. Is in zo'n situatie tijd genoeg om de knoop van je holster te doen en te schieten? Of is de kans dan al groot dat je kennis hebt gemaakt met die twee wielen voordat je paf hebt gedaan?

Tijd is relatief....is zo natuurlijk niet te zeggen.
Daarbij moet je dan ook nog onderscheidt gaan maken of je uit noodweer schiet of om de verdachte aan te houden..allemaal veel te moeilijk om met zo weinig papieren gegevens te zeggen ;)


in amerika is een getrokken pistool volgens mij richtlijn als je vlucht bij poging aanhouding. zouden ze hier ook moeten doen. denk dat zo iemand niet probeert door te rijden dan.

Afhankelijk waar je van verdacht word en nog wat kleine kleinigheidjes is dat hier ook mogelijk...maar idd bij lange na niet zo makkelijk als in Amerika....
 
klopt Baksteen :Y . En je gelijk geven als je zou ook schieten als er zo een dwaas op je afkomt.
 
ja maar je kan in zo situatie toch ook heel hard BOE roepen, dat schrikt ook af heb ik wel eens in een reclamespotje gezien.
 
Er is een stuk minder voor nodig om de krant (of het plaatselijke suffertje) te halen.

full


:N :N :N
 
zou je niet beter reageren op hoe het is om op een motor te zitten en dan als er iemand voor je staat gas te geven ??


Iemand opzettelijk aanrijden komt al snel richting poging doodslag en is voor mij toch al snel schietwaardig :(

Wapenstok in het voorwiel mikken lijkt me ook best effectief? O-)
 
Is ook niet wijs om iemand die probeert te vluchten klem te rijden, daar krijgt zoiemand het ontzettend benauwd van. Dit is eerder een wanhopige poging tot ontsnappen dan poging tot doodslag, zal echt niet z'n bedoeling geweest zijn om de agent te beschadigen, die was gewoon stom genoeg om in de weg te gaan staan.

Maakt het niet goed, maar het is het eerste wat ik geleerd heb toen ik een avondje 'beveiliging' deed op een groot feest; geef aggressieve mensen altijd een ontsnappingsmogelijkheid i.p.v. confrontatie af te dwingen.
 
Is ook niet wijs om iemand die probeert te vluchten klem te rijden, daar krijgt zoiemand het ontzettend benauwd van. Dit is eerder een wanhopige poging tot ontsnappen dan poging tot doodslag, zal echt niet z'n bedoeling geweest zijn om de agent te beschadigen, die was gewoon stom genoeg om in de weg te gaan staan.

Maakt het niet goed, maar het is het eerste wat ik geleerd heb toen ik een avondje 'beveiliging' deed op een groot feest; geef aggressieve mensen altijd een ontsnappingsmogelijkheid i.p.v. confrontatie af te dwingen.
:?

Dus als iemand wil vluchten, moet je 'm dan maar laten gaan? Lijkt me dat de taak van de politie juist is om dat soort mensen tegen te houden en dat klemrijden dan juist de (enige) goede oplossing is. Misschien dat die agent een inschattingsfout heeft gemaakt door voor de motor te staan (maar dat weten wij niet... Misschien heeft de motorrijder juist wel moeite gedaan om 'm te raken), maar het is juist zijn taak om zo iemand tegen te houden.

Bij beveiliging op een feest probeer je conflicten te vermijden... Je probeert te voorkomen dat mensen die zich agressief opstellen daadwerkelijk over de schreef gaan. Maar als het eenmaal knokken is, ga je dan ook maar ruimte maken zodat ze kunnen vluchten?
 
en toen bleek de motor gestolen te zijn......

Praten we dan nog steeds over een motorrijder?

Ach ja de Telegrof moet ook aan zijn centen komen he?
 
:?

Dus als iemand wil vluchten, moet je 'm dan maar laten gaan?

Natuurlijk man! In the USA zie je dat toch ook altijd? Just one car and lots of cops behind it! En dan maar wachten tot hij over 600 km zonder benzine staat en de auto uitvlucht, een vrouw/kind gijzelt en ze als real hero's moeten optreden en een paar gunshots mogen lossen. Geweldig man! Heel spectakel, heli's erbij, live broadcasting, alles voor de kijkcijfers :}

Don't blame me for seeïng to many movies 8-) :+ ;)
 
Is ook niet wijs om iemand die probeert te vluchten klem te rijden, daar krijgt zoiemand het ontzettend benauwd van. Dit is eerder een wanhopige poging tot ontsnappen dan poging tot doodslag, zal echt niet z'n bedoeling geweest zijn om de agent te beschadigen, die was gewoon stom genoeg om in de weg te gaan staan.

Maakt het niet goed, maar het is het eerste wat ik geleerd heb toen ik een avondje 'beveiliging' deed op een groot feest; geef aggressieve mensen altijd een ontsnappingsmogelijkheid i.p.v. confrontatie af te dwingen.


Ze hebben zelf de keuze ......of netjes stoppen of je gaan er vandoor. Ga je ervandoor dan draag je de consequenties ook maar.

Crowd Control is weer een heel ander vak.
 
Is ook niet wijs om iemand die probeert te vluchten klem te rijden, daar krijgt zoiemand het ontzettend benauwd van. Dit is eerder een wanhopige poging tot ontsnappen dan poging tot doodslag, zal echt niet z'n bedoeling geweest zijn om de agent te beschadigen, die was gewoon stom genoeg om in de weg te gaan staan.

Maakt het niet goed, maar het is het eerste wat ik geleerd heb toen ik een avondje 'beveiliging' deed op een groot feest; geef aggressieve mensen altijd een ontsnappingsmogelijkheid i.p.v. confrontatie af te dwingen.

een heel avondje... :} :}

Het is toch de bedoeling dat de bad one's het benauwd krijgen en dat de politie ze dan in het nauw drijft |(

Kom op zeg, weer zo 1 die Nederland nog verder naar de kloten wil helpen door de asocialen het makkelijk te maken en zelfs te stimuleren zich nog asocialer te gedragen |(

Pakkans is al te laag om effectief te zijn, nou nog ze laten gaan als ze maar agressief genoeg reageren *D :?

Geef agressieve mensen de ruimte...?? Geef agressieve mensen een pak op hun donder!!
Gepast en indien nodig natuurlijk O-) :X
 
een heel avondje... :} :}

Het is toch de bedoeling dat de bad one's het benauwd krijgen en dat de politie ze dan in het nauw drijft |(

Kom op zeg, weer zo 1 die Nederland nog verder naar de kloten wil helpen door de asocialen het makkelijk te maken en zelfs te stimuleren zich nog asocialer te gedragen |(

Dat laatste valt wel mee hoor; schakel ze liever meteen uit, i.p.v. in het nauw te drijven met slechts geweldadige ontsnappingsmogelijkheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan