Zo moet Big Data doden voorkomen op de motor

FredVN

MF veteraan
15 mrt 2013
5.719
956
VN = Voorlopig Nederland
Zo moet Big Data doden voorkomen op de motor

Tussen 1907 en 2014 vielen er 245 dodelijke ongevallen op het beruchte Snaefell Mountain Course-circuit op de openbare weg van het eiland Man. EMC en 21-voudig Isle of Man TT-winnaar John McGuinness willen de sport met behulp van Big Data veiliger maken.

De TT-races op het oudste circuit dat nog in gebruik is staan bekend als extreem gevaarlijk. Met topsnelheden van over de 300 kilometer per uur op een racemotor over de smalle en kronkelende straatjes, ommuurde weggetjes en lanen van het eiland tussen Engeland en Ierland.

Velen verloren het leven in de loop der jaren, toch blijft de race populair. Het is immers één van de weinige overgebleven stratencircuits en staat met zijn 60,72 kilometer onder coureurs bekend als uniek en uitdagend.

Honderden sensoren
Eén van die coureurs is John McGuinness. De 21-voudig winnaar van de Isle of Man TT-race is een monument in de motorsport. Niet gek dat juist hij werd benaderd door IT-gigant EMC om erachter te komen wat hem toch zo snel maakt.


Hoe? Lees het vervolg op
Zo moet Big Data doden voorkomen op de motor
 
Als het nou net niet mooi weer begon te worden... Dit is wel iets leuks om in te spitten in de winteravonden!

Overigens: 700.000 datapunten is geen "big data", da's gewoon "data".
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde zeggen die ouwe John McGuinness is zo gek nog niet en een echte sportman.

"Mijn hartslag ligt gemiddeld op circa 135 slagen per minuut in een ronde, die van Chad op 175-180."

Maar hij is net als ik 43 jaar oud. :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan