Zo simpel is het stelen van een motor

Zo te zien niet op stuurslot en geen extra slot.
Aanduwen nadat je contact hebt doorgelust is natuurlijk makkelijk.

Maar het ergste is dat NIEMAND reageert op toch duidelijk een „rare“ situatie.
 
Drielandenpunt, ondanks de drukte wordt er een motor gestolen.
Super klote als het je motor is, maar alleen stuurslot is natuurlijk ook niet genoeg, ik neem aan dat iedereen dat nu wel weet. Een stuurslot maken ze binnen een tel onklaar.
Iedereen vind mij altijd paranoia wat betreft diefstal etc. en dus altijd even een slot door m'n wiel remschijf heen gooi als ik m'n motor niet in zicht heb, als is het bij wijze van 5 minuten, zie hier het resultaat als je dat niet doet.

En nee ik weet dat een slot ook niet kan voorkomen dat er wat gestolen wordt, maar ik mag toch aannemen dat als iemand met een slijptol aan de gang gaat er een voorbijganger is die wel wat onderneemt.
 
Super klote als het je motor is, maar alleen stuurslot is natuurlijk ook niet genoeg, ik neem aan dat iedereen dat nu wel weet. Een stuurslot maken ze binnen een tel onklaar.
Iedereen vind mij altijd paranoia wat betreft diefstal etc. en dus altijd even een slot door m'n wiel remschijf heen gooi als ik m'n motor niet in zicht heb, als is het bij wijze van 5 minuten, zie hier het resultaat als je dat niet doet.

En nee ik weet dat een slot ook niet kan voorkomen dat er wat gestolen wordt, maar ik mag toch aannemen dat als iemand met een slijptol aan de gang gaat er een voorbijganger is die wel wat onderneemt.
echt niet, ik heb heel wat sloten mogen doorslijpen van klanten en werd nooit aangesproken.
 
Zo te zien niet op stuurslot en geen extra slot.
Aanduwen nadat je contact hebt doorgelust is natuurlijk makkelijk.

Maar het ergste is dat NIEMAND reageert op toch duidelijk een „rare“ situatie.
Vind ik niet zo raar dat niemand wat doet.

De actie zelf duurt geen minuut. Er lijkt geen grof geweld en/of gereedschap gebruikt te zijn. Dus niets opvallends. Men is druk met de eigen aankomst/uitstappen/orientatie "waar moet ik naar toe".

Ik denk dat het zelfs mij en mijn ega totaal niet was opgevallen. En anders pas op het laatste moment, maar dan ben je te laat met ingrijpen.
 
echt niet, ik heb heel wat sloten mogen doorslijpen van klanten en werd nooit aangesproken.
Aanspreken zal in deze tijd niet heel snel meer gedaan worden, maar een foto, filmpje of politie bellen zou je toch wel verwachten zeg...:S
Maar dan nog, je maakt het ze wel wat "lastiger" dan alleen een stuurslot om hoeven te knakken.

Ik neem ook aan dat als jij voor klanten een slot door staat te slijpen dat je dat niet met je integraalhelm op je hoofd doet. Wellicht zit daar het verschil?

Linksom of rechtsom het blijft klote als het je motor is en zouden mensen gewoon met hun handjes van iemand anders spulletjes af moeten blijven...maarja...
 
Laatst bewerkt:
neem ook aan dat als jij voor klanten een slot door staat te slijpen dat je dat niet met je integraalhelm op je hoofd doet. Wellicht zit daar het verschil?
nee, met een busje zonder reclame en daarna wordt ie meestal in het busje geladen.

ik ben ooit met een motor waarvan het alarm er tijdens de proefrit op ging, met gillend alarm langs een politie bureau gelopen. Niemand die iets zegt, vraagt of foto's maakt
 
nee, met een busje zonder reclame en daarna wordt ie meestal in het busje geladen.

ik ben ooit met een motor waarvan het alarm er tijdens de proefrit op ging, met gillend alarm langs een politie bureau gelopen. Niemand die iets zegt, vraagt of foto's maakt
Wat leven we soms toch in een vreemde wereld, ongelooflijk.

Als je het maar met overtuiging doet kom je vaak met dingen weg zeggen ze, dat blijkt.
 
Zo te zien niet op stuurslot en geen extra slot.
Aanduwen nadat je contact hebt doorgelust is natuurlijk makkelijk.

Maar het ergste is dat NIEMAND reageert op toch duidelijk een „rare“ situatie.
Er wordt niets doorgelust, de scooterrijder duwt de motor met zijn voet.
 
Iedereen vind mij altijd paranoia wat betreft diefstal etc. en dus altijd even een slot door m'n wiel remschijf heen gooi als ik m'n motor niet in zicht heb, als is het bij wijze van 5 minuten, zie hier het resultaat als je dat niet doet.
Zo is het. Mijn nieuwe fiets is eens gejat, dat is ook secondenwerk. Sindsdien neem ik altijd die ene minuut de tijd, wat zal je balen dat je dat eens niet doet en je motor is weg.

Net als met motorkleding. Als je 100% zeker weet dat je nooit zou vallen dan reed iedereen in korte broek (in de zomer). Maar voor de kleine kans dat het mis kán, neemt menig motorrijder de tijd om zich te pantseren. Want je kan jezelf nooit vergeven als je het uit gemak eens niet gedaan hebt.
 
Waarom moet je er wat van zeggen?
Niet mee bemoeien zijn je zaakjes niet.
Doe je het wel heb je een mes tussen je adamsappel.
Laat ze hun gang gaan.
Of dacht je dat de politie wel wat ging doen?
Ze verwijzen je door waar je online aangifte kan doen van diefstal en dat is het.
 
Wat leven we soms toch in een vreemde wereld, ongelooflijk.

Als je het maar met overtuiging doet kom je vaak met dingen weg zeggen ze, dat blijkt.

Ik werk in bedrijfskleding met logo's .

Deze kleding is extreem makkelijk aan te komen.


Bizar waar je kan komen als je net alsof doet dat je er wat te zoeken hebt en je doet
alsof je weet waar je mee bezig bent.


Even voor de "grap"

Ik ben ( per ongeluk , want ik was echt de weg kwijt ) , pakte de verkeerde deur.
In een "gesloten' deel van een PI terecht gekomen met het zoeken naar een contact persoon.
Deur ging gewoon voor me open. * bbzzz *
Ze lieten me er ook gewoon zo weer uit. Stond ik wéér op de binnenplaats .

Ik ben een vuilnisman.

Dezelfde PI deed eerder al een compleet verkeerde ingang voor mij, en m'n vrachtwagen open.
Omdat ik simpelweg aanbelde en vertelde "kom xxxxxx werkzaamheden doen"

Bleek de klanten-ingang te zijn, kwam het personeel pas achter dat ik er niks te zoeken had, nadat ik
met m'm complete vrachtwagen al door de 2e sluis was.

( en nee, ik heb beloofd niet te vertellen welke het was :) , ze waren er zelf ook nogal van geschrokken )
 
Het stereotype werd op die locatie wel bevestigd ja .

Aan de andere kant, de beperkte interactie die ik met de bewoners heb is altijd geheel vriendelijk
en gemoedelijk. Niet zoals "op youtube"

Totaal "niet bedreigend" , zoals je dat netjes zou kunnen omschrijven .


Hun doen hun ding, ik doe mijn ding, en de bewaking doet ook hun ding.
Erg onspectaculair en totaal niks "spannends" ofzo.
 
Als je mensen zoekt die het spannend willen maken, en interessant doen tot een kunst hebben
verheven ,

Moet je eens op een kerncentrale zijn.

Je hebt je werk serieus nemen, en je hebt overdrijven .

Gast.. ik kom hier om je bouw en sloop afval op te halen.. meer niet...

Heb daar letterlijk ruzie staan maken met zo'n v'tjes kneus omdat ie het idee kreeg om visitatie toe te passen.
En dáár dacht ik nou net even iets anders over.
Wat had die homofiele viespeuk gedacht, dat ik een staaf ureum in m'n arie mee naar buiten wou nemen ?

En nee, er werd dus niet gevisiteerd . :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan