Zo vang je een motordief...of niet?

Geen klant van Sie*ens?!? Misschien binnenkort wel. Hang net met ze op. Heb voorlopig geen tijd maar zal waarschijnlijk over twee weken meer weten. Hou jullie op de hoogte! Jenever know!

Pas op voordat je met Siem*ens in zee gaat.
waarschijnlijk kom je in aanraking met de afdeling FSP (fire & safety products)

Lobeco beveiligingen doet ook zaken door heel nederland. Zij voeren ook hele mooie producten. Siemen* is te log.

Meer meldkamers doen Track and Tracing hoor.
Ik weet niet waar jij nu je aansluitingen onderbrengt (bij welke meldkamer)
 
Ik weet niet hoe Sie*mens werkt, is nieuw voor mij. Zo slecht zullen ze niet zijn, zijn toch een grote partij. Maarhe, ik ken inmiddels wat leveranciers op beveiligingsgebied waar echt de tranen van in je ogen springen.

Enne, meldkamers? We werken met meerdere. Als je je vastlegt op één is sowieso niet verstandig.
 
Einde bouwvak en dat dit alweer, ik gebruik zelf eigenlijk alleen maar Alphatronics, en als het ff kan dezelfde meldkamer. Wat is jullie ervaring met draadloos.
 
Draadloos, altijd vanaf gebleven, maar sinds ze op de 868 Mhz zitten is het beter. Het probleem is altijd dat je test overdag en dat 's-avonds de buurman zijn draadloze koptelefoontje aanzet en dat je supervisie meldingen kreeg. En dan kom je overdag langs en is er niks aan de hand. Vandaar dat wij daar vroeger nooit mee werkte.

Nu Galaxy de XL serie heeft (Ademco componenten) zijn we voorzichtig begonnen, maar tot op heden perfect! :}

Maar aangezien wij veelal bedrijven doen, is draadloos sowieso uit den boze. Maar voor die oude monumentale panden, daar is het perfect voor.
 
Is dit niet interessant? 'k Heb zelf geen verstand van techniek, dus...

http://www.dsh2000.com/CarNL4.htm

Is zeker interessant. Maar werkt alleen als de motor onder de blote hemel staat. Als tie in een busje/vrachtwagen/garagebox staat heeft de GPS geen ontvangst.

Nog mooier zou zijn, als de laatst bekende GPS coordinaten worden doorgegeven. Dan moetie elke paar seconden een meting doen.
Werkt natuurlijk alleen als de motor in een loods wordt gezet.
 
Einde bouwvak en dat dit alweer, ik gebruik zelf eigenlijk alleen maar Alphatronics, en als het ff kan dezelfde meldkamer. Wat is jullie ervaring met draadloos.

Goed. de oude frequentie werkt nog prima thuis. geen prblemen. ook handig om mijn nietagrensende schuur te beveiligen. De nieuwe frequentie is beter maar heeft een 2 keer zo kort bereik. Dat is op te lossen doordaat de draadloze PIR dit aan elkaar doorgeven.
Soms kom je niet onder draadloos uit. bv. in monumentale panden.

Siemens is ook geen pretje om als leverancier te hebben... ik kan je dat uit ervaring vertellen. Zij verkopen geen enkel Galaxy product. over de werkmethod evan de meldkamer; Sercuritas verdiend bij mij de voorkeur.....
 
Ik weet niet hoe Sie*mens werkt, is nieuw voor mij. Zo slecht zullen ze niet zijn, zijn toch een grote partij. Maarhe, ik ken inmiddels wat leveranciers op beveiligingsgebied waar echt de tranen van in je ogen springen.

Enne, meldkamers? We werken met meerdere. Als je je vastlegt op één is sowieso niet verstandig.

welke leuke leverancier is dit dan ???
Tja. de een loopt ermee weg en de ander haat het !!! mensen verschillen.
 
welke leuke leverancier is dit dan ???
Tja. de een loopt ermee weg en de ander haat het !!! mensen verschillen.
Vind het best leuk om hier op het forum wat tegen de schenen te schoppen van motorleveranciers enzo, maar ik wil toch niet op mijn eigen vakgebied gaan schoppen op een forum over dingen die tussen een leverancier en mij gebeurd zijn. Vind ik zelf niet zo netjes. Niet dat iemand hier daar ene reet mee kan, maar ik noem geen namen.

Maarhe, jij werkt bij Lobeco? Eigenlijk nog nooit iets mee gedaan, vraag me niet waarom. Ik heb toen ooit eens met jullie gesproken op de beurs in Houten, goed contact met die jongen die nu naar FR is vertrokken. Hoe heet hij nou ook alweer. Sympathieke vent.
 
Ik heb zelf een elektronisch beveiligingsbedrijf. Kan je een hoop vertellen over prioriteiten bij de politie, krijg je echt de tranen van in de ogen. Helaas, maar waar.


Geinig dat de politie juist zo druk is met al die valse inbraakmeldingen van bedrijven wiens systeem is aangelegd door een klein electronisch beveiligingsbedrijf. Helaas, maar waar. :o
 
Op vrijdag 08 augustus 2003 15:22 schreef Lecram het volgende:Nog mooier zou zijn, als de laatst bekende GPS coordinaten worden doorgegeven. Dan moetie elke paar seconden een meting doen.
Werkt natuurlijk alleen als de motor in een loods wordt gezet.
Maat van me heeft een 24-uurs goederentransportbedrijf voor Europa met o.a.bestelwagens en vrachtwagens, waarin ook een GPS tracking systeem zit waarbij de klant z'n goederen via internet kan volgen.
Nadat een van de bestelbussen in Oostenrijk werd gestolen, kon de politie via internet de route van de gestolen bus volgen tot aan een loods waar het signaal verloren ging.Kweet niet hoe het type GPS heet, maar het kost wel wat.
 
Ik heb zelf een elektronisch beveiligingsbedrijf. Kan je een hoop vertellen over prioriteiten bij de politie, krijg je echt de tranen van in de ogen. Helaas, maar waar.

Eén van de mooiste vind ik wel een bedrijf die op de hoogte was waar de spullen stonden die uit hun pand gestolen waren. Politie deed dus helemaal niks, totdat het personeel het eigenhandig terug ging halen en de politie meteen uitrukte omdat dat toch echt niet door de beugel kon. Need I say more?!?!?
zelfde verhaal hier:

mijn brommer was gejat, via het brommerforum erahter gekomen waar hij rond reed (: }) .... adres en alles hebben....politie deed niks :S:S

heb toen gewaarschuwd dat ik zelf langsging....volgende ddag ging de telefoon: we hebben hem
 
Geinig dat de politie juist zo druk is met al die valse inbraakmeldingen van bedrijven wiens systeem is aangelegd door een klein electronisch beveiligingsbedrijf. Helaas, maar waar. :o
Klopt, er zijn helaas nog steeds veel beunen. Maar 1 april 2004 is de nieuwe wet PBR van kracht en dan mogen dat soort bedrijven niet eens meer aansluiten op de meldkamer, sterker nog, de bestaande aansluitingen van dat soort bedrijven moeten zelfs van de meldkamer af! Is eigenlijk wel een goede wetgeving hoewel je ernstig moe wordt van de hoeveelheid regels die ze weer bedacht hebben.
 
Okee, over twee weken komen er twee fabrikanten van dit soort systemen bij me langs. Ik hou jullie op de hoogte hoe het werkt en of het interessant is.
 
Vind het best leuk om hier op het forum wat tegen de schenen te schoppen van motorleveranciers enzo, maar ik wil toch niet op mijn eigen vakgebied gaan schoppen op een forum over dingen die tussen een leverancier en mij gebeurd zijn. Vind ik zelf niet zo netjes. Niet dat iemand hier daar ene reet mee kan, maar ik noem geen namen.

Maarhe, jij werkt bij Lobeco? Eigenlijk nog nooit iets mee gedaan, vraag me niet waarom. Ik heb toen ooit eens met jullie gesproken op de beurs in Houten, goed contact met die jongen die nu naar FR is vertrokken. Hoe heet hij nou ook alweer. Sympathieke vent.

o.k. respecteer ik helemaal. dan laten we mensen en bedrijven in zijn waarde. Is ook de netste "echte mannen" methode. Dus voledig mee eens.

Ik ben benieuwd of zo'n systeem goed werkt voor de motor, en of de prijs aan de goede kant ligt. Want heel veel MF'ers vragen toch eerst naar de prijs en dan naar wat het product kan.

Ik heb alleen stage gelopen bij Lobeco. Is een heel aardig bedrijf hoor. Maar die koopt zijn apparatuur ook in van fabrikanten. Misschien dat je met een beetje babelen nog onder de prijs kan zitten dan wat je nu moet betalen. Lobeco koopt heel groot in.

jij hebt trouwens wel heel veel tijd om lekker op MF rond te hangen zeg. *D
zeker wel fijn om eigen baas te zijn ;)

Keep us in tough....
 
ohw.... was jij dat. ;)
knappe site hoor. Heb je er genoeg geld mee verdient om een nieuw motorfietsje van te kopen. ;)
ps. hoe is het met de kneuzingen, blauwe plekken en botbreuken ?
Ik ben maar een loonslaaf '( Ik zou willen dat ik het zelf allemaal kreeg, dan stond er wel een mooie R6 voor de deur *D (Even voor mijn eigen ego: de 'normale' site hebben ze zelf helemaal verprutst, daar heb ik weinig mee te maken ;) )

Nog beetje blauw trouwens, af en toe wat last, flink aan het trainen bij de fysio om alle spieren weer in orde aan het krijgen. Komt wel weer goed :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan