Zoek de verschillen ?

Oneeye

MF veteraan
26 jan 2005
5.030
272
Onder de rook van R'dam
Vanmiddag na een lange zware dag gewerkt te hebben, denk ga even tanken ! Dat ging goed , na het betalen wilde ik de zware RT weer van de middenbok afhalen....en dat ging dus niet goed |( Moto valt niet naar mij maar de andere kant naar de pomp toe...... Motor niks genoeg valbeugels ( ex politie ) alleen me windscherm kon slecht tegen de pomp !;(-O-

Maar goed dat ik me helm op had, en niemand me rode kop kon zien O-) erin, deuk in me ego groter dan in de motor.....

Thuis gekomen gelijk maar een nieuwe besteld.....dat was dan het tweede "auwch" momentje *O*
F4DC1DEB-B1DF-4201-8E2C-9288777269A1.jpeg
 
Vanmiddag na een lange zware dag gewerkt te hebben, denk ga even tanken ! Dat ging goed , na het betalen wilde ik de zware RT weer van de middenbok afhalen....en dat ging dus niet goed |( Moto valt niet naar mij maar de andere kant naar de pomp toe...... Motor niks genoeg valbeugels ( ex politie ) alleen me windscherm kon slecht tegen de pomp !;(-O-

Ik heb er een gewoonte van gemaakt om eerst "op te stappen" en dan terwijl ik in het zadel zit de motor van de bok af te laten komen... voor mijn gevoel veel stabieler.. (dankzij een gepolijst betonnen parkeergarage/plaats)

Er zijn ook mensen die gewoon op de jiffy tanken, ook wel eens aan gedacht maar vind dat niet fijn + het idee dat er dan net wat minder in gaat.
"t word pas lullig als je aan het klooien bent om 'm op de bok te krijgen na een lange werkdag (en ie dan van je weg valt) ;)
 
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om eerst "op te stappen" en dan terwijl ik in het zadel zit de motor van de bok af te laten komen... voor mijn gevoel veel stabieler.. (dankzij een gepolijst betonnen parkeergarage/plaats)

Er zijn ook mensen die gewoon op de jiffy tanken, ook wel eens aan gedacht maar vind dat niet fijn + het idee dat er dan net wat minder in gaat.
"t word pas lullig als je aan het klooien bent om 'm op de bok te krijgen na een lange werkdag (en ie dan van je weg valt) ;)
Daarom had ik hem op de bok staan, om hem vol te kunnen tanken ! Maar is wel een dure tank beurt geworden |(

25 euro Benzine
215 euro windscherm

Denk dat ik voortaan gewoon op de jiffy tank ... O-)
 
Potdomme.....ik ken dat.
Is mij ook wel eens bijna gebeurd bij een tankbeurt met een voorhene R1200RT.
De machine viel ook van me weg en kon het net maar dan ook net binnen het dooie punt houden.
Denk dat als ik een lichte kereltje van 70kg zou zijn geweest ik het net niet had gered.
Mijn gewicht en niet op willen geven dus alles uit de kast halen en trekken aan dat apparaat alsof mijn leven ervan af hing heeft het toen gered.
Maar moet zeggen had de broek bijna vol na die ervaring. Ha ha ha ha
 
Denk dat ik voortaan gewoon op de jiffy tank ... O-)

Eerst opstappen voordat je 'm van de bok af "duwt"...
Als je er al op zit, hou je de motor rechter en valt ie niet zo makkelijk om...

Weet niet meer precies waar ik het ooit gezien heb... ik geloof hier in regio BZO (Brabant Zuid Oost) bij de politie toen ik de mobs aan het updaten was...

Dat er een agent op de motor sprong, nog net wel de battery-tender los trok, motor startte,
een "hup"-beweging maakte en terwijl de motor naar voren "viel" en van de bok af ging, gas gaf om weg te rijden.

Aan de kapotte en 'opgelapte' kabels van de battery-tenders te zien werd die ook nog wel eens vergeten...
Misschien dat @MeanBlueMan meer kan vertellen over die "procedure"?
 
Wat ook helpt is het stuur van je af draaien voordat je hem van de bok duwt. De motor gaat dan bij het naar voren bewegen van je af sturen waardoor het gewicht naar je toe komt en hij eigenlijk bijna nooit van je af kan vallen.
 
ik ging er altijd op zitten...
na t tanken..
(op de middenstand)
starten, gewicht met een rukje naar voren en wegrijden...

geen idee of dat met zo'n slagschip ook zo makkelijk kan..
 
Dit is idd wel sneu geld :/

Met de GSA tankte ik ook altijd op de middenbok en na het tanken ging ik dan idd op de motor zitten voor ik deze van de bok haalde. Werkte prima. Met de huidige 9T heb ik geen middenbok dus tank ik altijd zittend op de motor.
 
Eerst opstappen voordat je 'm van de bok af "duwt"...
Als je er al op zit, hou je de motor rechter en valt ie niet zo makkelijk om...

Weet niet meer precies waar ik het ooit gezien heb... ik geloof hier in regio BZO (Brabant Zuid Oost) bij de politie toen ik de mobs aan het updaten was...

Dat er een agent op de motor sprong, nog net wel de battery-tender los trok, motor startte,
een "hup"-beweging maakte en terwijl de motor naar voren "viel" en van de bok af ging, gas gaf om weg te rijden.

Aan de kapotte en 'opgelapte' kabels van de battery-tenders te zien werd die ook nog wel eens vergeten...
Misschien dat @MeanBlueMan meer kan vertellen over die "procedure"?

Ik kan erover zeggen dat deze procedure waarschijnlijk gewoon een plaatselijke gewoonte is of een individuele actie.

Als je op deze manier je motor van de bok haalt tijdens de opleiding krijg je een uitbrander. Men vind dat het extra slijtage toebrengt aan de bok, het gewicht van de motor + berijder zouden slijtage versnellen...... Lijkt me sterk dat je op die manier dusdanig extra slijtage oploopt dat het merkbaar zou zijn... maar goed, dat is wat men zegt.

Ik doe het ook wel eens, gewoon als het toevallig zo uitkomt, soort evenwichtsspelletje, beetje coördinatie oefenen ofzo :+
Maar het heeft geen nut, brengt je niets...

Het maakt mij verder niet uit, zijstandaard, bok. Op of afbokken doe ik ook gewoon staand naast de motor. Maar op een werkdag doe je dat 10, 20x dus het zal zo zijn dat oefening kunst baart.
 
Wat ook helpt is het stuur van je af draaien voordat je hem van de bok duwt. De motor gaat dan bij het naar voren bewegen van je af sturen waardoor het gewicht naar je toe komt en hij eigenlijk bijna nooit van je af kan vallen.
Dat doe ik ook altijd juist dat die naar me toe valt. Maar combi van lange dag, moe en schuin aflopend wegdek....tja voor ik het wist lag die -O-
 
Ik kan erover zeggen dat deze procedure waarschijnlijk gewoon een plaatselijke gewoonte is of een individuele actie.

Als je op deze manier je motor van de bok haalt tijdens de opleiding krijg je een uitbrander. Men vind dat het extra slijtage toebrengt aan de bok, het gewicht van de motor + berijder zouden slijtage versnellen...... Lijkt me sterk dat je op die manier dusdanig extra slijtage oploopt dat het merkbaar zou zijn... maar goed, dat is wat men zegt.

Ik doe het ook wel eens, gewoon als het toevallig zo uitkomt, soort evenwichtsspelletje, beetje coördinatie oefenen ofzo :+
Maar het heeft geen nut, brengt je niets...

Het maakt mij verder niet uit, zijstandaard, bok. Op of afbokken doe ik ook gewoon staand naast de motor. Maar op een werkdag doe je dat 10, 20x dus het zal zo zijn dat oefening kunst baart.
Pfff 10 a 20 keer op een dag? Ja dan krijg je het onder de knie ! Ik twee keer per dag.....van huis naar werk en v.v.
 
stiekeme reclame voor oneeye?? O-)O-)

OT: heel herkenbaar.
heb zo mijn vorige motor (fazer) eens na het tanken tegen de pomp ´gelegd´.
wilde hem van de middenbok halen, en terstond kantelde hij naar rechts (ik stond links) en klBAM!
er was toen wel wat meer ´kapot´ dan alleen de kuipdelen...

gelukkig dat je motor afgezien van de kuipruit nog helemaal heel is. :t
mooie motor, trouwens :9~:t:]
 
Laatst bewerkt:
stiekeme reclame voor oneeye?? O-)O-)

OT: heel herkenbaar.
heb zo mijn vorige motor (fazer) eens na het tanken tegen de pomp ´gelegd´.
was toen wel wat meer ´kapot´ dan alleen de kuipdelen...
gelukkig dat je motor afgezien van de kuipruit nog helemaal heel is. :t

mooie motor, overigens :9~:t:]
De reclame is van mezelf *O* O-)
Heb ook het geluk dat het een ex politie motor is met complete valbeugels, anders was er bij mij ook meer kapot dan alleen de ruit.

Thnx voor het compliment :}
 
Vroeger snapte ik nooit waarom bmw rijders altijd hun motor op de middenbok plaatsen, al is het maar voor 5 minuten, maar na zelf een k1200rs te hebben gehad snap ik het......wat een kut jiffy's, vergeleken met de gemiddelde jap dan natuurlijk hè. Verder zit ik meestal op de motor met het tanken, dat dan weer wel. :+
Maar zelf nog nooit een motor laten vallen na het tanken, dat dan weer niet. O-)
 
Vanmiddag na een lange zware dag gewerkt te hebben, denk ga even tanken ! Dat ging goed , na het betalen wilde ik de zware RT weer van de middenbok afhalen....en dat ging dus niet goed |( Moto valt niet naar mij maar de andere kant naar de pomp toe...... Motor niks genoeg valbeugels ( ex politie ) alleen me windscherm kon slecht tegen de pomp !;(-O-

Maar goed dat ik me helm op had, en niemand me rode kop kon zien O-) erin, deuk in me ego groter dan in de motor.....

Thuis gekomen gelijk maar een nieuwe besteld.....dat was dan het tweede "auwch" momentje *O*Bekijk bijlage 1499891
Balen zeg! Van die knullige dingen die iedereen wel eens meemaakt, ongeacht leeftijd of ervaring. Het gebeurd gewoon.

Ik ben redelijk nieuw op het forum en liep bij toeval tegen je verhaal op. En toen zag ik de foto van je bus in een bepaalde straat😁

Wij moeten elkaar toch wel is tegen (gaan) komen denk ik zo. Groet, Rob
 
Balen zeg! Van die knullige dingen die iedereen wel eens meemaakt, ongeacht leeftijd of ervaring. Het gebeurd gewoon.

Ik ben redelijk nieuw op het forum en liep bij toeval tegen je verhaal op. En toen zag ik de foto van je bus in een bepaalde straat😁

Wij moeten elkaar toch wel is tegen (gaan) komen denk ik zo. Groet, Rob

.
 
Ik blijf ook altijd op de RT zitten bij het tanken. Waarom zou je hem daarvoor opbokken eigenlijk? Voor de 0,5 liter extra in je 23 liter tank?

Opbokken doe ik alleen in de garage, wanneer ie langer dan 12 uur stil gaat staan (voor de motor), en op vlakke ondergrond.
 
Balen zeg! Van die knullige dingen die iedereen wel eens meemaakt, ongeacht leeftijd of ervaring. Het gebeurd gewoon.

Ik ben redelijk nieuw op het forum en liep bij toeval tegen je verhaal op. En toen zag ik de foto van je bus in een bepaalde straat😁

Wij moeten elkaar toch wel is tegen (gaan) komen denk ik zo. Groet, Rob
Oh......vertel O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan