Zoek functie van slag?

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
21.877
5.802
omg.Helmond
Ben ik de enige die niks meer kan vinden met de zoek functie?
Soms lijkt het dat ik posts krijg waar het hele woord niet in zit.
Soms lijkt het dat met zoeken alleen een klein stukje terug iets zinnigs wordt gevonden.

Ik heb even geprobeerd met terugbladeren en dan 'find in page' om m'n laatste zoek poging terug te brengen tot iets reproduceerbaars. Maar na een kwartier heb ik dat even op gegeven voor nu. -O-
 
De eerste, met niet passende resultaten wel snel reproduceerbaar.


Zoek op toevallen. Krijg een boel posts met toevallig. En dan ook posts waar in het verborgen deel van de quote toevallig zit. Vandaar mijn verwarring.

Sinds wanneer is het handig als een zoekfilter fuzzy is? Dus ongeveer wat je zoekt.
Is dat al lang zo?
 
Je eigen schrijfsels terug vinden in een topic is ook niet meer mogelijk.

(Via “zoeken">>”dit onderwerp”>>”Door: “forumnaam” heeft 0 resultaat terwijl je er wel gepost hebt.

edit: Alleen de oudere berichten zijn niet meer terug te vinden.
 
Ga ik naar kijken!

Edit: De zoekindex bevatte inderdaad fouten. Index wordt nu opnieuw opgebouwd maar aangezien het rond de 30 miljoen items bevat gaat dit wel even duren (een uur of 4).
 
Laatst bewerkt:
IOh... ik zat er ook al doorheen.

@Duderuud, wordt "off-topique" wel meegenomen in de zoekindex?

Ik was op zoek naar dit topic door LEGO als query en alleen in titels zoeken in te geven met onderstaand resultaat




1608897083096.png
 
Het opnieuw indexeren is al klaar. Een stuk sneller dan verwacht...
Zal de helft er wel weer niet in staan

B|

1608897662045.png



edit:

Zoals verwacht... En de 3de zit in Off Topic, dus die wordt wel meegenomen

Edit 2, dus op Topic titel zoeken vindt de zoekmachine het niet
 
En ik kan nog voor Libresse kiezen maar krijg geen rose beeld
 
Het opnieuw indexeren is al klaar. Een stuk sneller dan verwacht...
Ik kan nu wel weer verder terug dingen terug vinden. Het is dus zeker een verbetering.

Alleen krijg je nog altijd 'slimme' resultaten die niet letterlijk zijn wat je zoekt.

vb.
'toevallen' wat niet veel voorkomt, moet je met 'find in page' van de browser als nog zoeken in heel veel posts met 'toevallig'.

Maar doe het lekker na de kerst dagen. ;)
 
En ik kan nog voor Libresse kiezen maar krijg geen rose beeld
Verwijder de cache eens want met een testaccount krijg ik nog steeds het mooie roze ;)

Ik kan nu wel weer verder terug dingen terug vinden. Het is dus zeker een verbetering.

Alleen krijg je nog altijd 'slimme' resultaten die niet letterlijk zijn wat je zoekt.

vb.
'toevallen' wat niet veel voorkomt, moet je met 'find in page' van de browser als nog zoeken in heel veel posts met 'toevallig'.

Maar doe het lekker na de kerst dagen. ;)
Dat is een optie die bewust ingeschakeld is. Woorden die vergelijkbaar zijn komen ook in de zoekresultaten terecht.
 
Dat is een optie die bewust ingeschakeld is. Woorden die vergelijkbaar zijn komen ook in de zoekresultaten terecht.
Daar was ik bang voor. Het wordt steeds moeilijker om zelf doelgericht dingen te doen, en je wordt steeds meer afhankelijk van wat 'het systeem' voor je kiest. Een trend die al heel lang aan de gang is.
Geen probleem. Goed om te weten en ik werk er wel omheen. :Y
 
Even een sanity check: ben ik de enige die steeds per ongeluk op "Geavanceerd zoeken" drukt, omdat die 't meest rechts staat?

Dan ben je je zoekopdracht kwijt, en moet je hem óf opnieuw invullen in het geavanceerde zoekscherm, óf opnieuw invullen in het kleine zoekveld.
 
Even een sanity check: ben ik de enige die steeds per ongeluk op "Geavanceerd zoeken" drukt, omdat die 't meest rechts staat?

Dan ben je je zoekopdracht kwijt, en moet je hem óf opnieuw invullen in het geavanceerde zoekscherm, óf opnieuw invullen in het kleine zoekveld.
Heb het ook een paar keer gehad ja. Nu je het zegt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan