Zoek info over toeren rond Bodensee

qwiktune

Die hard MF'er
11 aug 2005
927
0
limburg
Volgend jaar, gisteren besproken :)

We gaan met de familie (6 volwassene en 2 kinderen) ongeveer 2 weken naar de Bodensee! Plaatsje Lindau waarschijnlijk. We nemen met 3 personen de motoren mee op de aanhanger en gaan van daaruit om de dag naar o.a. Zwitserland(bestemming onbekend), Duitsland (Zwarte Woud), Lichtenstein, Oostenrijk(Grossglockner) en Italië(Brennerpas)!!! *O* :] *O*

Als er nog mensen zijn die weten waar je moet zijn geweest in deze omgeving, dan houd ik me graag aanbevolen om wat linkjes van verhalen over deze gebieden te mogen lezen en andere info over plekken waar ''je moet zijn geweest'' neem ik dan ook zeer graag in ontvangst!!!


Bedankt alvast met de info!!!!
 
Laatst bewerkt:
is echt leuk , we kanoen daar altijd op de terug weg.
ook leuk met de motor, de camping in de hoek bij lichtenstein
vlak bij de grens (100 meter) is erg leuk.
je kunt om het hele stadje heen varen met kano ,prachtig joh.
 
Grossglockner zou ik niet heen rijden vanuit lindau, is best een eind, veel tol en glad asfalt. Kan je beter de silvretta en gerlospass pakken die zijn dichter bij en leuker om te rijden.
Brenner is niet echt de moeite waard, kan je beter via Solden de timmelsjoch pakken Italie in, dan via wat andere passen naar de Stelvio rijden. Als je int schwarzwald bent altijd ff de Schau ins land strecke meepakken (int weekend gesloten) en de B500 schwardwaldhohestrasse is ook mooi, maar alleen as je van flink door gassen houdt, veel lange snelle bochten.

Kijk ook eens op alpineroads.com, staan alle bergpassen op in die regio
 
Trouwens nog een goeie tip, koop bij de plaatselijke VVV of tankstation een motor route kaart. Staan vaak voorgeschreven routes op, dan kom je vanzelf op de mooiste plekjes en leukste stuurweggetjes uit.
 
Lindau is erg mooi! Echt een gezellig stadje. Zelf heb ik in Bregenz gestaan, dat is een steenworp afstand van lindau in Oostenrijk. Je kan vanaf Lindau binnendoor naar Bregenz, dat scheelt je een autobaan vignet.
Verder is het daar schitterend mooi toeren en kan je alle kanten op, elke dag een andere kant op? Rondje Bodensee is al erg mooi, maar ook diverse passen liggen binnen hand bereik.
 
Trouwens nog een goeie tip, koop bij de plaatselijke VVV of tankstation een motor route kaart. Staan vaak voorgeschreven routes op, dan kom je vanzelf op de mooiste plekjes en leukste stuurweggetjes uit.


Dat kan zeker kloppen, maar wij houden al van de voorpret om thuis met ONROUTE enkele routes klaar te maken :Y

toch bedankt voor de tips!!! :W
 
Grossglockner zou ik niet heen rijden vanuit lindau, is best een eind, veel tol en glad asfalt. Kan je beter de silvretta en gerlospass pakken die zijn dichter bij en leuker om te rijden.
Brenner is niet echt de moeite waard, kan je beter via Solden de timmelsjoch pakken Italie in, dan via wat andere passen naar de Stelvio rijden. Als je int schwarzwald bent altijd ff de Schau ins land strecke meepakken (int weekend gesloten) en de B500 schwardwaldhohestrasse is ook mooi, maar alleen as je van flink door gassen houdt, veel lange snelle bochten.

Kijk ook eens op alpineroads.com, staan alle bergpassen op in die regio

Schauinsland-strecke in één woord HELEMAALGEWELDIG!
 
Echt bedankt vast voor de goede en snelle reacties, maar zij ner nog enhousiastelingen met mooie kiekjes of misschien fimpjes/verhaaltjes???


Ik hunker naar voorpret!!! :Y ;)
 
Als je naar zwitserland gaat moet je echt een rondje susten,grimsel,furkapas pakken, qua uitzichten echt het mooiste wat je zal vinden in de alpen. De weg van Chur naar Arosa (zwitserland) is ook een aanrader 25 km alleen maar bochten. De weg is niet zo bekend en doodlopend, dus meestal is er geen kip op de weg.

Hierbij nog wat foto`s;

Deze is bovenop de Furkapas als ik me nie vergis
Foto-4DEQ8NPF-D.jpg


Ook furkapas
Foto-ILMDCSG7-D.jpg


Ergens in de dolomieten, volgens mij Sella massief

Foto-644NB3HU-D.jpg


Koeien op de silvrettapas

Foto-BBKFPSB4-D.jpg
 
AUWWWWWWWWWW JAAAAAAAA OOOOO IK IK IK KOMMMMMMMMMM

helemaal aan mijn trekken zo :P _O-

nu nog maar wat meer info verzamelen en the fun continous!
 
Mooie rondje om in te komen; Lindau - Dornbirn - Bödele-pas - Au/Schoppernau - Hochtannbergpass- Lech - Flexenpass - Stuben - Bludenz [niet over schnellstrasse] - Raggal - Faschinajoch - Furkajoch en terug naar Lindau, suc6 met de voorpret
 
Ik ben nog nooit met de motor naar de Bodensee geweest, maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat het hele gebied rondom Lindau erg mooi en leuk is. Ik weet zeker dat je daar heerlijk kunt toeren.
 
Ik ben er ook slechts af en toe op doorreis langs geweest, maar omdat je daar in zo'n mooie hoek zit qua landschappen, landen en mooie wegen dachten we wel dat we daar absoluut nog eens heen moesten gaan!

Ik toer voornamelijk door Zuid Nederland, Eifel en de Ardennen, maar zo af en toe een uitstapje is vaker meer dan de moeite waard!

Zo heb ik dit jaar een lang weekend getoerd in de Duitste Harz, vorig jaar een weekje vanuit zuid Frankrijk teruggetoerd via Route Napoleon, de Alpen, Geneve, de Jura, de Vogesen etc etc en een heleboel mooie passen, zoals Col de Madeleine, Col de Grand Ballon etc etc en zo weer terug naar huis!

Toen zijn we trouwens met de trein heen gegaan vanuit Dusseldorf en dan de volgende morgen in Frejus, zuid Frankrijk uitgestapt!!

ECHT SUPER!!!
 
DIT IS HET GEWRODEN,
(planning tot nu toe)


Jaja, ik weet... het is misschien al een kleeeeiiiiiiin beetje vroeg,

maar ja dan heb je ook wat en wat is nog leuker om straks alvast op de koude winterdag lekker thuis voor de openhaard, euhmmm PC met een goed routeprogrammaatje en een paar goede plattegrondkaarten ernaast? :drunken: (en :beer: )

VOORPRET noem ik dat :bounce:

We hebben dus gisteren een huisje op een RESORT (YES YES YES :sunny:) in Zwitserland geboekt, en we gaan met mijn vrouw en kind en de schoonouders van mij,
niet geheel onbelangrijk in dit geval SCHOONOUDERS, want schoonmamma is er dan voor vrouw en kleinkind en
OPA gaat dan lekker om de dag met mij mee toeren en dat 2 weken lang............................ :happy: :happy: :happy:

Kijk zo dus:
Oostenrijk20050031.jpg

(Dit was richting GrossGlockner Oostenrijk, maar straks zullen er 2 XJRREN opstaan)


Als er zo langzamerhand meer nog meer mensen hun vakantieplannen willen delen en misschien tips hebben voor diegene, dan kun je het uiteraard hier mooi kwijt,

DUS als je weet waar en welke passen er in Zwitserland echt de moeite waard zijn, hoor ik het graag
 
hoi
leuk he die voorpret
ik ben in september naar nauders geweest met de motor en ben zowel op de heen en terug reis via de bodensee gereden
de passen die daar in de buurt liggen zijn erg gaaf
ga vanuit lindau richting dornbirn,swarzenberg,mellau,schrocken en de hochtannbergpass naar lech (waar bea ,wimlex en maxima gaan skien)
dan weet ik zeker dat je zult genieten
terug kan je via bludenz,rankweil en hohenhems rijden
ook leuk is via lichtenstein,maienfeld,schiers,klosters naar davos terijden en dan via wiesen,lenzerheide en chur weer terug
je kan nog een dagje naar obertsdorf , dat is het dorp van het nieuwjaars skispringen
schaffhausen, daar zijn de breedste watervallen van de rijn, constance is een hele mooie stad, pffff er zijn zoveel mogenlijkheden daar, als je nog wat wil weten hoor ik het wel

gr ruud
 
Laatst bewerkt:
hoi
leuk he die voorpret
ik ben in september naar nauders geweest met de motor en ben zowel op de heen en terug reis via de bodensee gereden
de passen die daar in de buurt liggen zijn erg gaaf
ga vanuit lindau richting dornbirn,swarzenberg,mellau,schrocken en de hochtannbergpass naar lech (waar bea ,wimlex en maxima gaan skien)
dan weet ik zeker dat je zult genieten
terug kan je via bludenz,rankweil en hohenhems rijden
ook leuk is via lichtenstein,maienfeld,schiers,klosters naar davos terijden en dan via wiesen,lenzerheide en chur weer terug
je kan nog een dagje naar obertsdorf , dat is het dorp van het nieuwjaars skispringen
schaffhausen, daar zijn de breedste watervallen van de rijn, constance is een hele mooie stad, pffff er zijn zoveel mogenlijkheden daar, als je nog wat wil weten hoor ik het wel

gr ruud


joh, echt leuk om dit NU alvast te lezen,
mocht je nog ergens een leuk verhaal (met fotoos uiteraard) hebben staan dan hoor ik het graag!


Tevens voor alle belanghebbende incl. mezelf,

hier een overzicht van bijna alle zwitserse passen zowel tekst met foto en BIKECAM!!!

http://www.bikecam.ch/liste.php
 
ja ik ben alleen geweest , en dat beviel best eigenlijk
aleen s'avonds met eten was het wat ongezellig
maar onderweg vond ik het heerlijk en als je stop heb je aanspraak genoeg
tja en de suzuki heeft het erg goed gedaan, daar ben ik echt tevreden over
al vanaf 4000 tpm doet hij het gewoon ook in de bergen en hij is lekker zuinig ook gemiddeld 1 op19 dus dat is gewoon goed

gr ruud
 
ja ik ben alleen geweest , en dat beviel best eigenlijk
aleen s'avonds met eten was het wat ongezellig
maar onderweg vond ik het heerlijk en als je stop heb je aanspraak genoeg
tja en de suzuki heeft het erg goed gedaan, daar ben ik echt tevreden over
al vanaf 4000 tpm doet hij het gewoon ook in de bergen en hij is lekker zuinig ook gemiddeld 1 op19 dus dat is gewoon goed

gr ruud
dat verbruik kan je niets van zeggen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan