zoek mede cursist

MacCola

MF'er
18 feb 2007
73
5
Geachte leden MF,
Op 9 mei 2022, tussen 14.36 en 15.00 uur, tijdens vierde sessie MSL groep 3A Zandvoort, ben ik vlak voor het insturen Hugenholtzbocht 4 snoeihard van mijn motor afgereden door een medecursist. Dat deze cursist dit gemerkt moet hebben, is geen aanname van mij. Hij haalde mij rechts in tussen de muur en mij zelf en reed vervolgens tegen mijn rechter stuurhelft aan. Hierdoor trok hij mij onderuit. Ik kwam ten val en werd vervoerd naar het ziekenhuis. Aldaar werd gezien dat ik een gebroken enkel en sleutelbeen heb opgelopen naar aanleiding van deze kampioen. Daarnaast heb ik vele vervelende kneuzingen. Ik ben op zoek naar deze sportieveling die zich nu na drie dagen niet bij de organisatie MSL heeft gemeld. Ik weet wel dat hij is aangesproken op zijn rijkunsten door een andere deelnemer. Een en ander wordt nog uitgezocht.
Ik vraag jullie; als jullie iets weten OF de betrokken persoon durft zich alsnog te melden, dit aan mij kenbaar te maken door te reageren op dit bericht. Ik zou het fijn vinden als de circuitdagen voor een ieder leuk en gezond blijven.

hartelijk dank #126 MSL 9 mei 22
 
Heb het ongeluk nog horen gebeuren want het was net achter onze tentjes op het paddock. Triest dat een dag die in het teken van plezier moet staan zo afloopt.
Sterkte met het herstel en hopelijk krijg je de kamikaze piloot nog gevonden!
 
Staat-ie hier tussen: klik ?
Daar staat hij vast tussen, maar wat dan?

Even voorop gesteld dat dit echt een klote situatie is, ik ben ook een keer onderuit gegaan door een (in mijn ogen) nogal onbesuisde, en vooral onnodige inhaalactie. Situatie was wel compleet anders wat betreft schade, ik heb er niks aan overgehouden en de volgende sessie gewoon weer gereden met wat fraaie krassen op de motor en m'n pak. Ik had ook de hoop dat de betreffende persoon zich wel even zou melden om sorry te zeggen ofzo.... Helaas pindakaas. Heb verder niet meer gezocht...

Maar als je de persoon nog vindt?? Meer dan Foei zeggen gaat niet lukken ben ik bang, of zijn er mogelijkheden om de schade te verhalen denk je?

Succes met herstel van je fysieke schade! Dat is vaak toch het vervelendste

Later,

Loek
 
Heel vervelend en ik hoop dat je snel hersteld. Alleen moet ik zeggen dat jou "oproep" nogal negatief aanvoelt. Ga je hem gaat proberen aansprakelijk te stellen? Dat kan je trouwens vergeten op het circuit.
Ook zou je willen adviseren eens na te denken hoe die andere partij het ongeluk heeft beleeft. Misschien heb jij in zijn ogen iets geks gedaan.
Zou als ik jou ook wel willen weten hoe hij het ziet.
 
Vervelend en succes met het herstel.
Ben toch ook wel benieuwd naar wat je wilt bereiken.
Het was vast geen bewuste aanrijding en op een circuit kan er wel eens wat mis gaan.
Je kan zelf een rare lijn gereden hebben, al is neutraal terugkijken niet makkelijk als je zelf in de kreukels ligt.
 
Even voorop gesteld dat dit echt een klote situatie is, ik ben ook een keer onderuit gegaan door een (in mijn ogen) nogal onbesuisde, en vooral onnodige inhaalactie. Situatie was wel compleet anders wat betreft schade, ik heb er niks aan overgehouden en de volgende sessie gewoon weer gereden met wat fraaie krassen op de motor en m'n pak. Ik had ook de hoop dat de betreffende persoon zich wel even zou melden om sorry te zeggen ofzo.... Helaas pindakaas. Heb verder niet meer gezocht...

Maar als je de persoon nog vindt?? Meer dan Foei zeggen gaat niet lukken ben ik bang, of zijn er mogelijkheden om de schade te verhalen denk je?

Succes met herstel van je fysieke schade! Dat is vaak toch het vervelendste

Later,

Loek
Heb het zelf ook meegemaakt, persoon die achterop reed had niks en ik mocht de eerste hulp na 9 uur per rolstoel verlaten en ben in de afgelopen jaren bij 3 ziekenhuis geweest en meermaals onder het mes geweest om de boel weer te repareren. Wat mij geholpen zou hebben is om zijn kant van het verhaal te horen. Niet om financiele compensatatie te krijgen of hem de huid vol te schelden. Maar wel te horen wat er nu is gebeurd. Pas veel later toen ik weer mobiel was heb ik het op beelden van het circuit kunnen zien. Maar een simpele sorrie, ik lette niet op, mijn rem werkte niet, of zoiets had voor mij enorm geholpen. En misschien is dat bij de topicstarter ook zo het geval. Iedereen heeft ergens anders behoefte aan.

En je kan iemand wel aansprakelijk stellen maar dan moet diegene moedwillig een ongeluk veroorzaken. Dat wordt het een ander traject maar dat lijkt me hier niet van toepassing. In mijn geval heeft de zorgverzekering wel informatie en het exornatieformulier die iedereen moet ondertekenen opgevraagd om te zien of ze hem voor de zorgkosten aansprakelijk konden stellen. Maar dat hebben ze na intern onderzoek niet gedaan omdat het kansloos is.
 
Heb het zelf ook meegemaakt, persoon die achterop reed had niks en ik mocht de eerste hulp na 9 uur per rolstoel verlaten en ben in de afgelopen jaren bij 3 ziekenhuis geweest en meermaals onder het mes geweest om de boel weer te repareren. Wat mij geholpen zou hebben is om zijn kant van het verhaal te horen. Niet om financiele compensatatie te krijgen of hem de huid vol te schelden. Maar wel te horen wat er nu is gebeurd. Pas veel later toen ik weer mobiel was heb ik het op beelden van het circuit kunnen zien. Maar een simpele sorrie, ik lette niet op, mijn rem werkte niet, of zoiets had voor mij enorm geholpen. En misschien is dat bij de topicstarter ook zo het geval. Iedereen heeft ergens anders behoefte aan.

En je kan iemand wel aansprakelijk stellen maar dan moet diegene moedwillig een ongeluk veroorzaken. Dat wordt het een ander traject maar dat lijkt me hier niet van toepassing. In mijn geval heeft de zorgverzekering wel informatie en het exornatieformulier die iedereen moet ondertekenen opgevraagd om te zien of ze hem voor de zorgkosten aansprakelijk konden stellen. Maar dat hebben ze na intern onderzoek niet gedaan omdat het kansloos is.
Ja precies, even langskomen en vragen hoe het gaat lijkt me het minste wat je kan doen. Ik tikte met die schuiver nog iemand anders aan, die reed gelukkig slechts de grindbak in. Bleef rechtop, maar stond te trillen als een rietje. Ik kreeg mijn motor niet zo snel zelf rechtop, dus heb ik alvast een praatje gemaakt met de meneer in de grindbak. Die dacht dat hij mij omver had gereden, dus die kon ik gerust stellen ;) was hij echt wel blij mee, naderhand nog even staan kletsen en of hij van de schrik bekomen was. toch fijn om het zo af te kunnen handelen.

Wat je zecht met aansprakelijk stellen lijkt mij ook niet, vandaar mijn vraag. Even contact hebben om beide kanten van het verhaal aan te horen lijkt me sowieso een goed plan.
 
Sterkte met het herstel.
Lastige gevoelens/gedachten komen los bij dit type ongevallen.
Mijn mening is dat er altijd risico's zijn wat wel eens moeilijk is te accepteren ....zoals deze.
Als er een rijder achter mij zich onderuit remt door onkunde en mij mee neemt wat dan?
Verdomme etc tja balen als een stekker.

Zet het van je af.
 
Beste MF'ers,
Elke reactie van jullie ieder apart bevat een deel van wat ik voel en ervaar. Ik ben jullie dankbaar voor de steun die jullie hierbij uitspreken. Hartelijk dank. Ik wens jullie een mooi seizoen. Hou de glimmende kant boven, blijf gezond en let op elkaar.

Ciao
 
Iedereen kan een fout maken of een inhaalactie die een beetje krap is. Een handje opsteken is dan wel netjes.
Op het paddock zoeken is vaak lastig en bij het aanspreken gaan de meesten meteen in de verdediging.

Gewoon erkennen dat je fout zit of dat je wat meer ruimte had kunnen laten al voldoende. Denk maar zo dat je elkaar minimaal 2 keer in het leven tegen komt, zeker bij circuit rijders
 
Terug
Bovenaan Onderaan