zoek tips onderhandelen aanschaf motor

mossieramm

MF'er
24 mrt 2010
52
0
Arnhem
Je gaat bij een dealer langs om een proefritje te maken en bent eruit welke motor je wil aanschaffen, hoe kun dan je het beste onderhandelen ??
 
Dat zou je aan Gilles moeten vragen, die doet dat graag en heeft er ook veel verstand van...dat onderhandelen. :+






Je moet elkaar een beetje tegemoet komen, ga ook niet belachelijk ver onder de prijs zitten.
Ik ben geen keiharde onderhandelaar , allebei een beetje inschikken tot we tevreden zijn is prima.

Lopen melken over de laatste € 10 brengt vaak niet veel op, en is ook niet zo lekker voor de verstandhouding.

Wat je kunt doen is er iets bijvragen, bijvoorbeeld een helm of handschoenen.
 
iemand meenemen die verstand van motoren heeft. Ik had ook iemand meegenomen en die merkte dat de ketting + tandwielen vervangen moesten worden. Dat neem je dan mee in de prijs, scheelt jou meer geld dan dat het de dealer kost dus de dealer ziet dit vaak wel zitten.
 
Niet te enthausiast overkomen, kunt beter een beetje laconiek lijken. En als je zelf een bepaald bedrag in gedachten hebt dat bedrag cash meenemen en zeggen dat dat alles is wat je hebt ;)
 
Vooral niet laten merken dat je helemaal over de kook bent van die ene speciale motor.
Doe rustig, denk na, vraag bedenktijd, herinner de verkoper eraan dat je niks in te ruilen hebt, neem iemand mee die verstand van motoren heeft.
Denk eraan dat die verkoper nog veel motoren heeft die stof staan te verzamelen...

Dat zijn zo een paar tips die je verder zouden kunnen helpen.
 
Neem als je zelf verstand van motoren hebt iemand mee die verstand heeft van onderhandelen.

Zo doen ze dat bij mij op de zaak ook, als iemand een bepaalde investering wil doen, doet iemand anders de onderhandelingen. Jij wilt graag de motor hebben, dus kan het verstandig zijn om iemand mee te nemen die voor je kan onderhandelen. Of die jou tijdens het onderhandelen met beide benen op de grond kan houden. Beetje "good cop - bad cop" spelen.
 
Of tegen de gewenste motor swaffelen, dat drukt de verkoopprijs ook behoorlijk...
_O-
neem je tijd als ze al een paar uur met je bezig zijn willen ze ook sneller zakken met de prijs. ALs jij binnen 10 min over kopen begint en het loopt dan vast vindt die verkoper het niet zo erg.
Ben je langer bezig en het loopt vast dan zal die sneller wat zakken. Beredenatie: ik heb al zoveel tijd erin gestoken nu wil ik ook verkopen.
 
Van te voren kijken wat een fiets waard is. 20% van een fiets "aflullen" als ie toch al 30% "te duur" is heb je niks aan. Dan heb je nog geen goede deal, ondanks dat je denk een hoop korting te hebben gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan