zoektocht 1e motor

En wellicht dan gelijk een extra bijbaantje nemen om de onderhoudskosten te kunnen betalen voor die Paningale?
Benne geen goedkope fietsjes in zowel aanschaf als ook in onderhoudskosten.
En los daarvan lees ik nog wel eens serieuze technische problemen die dit merk helaas kent.
Met alle respect: Ducati maakt verdomd mooie motorfietsen, maar wat de technische betrouwbaarheid betreft zitten ze zekers nog niet op die van de Japanse machines.
En ze maken bij Ducati toch echt al heeeeeeel lang motorfietsen.
Beetje vreemd toch........
 
Wat is je lengte en gewicht? Als he bijvoorbeeld maar 60 kg weegt en 1.60 lang bent zou ik je een kleinere en lichtere motor aanraden. En weet je 110 kg en ben hed ruim 2 meter...dan kan je zelf wel raden wat er dan volgt.
Rij je meestal solo of duo?
 
Lijkt me duidelijk, TDM 850, goed zoeken dan kan je voor je budget ook een TDM 900 vinden. Er zijn ook veel 4 cilinders te vinden binnen je budget. Succes met maken van een keuze.
Mits je niet al te klein bent is de keuze voir een REM 900 vrijwel risicoloos. Ik heb er zelf 1 en weet dus waarover ik praat. Wat niet betekend dat er geen alternatieven zijn. Fazer 600. Dl650. Sv650. Transalp650. Bandit650. Mt03. ..
 
Zelf zou ik de voorkeur hebben voor een injectiemodel vs carburateurs. Geen gedoe met starten tgv e10 brandstof in de tank. Vergommibg van carb e.d.

Gaan we verder met xt660. Pegaso660.versys650.z650.breva750.breva1100(geheimtip, stiekem erg goed en lekker).
 
En wellicht dan gelijk een extra bijbaantje nemen om de onderhoudskosten te kunnen betalen voor die Paningale?
Benne geen goedkope fietsjes in zowel aanschaf als ook in onderhoudskosten.
En los daarvan lees ik nog wel eens serieuze technische problemen die dit merk helaas kent.
Met alle respect: Ducati maakt verdomd mooie motorfietsen, maar wat de technische betrouwbaarheid betreft zitten ze zekers nog niet op die van de Japanse machines.
En ze maken bij Ducati toch echt al heeeeeeel lang motorfietsen.
Beetje vreemd toch........

Ducati-stukgaatie, toch?

Mijn eerste is een Triumph Street Triple, nu een ruime maand geleden gekocht, en kan 'em alleen maar aanraden.

Maar goed, iemand die je niet kent obv een paar vage hints over waar hij naar zoekt een motor aanraden lijkt me schier onmogelijk. Zou gewoon zelf een lijstje maken van wat je mooi vindt en lekker gaan proefrijden. De ene 2-, 3- of 4-cilinder is ook de andere niet. En zoveel mensen zoveel meningen, dus iedereen vindt wel wat anders fijn sturen en daar kun je mijns inziens bij een belevingsobject als een motor niet teveel op varen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wat ik wel zoek:

stoere motor niet te saai, mooi geluid (gewoon fun), beleving, niet te moeilijk qua rijden (wel startende motorrijder) , voornamelijk wordt de fiets gebruikt voor 80 km wegen en op de snelweg kun je nu helaas nog maar 100.

budget 3000 a 3500.

Hebben jullie tips??

Wat vind je 'stoer'? Kan nogal wat verschillend zijn, de een vind een harley stoer, de ander racer, en een ander weer een naked.
Ik kan je wel zeggen dat ik nu absoluut geen 'stoere' of zelf maar mooie motor heb (kawa versys 1000 uit 2012), maar ik ben nog nooit zo tevreden geweest met een motor. Deze past helemaal bij mij, wat ik wil, en mijn postuur.
Ik heb mijn eerste motor - een honda vfr 800 fi uit 1999- ook nog, maar die wilde ik steeds weer aanpassen. Gewoon omdat die uiteindelijk toch gewoon niet goed bij mij past.

Ik denk dat een passende motor veel belangrijker is dan stoer zijn...
 
ABS is een mooie techniek, maar laat je keuze er niet vanaf hangen. Leren rijden is een nog mooiere techniek dan ABS.
De verkoper lult naar wat jij horen wil.
Ben je handig en heb je ruimte en gereedschap voor onderhoud? Hoe makkelijk sleutelt een motor?
Zoek uit wat voor soort motor? dan ben je al een stuk verder.
Een hoop motor rijders willen graag er een lichtere motor bij voor de fun factor. waarom niet metteen licht?
Gewoon proef rijden , dan weet je veel meer dan plaatjes kijken op marktplaats.
De winter komt eraan, dus prima tijd om motor te kope.
Mijn advies, omdat ik er zelf op rijd= Bulldog BT1100.

Sucses
 
Street triple idd lekkere 3 cylinder

ABS is een mooie techniek, maar laat je keuze er niet vanaf hangen. Leren rijden is een nog mooiere techniek dan ABS.
De verkoper lult naar wat jij horen wil.
Ben je handig en heb je ruimte en gereedschap voor onderhoud? Hoe makkelijk sleutelt een motor?
Zoek uit wat voor soort motor? dan ben je al een stuk verder.
Een hoop motor rijders willen graag er een lichtere motor bij voor de fun factor. waarom niet metteen licht?
Gewoon proef rijden , dan weet je veel meer dan plaatjes kijken op marktplaats.
De winter komt eraan, dus prima tijd om motor te kope.
Mijn advies, omdat ik er zelf op rijd= Bulldog BT1100.

Sucses
Zijn jullie ook zo benieuwd welke motor het is... of @TS nog ooit terugkomt?
:Z:N
 
Je zoekt wat meer beleving. Dan kun je inderdaad denken aan een 2 cilinder, een naked of een combinatie. Dit in tezamen met het idee dat je start als motorrijder en een budget tot 3500e hebt doet mij denken aan de volgende modellen:

Suzuki Sv650
Kawasaki Er6N
Yamaha BT1100
Suzuki GSF600n/1200n/650n/1250n
Ducati monster (eigenlijk allemaal behalve de S4R en de 1200 denk ik?)
Honda CB600f Hornet

Deze lijst is vast nog wat uit te breiden.

Edit: Dit bericht is al van even geleden... horen we nooit meer iets van denk ik idd
 
Terug
Bovenaan Onderaan