Zoektocht naar een motor - honda cb600f hornet?

MCE

Die hard MF'er
21 jun 2009
268
0
Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe (of jong gebruikte) motor. Op dit moment rijdt ik een Yamaha Fazer uit 2000 / 2001. Ik zoek niet zozeer een racemotor waar je gebukt opzit maar liever iets rechterop / iets in de aanvalshouding.

Nou viel mijn oog op een Honda cb600f hornet uit 2011 met 500 km op de teller. Ik vind het een mooi model en kan met mijn voeten bij de grond (ben niet enorm lang ;)) Wat me echter opvalt is dat deze motor bij vele zaken aangeboden wordt met allemaal een lage kilometerstand (500 km / 1900 km / 3800 km). Bevalt deze motor zo slecht dat mensen hem na een paar kilometer weer verkopen of...? Mogelijk heeft iemand goede / slechte ervaringen met deze motor.

Daarnaast zijn tips voor overige modellen welkom, evenals overige tips voor aanschaf van de motor (al zal ik hiervoor ook overige topics even bezoeken ;))

Bedankt alvast, Marjolein
 
Ik denk dat het gewoon demo-modellen zijn geweest maar dat moet de dealer je kunnen vertellen als je hem daar haalt. Daar wordt niet veel op gereden.
Wel opletten dat er geen schade motoren bij zitten. Het is een populaire lesmotor namelijk.

Met een CB600F is verder niks mis. Prima ding. Zo makkelijk als het maar kan, geen rare eigenschappen, prima allrounder.
 
Rij zelf op een Hornet 600 uit 2009 :]
Maar 500 km op de teller uit 2011 vind ik wel erg weinig,ook voor een showroom model van ruim 3 jaar oud :?

Verder prima motor :Y
 
De hornet is uit Belgie gehaald. Reden dat de vorige eigenaar hem verkocht heeft is niet bekend. Mogelijk geldproblemen / overlijden werd gezegd. Hij ziet er als nieuw uit dus schade oid lijkt me sterk.
Is ook bekend wat een hornet nieuw kost? Mogelijk is dit een paar honderd euro meer maar wel 3 jaar garantie.
 
Volgens mij kan je die bij vado huren icm een circuittraining op Lelystad, dan heb je natuurlijk de beste proefrit ;-)
 
nieuw kosten ze al snel tegen de 9000 euro. en het is nieuw 2 jaar fabrieksgarantie ;)

als jij een 2011 met 500 km kan krijgen voor ( gok ik) 7000? zou ik gwn kijken of ook maar iets va nschade kan vinden samen met een paar maten, laat hem keuren jouw part, vind je niks, kan je horzel prima nemen, als jij namelijk met een 2013/2014 model weggrijd is die allang geen 9000 meer waard.
maarre, je mag die van mij ook wel kopen hoor :)

edit: vraag je suf in het Hornet-topic!
 
Laatst bewerkt:
Tnx voor de reacties. Die hornet kost 6500,- niet gek dacht ik zo. Geen schade aan de motor te zien, ziet er als nieuw uit. Ik denk maar eens een proefritje maken ;)
 
Tnx voor de reacties. Die hornet kost 6500,- niet gek dacht ik zo. Geen schade aan de motor te zien, ziet er als nieuw uit. Ik denk maar eens een proefritje maken ;)

Wij hebben vorige week de nieuwe Suzuki bandit 650A voor mijn vrouw besteld.
Deze kost hetzelfde, maar rij je wel nieuw. Misschien ook een optie?
(zij rijdt ook niet veel, maar zoals al gezegd, 500 km op 3 jaar is wel erg weinig)
 
Die bandit heb ik ook bekeken bij Motoport, een mooie motor alleen de kuip viel me wat af (plastic-fantastic). Bij de bandit heb ik overigens het gevoel dat het een model van zo'n 5 jaar terug is terwijl hij nieuw is. Volgens mij nieuw ook 6000 / 7000 euro.
Wanneer ik door motorzaken loop valt me trouwens ook op hoeveel lelijke motoren er eigenlijk gemaakt worden, maar dit is een smaakverschil mogelijk haha.

Dat is hem inderdaad rick-m, 6200 zelfs ipv 6500.
 
Die bandit heb ik ook bekeken bij Motoport, een mooie motor alleen de kuip viel me wat af (plastic-fantastic). Bij de bandit heb ik overigens het gevoel dat het een model van zo'n 5 jaar terug is terwijl hij nieuw is. Volgens mij nieuw ook 6000 / 7000 euro.
Wanneer ik door motorzaken loop valt me trouwens ook op hoeveel lelijke motoren er eigenlijk gemaakt worden, maar dit is een smaakverschil mogelijk haha.

Dat is hem inderdaad rick-m, 6200 zelfs ipv 6500.

De bandit met topkuipje vind zij (en ik) ook niet mooi, daarom heeft ze de naked versie gekocht (ze had nu de gsx 750 naked).
Prijs ligt op € 6499.
 
gewoon proefrit gaan maken neem iemand mee die er kijk op heeft,en er zit ook nog garantie op volgens mij kan je dan weinig gebeuren,rijd zelf ook een hornet 2009 fijne motor....
 
Terug
Bovenaan Onderaan