Zoektocht naar gestolen motor 1974

Myrthe

Rookie
28 jan 2021
6
2
Hallo allemaal!

Namens mijn vader (een man op leeftijd en dus niet zo thuis in technologie) probeer ik via deze weg of wij iets te weten kunnen komen over zijn gestolen Triumph Bonneville T120.. Zijn motor is op 20 januari 1974 te het Leidseplein tegenover de ABN tussen 00:00 en 02:00 uur 's nachts gestolen.
Kenmerken van de motor zijn:
- Triumph Bonneville T120
- Motornummer/chassisnummer: t120 AD 38157
- Kleur: zwart/geel (bekleding: skai)
- Kenteken: VL - 91- 09

Ik snap dat de kans klein is, maar wellicht dat er iemand is die enig idee heeft, mijn vader is (inmiddels) niet meer op zoek naar 'de dader' en koestert geen wrok, maar is oprecht benieuwd of hij hem terug zou kunnen vinden.

Zie het als de nostalgische wens van een man op leeftijd ;)

Fingers crossed..

Myrthe
 
Ik dacht dat dit misschien kon zijn omdat het al zolang geleden is? Of bewaren ze deze gegevens altijd?
 
Je kan beter een belletje wagen naar het RDW, dan moet je vragen of je mag worden doorverwezen i.v.m. een technische vraag. (dan kom je bij de mensen die nog redelijk passie voor voertuigen hebben).

Die mensen kunnen ook wat meer zien dan wij op de RDW website kunnen zien. Dan heb ik het over tot wanneer dit kenteken geldig was, evt. uitvoer, export, import, gesloopt etc. Mogelijk kunnen ze ook zoeken op chassisnummer.

Offtopic: Wel gaaf en hopen dat het lukt. Ik zag pas een filmpje van een oude(re) man waarbij zijn zoon ook zijn motor had gevonden, prachtig om te zien. :)
 
Toppie! Ga ik mee aan de slag, dankjewel!! Ja, ik heb er een hard hoofd in, maar wie niet waagt wie niet wint ;)
 
Helaaaaasss, bij het RDW wisten ze mij te vertellen dat het in die tijd niet helemaal verplicht was om je motorvoertuig te registreren en een provinciaal kenteken toen gebruikelijk was, vandaar dat deze niet in de database daar zit..
 
En sowieso, als hij gestolen is geweest, kan hij dan nog officieel op naam van iemand anders komen? Dit is voor het tijdperk van de computers gebeurd, dus ik kan me voorstellen dat hij inmiddels weer legaal op naam zou kunnen staan. Maar goed, niet bekend bij RDW. Wat is de kans dat een motor van bijna 50 jaar oud nu nog rondrijdt?
 
Nou is omkatten in die tijd nog makkelijker dan het nu is natuurlijk, helemaal als hij niet geregistreerd heeft gestaan.. Kans is zoals aangegeven inderdaad erg klein ja
 
Helaaaaasss, bij het RDW wisten ze mij te vertellen dat het in die tijd niet helemaal verplicht was om je motorvoertuig te registreren en een provinciaal kenteken toen gebruikelijk was, vandaar dat deze niet in de database daar zit..
Dat is een vreemd verhaal, motorvoertuigen moeten toch al heel lang geregistreerd worden en van een kenteken zijn voorzien. Van 1898 tot 1906 was dit het Rijksnummerbewijs en vanaf 1906 een (provinciaal) kenteken.
Het provinciaal kenteken is in 1951 vervangen door het huidige kentekensysteem met wisselende groepjes van letters en cijfers. (De laatste provinciale nummers werden overigens pas in 1956 vervangen.)

Het kenteken dat je opgeeft (VL-91-09) is dan ook geen provinciaal kenteken.
 
*complottheorie aan* ; misschien heeft die man van de RDW hem wel in zijn schuurtje staan O-):]
 
  • Haha
Waarderingen: Ez87
Zoals JVDR al aangeeft; wat je is verteld door de RDW-man is een kontverhaal Myrthe...hij wil je met een kluitje het riet insturen.
In 1974 waren er allang geen provinciale kentekens meer, en ook toen de Triumph een kenteken kreeg was dit gewoon een landelijk kenteken.

Waarom de RDW-er met deze uitleg komt mag hij zelf uitleggen; hij zal gewoon geen moeite hebben willen doen...

Mócht VL-91-09 nog bestaan (geschorst, slapend archief), dan mag een ambtenaar uit oogpunt van AVG geen gegevens vrijgeven omtrent de huidige eigenaar..

Ik zou een schriftelijk verzoek indienen bij het RDW, mógelijk (in geval de motor nog bestaat..) spelen ze jouw verzoek door naar de huidige eigenaar.

Verwacht er niet teveel van...bijna 50 jr geleden alweer
 
Gek genoeg kreeg ik toen ik op de website van het RDW naar het kenteken vd motor van mijn vader zocht (begin jaren 80) een mededeling dat het kenteken onbekend is.
Via de commerciële sites (waarbij je wat basis info kan zien en voor meer details moet gaan betalen) kon ik het kenteken wel traceren en bij 1 zo'n site stond dat de motor geëxporteerd is.
Ik zou dat ook even proberen om die reden.
 
Ik zou een oproep doen op facebook, wellicht dat iemand wat gezien heeft en meer weet?
En even naar de ABN en camerabeelden opvragen.

Zonder gekheid, heeft je vader ooit aangifte gedaan en daar nog iets van vernomen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan