zoektocht naar oude motor...

14 jun 2015
103
44
Ede
Forummers,
Tijden een aanval van opruim-woede kwam ik een foto tegen in een oude doos, achter stof en rommel.
Het zou een foto zijn van mijn vader, op zijn eerste (en enige) motor, voor de toenmalige woning in Rotterdam. Kan zomaar, ik kan het niet meer vragen.
Er zijn een paar anekdotes over, maar ook die veranderden elke keer als ze verhaalt werden.
Heeft hij werkelijk op de bovenverdieping het apparaat in elkaar gezet, om vervolgens van de ene kamer naar de andere te rijden?
Heeft hij werkelijk later met zijn motor door het huis gereden? Dat laatste zou goed kunnen, omdat ik met mijn brommer/motor dat ook heb gedaan.....
Maar wat voor een motor is het, op de foto? Mijn broer zegt een oude BMW, ik zeg een DKW, maar het zou zomaar iets heel anders kunnen zijn...

Wie weet het, wie kan helpen?

Harmony,
Hans

motorpa.jpg
 
Ik denk niet dat een het een DKW is, die hebben meestal een geperst stalen girder/web/springer voorvork.
Het lijkt me ook geen BMW, maar eerder iets van TWN oid...
 
Ik sluit me hierbij aan.
Het merk is niet te lezen, lijkt op 'DE..' ofzo.
Het kenteken is afgegeven tussen december '52 en maart '53...misschien kan het RDW je verder helpen?
 
Zet de foto eens bij het 'Raad de motor' topic, en zeg dat je 't zelf ook niet weet. Er is daar veel kennis aanwezig.
 
Durkopp misschien, die heeft ook zo'n webb voorvorkje. en in de tijd zou dat ook wel kloppen.
 
Mooie foto :t

Mijn vader heeft ook door het huis gereden om de motor in de achtertuin te parkeren :+,
natuurlijk wel toen moeders niet thuis was.
Hij was alleen "even" vergeten dat de geur van 2 takt nog 2 weken in huis bleef hangen _O-.
:9 lekkerrrrrrrr 2takt geur.
 
Mensen,

bedankt voor jullie fanatieke ? speurtocht, en de vele opmerkingen die daar uit voortgekomen zijn.
Ik ben een half weekje weggeweest, en teruggekomen vond ik de lijst met mogelijkheden.
Dus meteen het vergrootglas gepakt (heeft niet geholpen) en plaatjes vergelijken. :? Het lijkt mij dat Sabas84 een heel goede kandidaat heeft gevonden in de vorm van de Gillet 125/175, foto AS1.jpg. Natuurlijk dan wel in de 'supersport' uitvoering van wege de remtrommel.

Heel erg bedankt, een ieder die zich met deze uitdaging (nee, geen probleem!!) heeft beziggehouden.

Harmony,
Hans.
( Gewoon een postje, half weekje weg, en de oplossing is er :} )
 
Terug
Bovenaan Onderaan