Zoektocht naar tour/sportmotor voor lange mensen

brains77

MF'er
18 mei 2006
94
0
Amsterdam
Heb recentelijk mijn rijbewijs gehaald, maar nu pas begint de zoektocht naar mijn eerste motor. Heb inmiddels meer uren op het net gezeten zoekend naar info over een geschikte motor, dan ik aan lesuren heb uitgegeven.. :? ..Probleem is mijn lengte; 1.97 en probeer dan maar eens een geschikte motor te vinden. Div 600 is het niet voor mij. Huidig droommotor is de Bandit 600. (en ja, hoor steeds dat fazer 600 beter rijdt etc, maar helaas niet echt mijn model en budget, ook de Hornet 600 wat uit budget; CB750 valt ook geheel weg). +-3000 is voor mij max als begin. Heb op bandit gezeten, lijkt redelijk goed te zitten (nog geen testrit kunnen maken). Echter hoor steeds tegenstrijdige berichten hierover. Enige suggesties om hier uit te komen, ervaringen etc?

P.s heb vorige week op een monster 600 gereden van een vriendje van me gereden... :} wouw wat een motor, alleen denk ik dat deze te klein voor mij is...damn
 
Heb recentelijk mijn rijbewijs gehaald, maar nu pas begint de zoektocht naar mijn eerste motor. Heb inmiddels meer uren op het net gezeten zoekend naar info over een geschikte motor, dan ik aan lesuren heb uitgegeven.. :? ..Probleem is mijn lengte; 1.97 en probeer dan maar eens een geschikte motor te vinden. Div 600 is het niet voor mij. Huidig droommotor is de Bandit 600. (en ja, hoor steeds dat fazer 600 beter rijdt etc, maar helaas niet echt mijn model en budget, ook de Hornet 600 wat uit budget; CB750 valt ook geheel weg). +-3000 is voor mij max als begin. Heb op bandit gezeten, lijkt redelijk goed te zitten (nog geen testrit kunnen maken). Echter hoor steeds tegenstrijdige berichten hierover. Enige suggesties om hier uit te komen, ervaringen etc?

P.s heb vorige week op een monster 600 gereden van een vriendje van me gereden... :} wouw wat een motor, alleen denk ik dat deze te klein voor mij is...damn
Denk? Je hebt er toch op gereden?

Maar wat dacht je van TDM, African Twin, Transalp, etc.?
 
Een zx6? Of is dat niet wat je zoekt.. Zit mij als gegoten, beter bijvoorbeeld als een R6..
 
hi ik weet wat je bedoelt ik ben zelf 2.12 het klinkt gek maar als je zo groot ben als ik kan je al op meerdere motoren rijden als je denkt maar ik weer er wel 1 voor je suzuki gsx-f 600 of 750 maakt niet uit die zat erg goed toen had ik een honda blackbird en ik heb nu een kawazaki zx12-r

succes met je zoek tocht
 
Thundercat *O* *O*

Ik ben 1.96 meter en pas perfect op die motor. :Y Leuke motor om op te beginnen ook.
Zie ook thundercat.nl.
Succes met zoeken. :W
 
Jaren op een gsx600f gereden en begin jaren 90 ook op een div600. Lengte 1.96. Beiden kunnen. Als je heel veel km's gaat maken dan raad ik een grotere fiets aan. Met je lengte moet je op beide fietsen net iets teveel je benen opvouwen en dat voel je. (Kan ook met het ouder worden te maken hebben :) )

Nu een gsx1400 en de verhouding motor/bestuurder klopt daar toch wat beter op :]

Overigens moet je gewoon proefrijden om vast te stellen of het past. Je merkt dan of je benen lekker tegen de motor/tank liggen of dat er een vervelende rand zit en ze dus eigenlijk te lang zijn voor die motor.
 
Is deze bandit niks voor jou!??

Motor is van een maatje van mij! Heb precies dezelfde gehad! Bevalt reuze!! :Y :Y
Deze verkeerd echt in zeer goede staat!! *O*


voor 3000 zal die ook wel weggaan!! ;)

Ow....nog ff een edit: Ik ben zelf 100kilo bij 2meter! En ik kon er prima mee uit de voeten! :] })
 
Heb recentelijk mijn rijbewijs gehaald, maar nu pas begint de zoektocht naar mijn eerste motor. Heb inmiddels meer uren op het net gezeten zoekend naar info over een geschikte motor, dan ik aan lesuren heb uitgegeven.. :? ..Probleem is mijn lengte; 1.97 en probeer dan maar eens een geschikte motor te vinden. Div 600 is het niet voor mij. Huidig droommotor is de Bandit 600. (en ja, hoor steeds dat fazer 600 beter rijdt etc, maar helaas niet echt mijn model en budget, ook de Hornet 600 wat uit budget; CB750 valt ook geheel weg). +-3000 is voor mij max als begin. Heb op bandit gezeten, lijkt redelijk goed te zitten (nog geen testrit kunnen maken). Echter hoor steeds tegenstrijdige berichten hierover. Enige suggesties om hier uit te komen, ervaringen etc?

P.s heb vorige week op een monster 600 gereden van een vriendje van me gereden... :} wouw wat een motor, alleen denk ik dat deze te klein voor mij is...damn
Twwedehands KLE5OO van kawasaki?
full
 
Heb recentelijk mijn rijbewijs gehaald, maar nu pas begint de zoektocht naar mijn eerste motor. Heb inmiddels meer uren op het net gezeten zoekend naar info over een geschikte motor, dan ik aan lesuren heb uitgegeven.. :? ..Probleem is mijn lengte; 1.97 en probeer dan maar eens een geschikte motor te vinden. Div 600 is het niet voor mij. Huidig droommotor is de Bandit 600. (en ja, hoor steeds dat fazer 600 beter rijdt etc, maar helaas niet echt mijn model en budget, ook de Hornet 600 wat uit budget; CB750 valt ook geheel weg). +-3000 is voor mij max als begin. Heb op bandit gezeten, lijkt redelijk goed te zitten (nog geen testrit kunnen maken). Echter hoor steeds tegenstrijdige berichten hierover. Enige suggesties om hier uit te komen, ervaringen etc?

P.s heb vorige week op een monster 600 gereden van een vriendje van me gereden... :} wouw wat een motor, alleen denk ik dat deze te klein voor mij is...damn
Ik ben ook 1.97 en rij al jaren(ca 45000kms) naar tevredenheid een Honda VFR 750 uit 88/89 met een verstelbaar voorruitje in de hoogste stand. Ik heb vooral lange benen. Wellicht dat je wat meer last hebt van turbulentie als je een langer bovenlijf hebt.
Anders Honda BlackBird (cbr1000xx) of Yam TDM?
 
Super, bedankt voor de suggesties. Marcules, zeer scherp: moet inderdaad eerst een testrit maken _O- ! Een thundercat kan ik zeker waarderen, net als de andere suggesties, maar denk dat een naked bike toch meer my thing is. Net als de duc denk ik dat de lange afstanden meer een probleem gaan zijn (lesmotor ER-5 was een ramp) Heb gelezen dat een bandit 600 wat hoger zit als het bouwjaar niet voorbij 2000 ligt...? :+ of O-) ? Is het makkelijk/aan te raden om later evt de voetsteunen te verlagen of de motor te verhogen?

P.s. ga as zaterdag naar een bandit kijken, ben benieuwd (en ja ook testrijden). Starrr bedankt voor de suggestie, maar denk dat ik toch zwart mooier vind te staan.
 
een vfr750 rc36-I zit ook best goed voor een sporttourmotor. :) De eerste met de enkelzijdige brug dus.
 
YES!!!! Ben nu de trotse eigenaar van een zwarte bandit 600 uit '97. Moet nog wel wat dingetjes getuned worden (andere uitlaat, andere luchtfilter etc.). Rijd iig super, al in 1 dag 250km gereden, en ging zeer goed ondanks mijn lengte. Iig bedankt voor de suggesties!
 
Ben zelf 1,95m en begon met een GS500, je moet wat met een 25kw rijbewijs.. Voor de lange ritten was het niet comfortabel. Ook is die met mijn lange benen erg laag. Nu een SV650s '99 bevalt erg goed. Bij lange ritten wel last van stijve benen. Dus bij de stoplichten even de benen strekken.. De zit houding op een SV vind ik prettiger dan bijvoorbeeld een GSXR750, je zit wat meer rechtop en je hoeft je benen minder ver op te trekken. Verder rij ik zo min mogelijk snelwegen, niks aan! 8-)
 
Ik ben 1,96 en rij al 75000km comfortabel op een Buell XB12X Ulysses. Een hoge naked toerfiets. Het grootste probleem zal de prijs zijn. Tenzij je in het UK zoekt.

Veel succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan