Zoektocht naar zijspan: door dennis!!

Het is nu het buitenspeelseizoen voor Dennis, ik ben bang dat we weer tot de winter moeten wachten.


Echt niet, kijk onderstaande post maar. Hij zal nu hardstikke druk zijn met bouwen, voor het einde van het jaar moest het span klaar zijn.


hij staat bij een vriend op de brug...of dat inhoudt dat ie dit jaar afkomt...eeh..denk het wel..haha
dennis
 
Echt niet, kijk onderstaande post maar. Hij zal nu hardstikke druk zijn met bouwen, voor het einde van het jaar moest het span klaar zijn.

Dan kijkt gij niet goed.. halflive en ik staan op pagina 19 allebei op 26 juni, met een jaar verschil ;)
 
Laatst bewerkt:
Echt niet, kijk onderstaande post maar. Hij zal nu hardstikke druk zijn met bouwen, voor het einde van het jaar moest het span klaar zijn.
nee hoor, Dennis hangt rond deze tijd van het jaar in de touwen en bomen. Misschien komt de motor dit jaar wel klaar, maar niet voor september.
Ik ben bang dat we rond de jaarwisseling pas weer van Dennis horen.
 
nee hoor, Dennis hangt rond deze tijd van het jaar in de touwen en bomen. Misschien komt de motor dit jaar wel klaar, maar niet voor september.
Ik ben bang dat we rond de jaarwisseling pas weer van Dennis horen.

Weet ik, hij doet het werk wat ik een paar jaar terug ook nog deed.
Maar hij heeft belooft het span voor het einde van het jaar klaar te hebben, daar doelde ik op.
 
het is inderdaad erg druk in de touwen...neemt niet weg dat ik af en toe ies kan doen. de boldor is echt bijna af...brug en alles zit erin, blok loopt. er moeten wat kleine dingen gedaan worden...kump good!!!
maar even op een laag pitje nu...
dennis

ik hou jullie zeker op de hoogte!!! als dat ding bij me zelf in de garage staat!

groet dennis oet zitterd
 
update....
met de boldor loopt t wel..maar druk druk...
nu heb ik een honda supermagna gekregen...was ooit mijn eerste motor! eentje uit 87...is deze geschikt voor de zijspan van ural...dan kan ik gaan rijden in het voorjaar...
heeft er iemand plaatjes van???
groet oet zitterd...
dennis
 
update....
met de boldor loopt t wel..maar druk druk...
nu heb ik een honda supermagna gekregen...was ooit mijn eerste motor! eentje uit 87...is deze geschikt voor de zijspan van ural...dan kan ik gaan rijden in het voorjaar...
heeft er iemand plaatjes van???
groet oet zitterd...
dennis


Grappig, ik heb vandaag een 1100 magna opgehaald. Die heeft een paar jaar in een garage stil gestaan. Hier even putsen en hij liep bijna gelijk. :Y Leuk ding maar niets voor mij, ik ga hem van de winter klaar maken voor mijn broer. Als je nog goedkoop leuke onderdelen weet te vinden. ;) :Y
 
Ik zou er niet dood op gevonden willen worden.
Maar volgens mij hebben die dingen een gewoon wiegframe en meer dan voldoende koppel.
Ik heb net al even plaatjes gezocht, maar nog niets gevonden. Volgens mij is niemand er trots op dat hij een Magna met zijspan heeft.

Post een paar plaatjes van de rechterkant van de motor, dan starten we hier een discussie op wat je het beste kunt maken. Ik zeg: onder twee Ural kogels onder op schetsplaten, en boven twee brackets met 10mm schetsplaten.
 
Gelukkig hebben we overal mensen voor.. Anders zou iedereen politiek bedrijven en met een BMW zijspan rijden :+

Vind dat trouwens ook helemaal niet gek, maar wel als iedereen het zou doen.
 
Gelukkig hebben we overal mensen voor.. Anders zou iedereen politiek bedrijven en met een BMW zijspan rijden :+

Vind dat trouwens ook helemaal niet gek, maar wel als iedereen het zou doen.

Als iedereen hele dagen druk is met de politiek, houden we geen mensen over om te werken. ;)
 
hahaha...dat klopt...
op google supermagna zijspan intikken en dan komt er eentje te voorschijn..flink scrollen..maar hoe ik dat plaatje nu weer hier krijg...eeh...pc ben ik niet zo helemaal in thuis...
maar de supermagna gat er komen...een blauwe uit 87. en dan heb ik die ural bak nog staan, dus die gaat er tegenaan komen....
groet dennis
 
Je kan het ook positief zien, jij hebt het project wat jij graag wil.
Persoonlijk ben ik ook niet zo van die gedateerde bakken.

Bij een ural soortige bak vind ik dat anders. Dat is een gaaf span naast zo'n trekker waar jij hem aan wilt hangen. Die dingen zijn toch tijdloos.
 
Je kan het ook positief zien, jij hebt het project wat jij graag wil.
Persoonlijk ben ik ook niet zo van die gedateerde bakken.

Bij een ural soortige bak vind ik dat anders. Dat is een gaaf span naast zo'n trekker waar jij hem aan wilt hangen. Die dingen zijn toch tijdloos.
Beide vanaf fabriek lomp en lelijk, ja, dat kan je tijdloos noemen _O-
Maar een Moturist is doordacht en comfortabel en hij past aan allerlei fietsen, van een Z1300 tot een 1200GS en alles wat daar tussen zit.
Maar hij staat natuurlijk het allermooist naast een Cali II.
 
Ik weet dat het een goed zijspan is. maar ik vind hem niet zo mooi.
Voor die tijd was dat een super modern ding en hoort nog bij de betere.
 
bakkie heb ik al...een ural...dat moet toch ook kunnenneem ik aan..voor rondje rond de kerk is het!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan