Zoektocht nieuwe motor

teun-lll

Rookie
6 feb 2011
4
1
beste motorrijders,

Ik ben op zoek een nieuwe motor. Ik ben 2 meter lang en heb zojuist mijn volledige a rijbewijs gehaald met code 80 :) . Ik heb echter wel ervaring met motor rijden door crossen en het rijden op mijn vaders KTM adventure 1190. Destijds ben ik erachter gekomen dat deze motor mij erg uitdaagd. Ik hou van snelheid en de adrealine kick.

Mijn vraag luidt als volgt. Ik hoor graag wat suggesties en tips voor een motor. Ik zat zelf te denken aan een chopper/bobber (<35kw) omdat dit volgends mij minder uitdaagd. Ik zoek een 2e hands motor van onder de 2000 euro.Ik zal geregeld langere afstanden willen rijden. ca 1.5 uur (150km Venray-Almere)

Voorheen heb ik gekeken naar een susuki Savage, echter hoor ik dat deze te klein voor mij zou zijn?
Bij een 2ehands motorzaak is vervolgends de honda Shadow aanbevolen.

Wat denken jullie? Is het verstandig om naar een chopper/bobber te kijken of hebben jullie andere ideeen. Roep er maar op los!

Alvast bedankt.

Reupload: ik denk dat mijn eerste post fout is geplaatst.
 
Welkom op MF.

Om deze maar gelijk gehad te hebben: met je 2 meter is een (verlengde, rode) hayabusa een zeer veilig keuze, veel MF'ers zijn je al voorgegaan.
 
Proefzitten/rijden :Y

Ik moet zeggen dat er met een lengte van 2 meter beter passende motoren te vinden zijn. Vooral als je aangeeft langere afstanden zou ik eerder kijken naar een tourfiets.

Waarom specifiek de reden voor een chopper? Omdat ze beter te beheersen zijn? Dat zijn alle <35 kw motoren vergeleken met die 1190.
 
En er zijn nette toerfietsen te koop van onder de 2000 euro waarop iemand met 2 meter lengte goed kan zitten.
Flink het internet afstruinen en info vergaren.
De voorpret is vaak net zo leuk als de aankoop.
Succes.
 
Ik zou voor een leuke allroad gaan met die lengte als je langere stukken willen rijden, een TransAlp ofzo, kun je ook nog redelijk mee offroad wat ook wel uitdagend is met een relatief zware motor, of SS het moeilijk maken in bochten. :9
 
Nou je toch op een KTM gereden heb,ze hebben ook lichtere modellen.
Verder kan ik je nu al vertellen dat een chopper of iets dergelijks gaat tegenvallen,
ze lijken zo veilig maar vooral de oudere modellen hebben een wegligging als een natte dweil,ook de remmen zijn niet zo geweldig bij de oudere modellen.
Maar dat is mijn bescheiden mening :$ ;) ,misschien vind je het zelf helemaal geweldig,
dus ga eerst proefrijden voordat je de knoop doorhakt. :] :Y
 
Laatst bewerkt:
Destijds ben ik erachter gekomen dat deze motor mij erg uitdaagd. Ik hou van snelheid en de adrealine kick.

...

Ik zat zelf te denken aan een chopper/bobber (<35kw) omdat dit volgends mij minder uitdaagd.

Is uitdaging in jouw geval nou goed of fout? :P

Als ik het dan toch een beetje begrijp is de 1190 iets té uitdagend? In dat geval hoef je je niet teveel zorgen te maken, een 1190 is niet te vergelijken met veel motoren. Ga voor een leuke betrouwbare 600cc fiets. Wat betreft je lengte, cycle-ergo.com is al gezegd, echt een top website!
 
beste motorrijders,

Ik ben op zoek een nieuwe motor. Ik ben 2 meter lang en heb zojuist mijn volledige a rijbewijs gehaald met code 80 :) . Ik heb echter wel ervaring met motor rijden door crossen en het rijden op mijn vaders KTM adventure 1190. Destijds ben ik erachter gekomen dat deze motor mij erg uitdaagd. Ik hou van snelheid en de adrealine kick.

Mijn vraag luidt als volgt. Ik hoor graag wat suggesties en tips voor een motor. Ik zat zelf te denken aan een chopper/bobber (<35kw) omdat dit volgends mij minder uitdaagd. Ik zoek een 2e hands motor van onder de 2000 euro.Ik zal geregeld langere afstanden willen rijden. ca 1.5 uur (150km Venray-Almere)

Voorheen heb ik gekeken naar een susuki Savage, echter hoor ik dat deze te klein voor mij zou zijn?
Bij een 2ehands motorzaak is vervolgends de honda Shadow aanbevolen.

Wat denken jullie? Is het verstandig om naar een chopper/bobber te kijken of hebben jullie andere ideeen. Roep er maar op los!

Alvast bedankt.

Reupload: ik denk dat mijn eerste post fout is geplaatst.

Savage is idd laag.
Als je echt voor de choppers gaat, kijk eens naar een kawasaki vn800, suzuki volusia of Marauder of idd shadows. Mijn ervaring is wel dat onder de 2k je vooral klusfietsen krijgt (ofwel motoren die 'zogenaamd' helemaal goed zijn waarna je er vervolgens heel wat onderhoud tegenaan mag gooien).

Maar de allroad tip is ook niet gek. Die zijn vaak hoger.

Wat dat uitdagen betreft... Weet je zeker dat je lol hebt op een motor die jou beperkt in wat je kunt? Leer je beheersen, dan kun je kiezen wat je wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan