Zoektocht zachte banden NS400R

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
Gistel Belgie
Ben dus op zoek naar zachte banden om jaarlijks wat circuitdagen mee te maken, liefst zou ik de originele velgen behouden.

Origineel zitten deze banden er op.
Voor 100/90/16
Achter 110/90/17

De maten mogen 10à20 breder zijn, maar 10 smaller is ook goed

De BT39SS is het enige wat ik momenteel heb gevonden, maar dan zou de voorband 20smaller zijn, zou dit problemen kunnen geven :?

Een snelheidscode vind ik ook niet direct terug, en waar zou je die banden kunnen bestellen, bij de gewone bandenboer geen succes.

BATTLAX BT-39SS is for production racing from 50cc to 125cc class. BT-39SS was developed to win the production racing with its comprehensive line-up of sizes.

http://mc.bridgestone.co.jp/en/products/battlax/bt39ss.html
 
Kijk is op www.sabra.nl

Daar kan je een prijs opgave laten doen of je vraag stellen, die lui hebben veel bandjes dus kans dat ze die maten die jij wil ook wel hebben.
 
Leuk ding! maar het banden verhaal houd snel op vrees ik,

inruilen voor een Aprilia RS250?

Anders op zoek naar andere velgen!
 
Leuk ding! maar het banden verhaal houd snel op vrees ik,

inruilen voor een Aprilia RS250?

Anders op zoek naar andere velgen!

;)

Wie herkent deze velgen :?

full
 
Graag willen wij u bedanken voor de interesse in onze produkten, maar
volgens onze gegevens dient uw motorfiets uitgerust te worden met volgende
banden:

Voor: 110/90 V 16 BT45F 59V Bruto tariefprijs (excl. BTW):
105,00 EUR
Achter: 120/90 V 17 BT45R 64V Bruto tariefprijs (excl. BTW): 120,00 EUR

De door u opgegeven maten zijn niet verkrijgbaar in ons gamma.

Wat uw vraag betreft over circuitgebruik van de BT45 kunnen wij u met
genoegen melden dat deze banden zeer frequent worden gebruikt voor races met
klassieke en/of oldtimermotoren en dit onder alle weersomstandigheden. Deze
montage zou dus ook perfect moeten voldoen aan uw eisen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht en verblijven,


met vriendelijke groeten,

Thomas Faes
Vertegenwoordiger MC
Bridgestone Benelux n.v.
 
Ik heb deze mensen eens gemaild, en zachte banden zijn dus niet te verkrijgen voor mijn originele velgen B|

http://www.rpracing.co.nz/index.htm

Hello

I dont know of any soft (race/road) compound tyres for the origional rims.
Shinko and IRC do a pretty good Medium (sport) compound, but I wouldnt use them on a circuit.
Never use Hard (touring) compounds. Not even on the road.

Easiest rims to find and fit are CBR250/400R front and CBR250RR rear.
Front is 3 spoke 2.5x17. Rear is 3 spoke 4x17.
The origional discs, axils and carriers are used.

Picture attached.
The best tyre sizes for these are 150/70/17 (not 150/60/17) or 140/60/17 for the rear, and
100/80/17 or 90/90/17 for the front.
There are quite a few good soft compound tyres in these sizes.
The NSR250 MC16 has very similar rims but the CBR are better.
The NSR is a 3.5x18 rear a 2.5x17 front.
The front has floating discs, but the rivets sometimes hit the callipers.

Hope this helps
Rick

Dus zal ik moeten zoeken naar andere velgen.
Ik denk dat ik zal starten met de BT45's en ondertussen velgen zoeken.

De zwarte is mijn circuitspeeltje, nu nog velgen en banden, en leren rijden :z

full
 
Dit stond op een engels nsr400 forum:
Pirelli MT75's come in:
100/80-16 front
110/80-17 rear

AFAIK, the BT45 cross ply Bridgestone is the only standard tyre fitment still available. You have to be very careful with anything bigger to make sure it is suitable for the laughably thin 2.5 inch rims. That said, the BT45 is a good tyre that will not give you any unexpected handling problems even when well worn.

You might want to consider changing the rear wheel to the Jellymould CBR 600 rear wheel. At 3.5" wide it gives a whole new choice of tyre up to 140 section including radials if you feel so inclined. But is still too thin to accept the latest rubber.
 
Ik weet nog een setje CBR600 wielen komt van een NS400R af
Past er zo in zonder problemen kan er achter max 150 op en voor 130
Inc. de verlengde ophanging van je voorste remklauwen Achter standaard schijf
Geef maar een gil

Ed
 
Ik weet nog een setje CBR600 wielen komt van een NS400R af
Past er zo in zonder problemen kan er achter max 150 op en voor 130
Inc. de verlengde ophanging van je voorste remklauwen Achter standaard schijf
Geef maar een gil

Ed

GIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL :+

als het niet te duur is O-)
 
GIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL :+

als het niet te duur is O-)

Moet meevallen, ik heb zelf net de velgen van een 86 er Vfr 750 vervangen door 17 inch, want ik zat ook met het rubberprobleem. De velgen van een eerste generatie cbr 600 gaan zo in de vfr. Als je voor een lage band laat monteren, in mijn geval een 110/70/17 van michelin heb je met band nagenoeg dezelfde diameter als met een 16 inch met de vaak standaard 110/90/16 band. Dan behoeft het rijwielgedeelte geen aanpassing. Je hebt dan voor een 2.50 velg en achter een 3.50 velg, waarmee je tot 150 breed in radiaal kan gaan (is vaak de smalst leverbare band)
Dit soort velgen worden b.v. regelmatig op marktplaats aangeboden vaak voor rond de 100 euro.
 
hoi hoi,pleur er gewoon een setje avons onder.
Die hebben veel maten en soorten voor wat oudere motoren.
En moet zeggen,ze stuuren prima ook op circuit.
 
Moet meevallen, ik heb zelf net de velgen van een 86 er Vfr 750 vervangen door 17 inch, want ik zat ook met het rubberprobleem. De velgen van een eerste generatie cbr 600 gaan zo in de vfr. Als je voor een lage band laat monteren, in mijn geval een 110/70/17 van michelin heb je met band nagenoeg dezelfde diameter als met een 16 inch met de vaak standaard 110/90/16 band. Dan behoeft het rijwielgedeelte geen aanpassing. Je hebt dan voor een 2.50 velg en achter een 3.50 velg, waarmee je tot 150 breed in radiaal kan gaan (is vaak de smalst leverbare band)
Dit soort velgen worden b.v. regelmatig op marktplaats aangeboden vaak voor rond de 100 euro.

Meevallen :? 300Euro






Pirelli heeft nog keus genoeg,misschien ook nog wel Demon's.

100/90-16 M/C 54H TL Sport Demon
120/90-17 M/C 64H TL Sport Demon
Zijn dit redelijke banden voor op het circuit :?



hoi hoi,pleur er gewoon een setje avons onder.
Die hebben veel maten en soorten voor wat oudere motoren.
En moet zeggen,ze stuuren prima ook op circuit.

Die maten vind ik toch niet op het net :?
 
http://www.accwhse.com/avon.htm

Dit zou al een goeie voorband moeten zijn.
Avon Super Venom AM20 and AM18 Tires
Excellent grip delivered by scientifically stressed casing plus advanced tread compound. Race-bred contour ensures a large footprint at all angles. Soft compound for grip. Tubeless.

Avon Super Venom AM20 Front Tire

Order # Price........ Description......
(06062) $71.95 Avon AM20 Super Venom 100/90V16 Front Tire #2778313
(06052) $78.95 Avon AM20 Super Venom 110/90V16 Front Tire #2778213
 
http://www.motorband.nl/motorbandentest2003.htm

Dunlop GT 501


Mocht er in ons land een CB 500- Cup bestaan, je zou met deze Dunlops om de velgen meteen aan de start kunnen verschijnen. De hoeveelheid grip is in alle omstandigheden erg groot, doorspinnen is er nooit bij en je kan de CB zonder verpinken ‘op zijn oor’ leggen. Zowel het karkas als de compound boezemen vertrouwen in en ook remmen op hellingshoek brengt de motor niet van de wijs. Kortom, een onberispelijk presenterende band.
--------------------------------------------------------------------------------
Pirelli Sport Demon


Pirelli bewijst met de Sport demon dat ook een goedkope garant kan staan voor uitmuntende prestaties. Een echte aanrader voor doorrijdende waterratten, want zelfs aan 76 km/u sneed de Sport Demon foutloos door de 3 mm dikke waterlaag van onze teststrook, zonder dat er sprake was van enige aquaplaning. Verder is het stuurgedrag neutraal (en dus gezond), de band volgt zonder tegenstribbelen de commando’s van de piloot.

-----------------------------------------------------------------------------------
Bridgestone BT 45


Ook de Bridgestone BT 45 is een zeer aanbevelenswaardige band. Zeer veel grip, zowel op droog als op nat wegdek, een karkas dat voldoende rigide is om vertrouwen in te boezemen en – net als de Pirelli’s trouwens – een meer dan behoorlijk comfort. Enkel de té grote wendbaarheid die de band aan de CB meegeeft kost ‘m een hogere notering. Met de BT 45 om de velgen stuurde de CB het lichts, het snelst, maar niet langer neutraal. We merkten een nadrukkelijk overstuurd karakter (te snel aan de binnenkant van de bocht), wat trouwens geapprecieerd zal worden door sportieve rijders. Wij gaan er echter van uit dat de doorsnee eigenaar van een middenklasser een neutraal stuurgedrag prefereert, vandaar deze 4de plaats.

--------------------------------------------------------------------------------
 
Terug
Bovenaan Onderaan