Zoemend geluid voorwiel

R1Razor

MF'er
22 jan 2004
111
0
Monkeyland
Hoi , heb net voor het eerst een nieuw setje PP laten leggen.
Terwijl ik van de dealer naar huis reed merkte ik dat ik aan het voorwiel een "zoemend" geluid had? Dus dat je als het ware je band hoort draaien (rolgeluid?)

Is dit normaal of is er iets fout , of is het misschien gewoon dat het een nieuwe voorband is? Dit is nl de eerste keer dat ik een nieuwe band vanvoor laat leggen.

Wie kan me raad geven? :P
 
Geen wespgeluid maar een bijgeluid.

Als een lager slecht is verwacht ik dat je eerder een repeterende tik voelt. Zoemen lijkt mij eerder afkomstig van het loopvlak, dus een afrolgeluid.

En verdwijnt dit uiteindelijk of is dit blijvend?
Het geluid laat me denken aan het gezoem dat je hebt als je bijvoorbeeld met een mountainbike aan het rijden bent , dan zoemen je wielen ook zo B|
 
Laatst bewerkt:
nieuwe bandjes andere sound,dat heb ik ook gehad toen ik mijn voorbandje liet
vervangen.
vaak ziten er nog van die stekeltjes op die na ;ong 100km zijn verdwenen.
dit maakt dit zoemendt geluid. :Y

Daarna; moet het een goed gevoel geven een weer lekker nieuw
stukje rubber onder je kont te hebben O-)

toontje :W
 
Zoals ook al in het andere topic gemeld, blijkt het nogal moeilijk om te bepalen waar het geluid bij een rijdende motor vandaan komt.
Inderdaad komt het (zelden) voor dat een band een onaangenaam bijgeluid veroorzaakt, maar vaker is het iets anders.
Meest voorkomende oorzaken:
- wiellagers
- ketting (versleten of aanlopen)
- verkeerde montage van de wielen (aanlopen tegen een stilstaand deel)
- kilometertelleraansluiting in het voorwiel
- aanlopende remblokjes door pekel/vuil

Succes met zoeken!
 
Bij mijn Honda hoor ik ook een zoemend geluidje.

Ik weet zeker dat dit bij mij komt door de remblokjes die over de schijf lopen.
Dit kun je controleren door de rem licht aan te raken.

Verdwijnt het geluid, dan weet je dat het de rem is.
Blijft ie zoemen, verder zoeken.
 
Nou ja; lees eens goed en vervolgens goed nederlands typen; tging ,lijkt wel chinees,
heb ik het niet eens over VOORband.

VOORwiel dan...


ie in belgie nog altijd hetzelfde :p

in ieder geval der zat wel een VOOR in... maar... je was me voor... sorry, je wast men voor niet...


(fokking taal toch eh)

in ieder geval... een band die geluid maakt, zou nog wel kunnen... zolang het zoemen is en een synchroon geluid... dan zou ik me niet per se zorgen gaan maken... als het je rijgedrag beinvloed: wel... kan ergens wat resonantie zijn of gewoon een gezoem dat je dankzij de nieuwe bandenset wel hoort en er daarvoor ook al was maar toen me de oude banden niet gehoord werd.... errrrm in ieder geval... hoe luister jij met je blote oor aan je wiel als je tegen een snelheid aan hte sjeesen bent?
 
Nou ja; lees eens goed en vervolgens goed nederlands typen; tging ,lijkt wel chinees,
heb ik het niet eens over VOORband.

Ikke goe gelezen zenne :+

Gezien het feit dat de TS een vraag had over een zingend voorWIEL, leek het me nogal wiedes dat het een voorBAND betrof. Wanneer nu verwezen wordt naar het nieuw-zijn van de VOORband als oorzaak van het zingen enerzijds, en jij daarop alludeert dat je graag nieuw rubber ONDER je kont hebt anderzijds, dan IS dat grappig. Punt!
De toevoeging van de :+ smiley op het eind van de zin, maakt duidelijk dat het hier sarcasme betrof. Iets waar jij blijkbaar niet echt van gespeend bent. :o :+

Of bedoel je mischien dat de voorband chinees was en precies dat het zingen zou kunnen verklaren? :W

I'll rest my case ...
 
Ikke goe gelezen zenne :+

Gezien het feit dat de TS een vraag had over een zingend voorWIEL, leek het me nogal wiedes dat het een voorBAND betrof. Wanneer nu verwezen wordt naar het nieuw-zijn van de VOORband als oorzaak van het zingen enerzijds, en jij daarop alludeert dat je graag nieuw rubber ONDER je kont hebt anderzijds, dan IS dat grappig. Punt!
De toevoeging van de :+ smiley op het eind van de zin, maakt duidelijk dat het hier sarcasme betrof. Iets waar jij blijkbaar niet echt van gespeend bent. :o :+

Of bedoel je mischien dat de voorband chinees was en precies dat het zingen zou kunnen verklaren? :W

I'll rest my case ...

U hebt gelijk.
toontje 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan