Zojuist zijn wij een paar uur offline geweest in v

Pierre

Developer
6 sep 2005
4.957
0
Friesland
Zojuist zijn wij een paar uur offline geweest in verband met wat problemen aan de databaseserver. Alle problemen lijken nu weer verholpen, maar de sessie tabel (waar alle ingelogde gebruikers in staan opgeslagen) was niet meer te redden.
Hierdoor moet iedereen opnieuw inloggen, onze excuses voor het ongemak.

Update:
Zoals gewoonlijk lag murphy weer op de loer en bleek de user tabel ook nog eens onherstelbaar kappot. Van die ene tabel hebben we een backup terug geplaatst, dat betekend dat alle gebruikers die zich na vannacht hebben geregistreerd dat opnieuw moeten doen.
Als je nickname weer ( '( ) vage tekens bevat kun je dat melden in Rare nicknames? Lees als je niet kan inloggen of een E-mail sturen naar crew@motor-forum.nl
 
Laatst bewerkt:
Zojuist hebben wij een paar uur offline geweest in verband met wat problemen aan de databaseserver. Alle problemen lijken nu weer verholpen, maar de sessie tabel was niet meer te redden.
Hierdoor moet iedereen opnieuw inloggen, onze excuses voor het ongemak.

Onze helden! :}


8-)
 
FOCK, weet je hoe veel moeite het kost om in te loggen B|


Goed werk mannen en vrouwen *O*
 
als dat alles is, het inloggen, dat moet dat maar.

Goed gedaan mensen. :} Gelukkig was ik vanmiddag toch te druk om te MF'n.
 
Op zich helemaal niet zo'n ramp, dat MF het soms een middag af laat weten...
zo krijg ik nog eens iets gedaan op m'n werk :Y

Maar eh... ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom het zo vaak fout gaat met MF? Ik heb in de loop de jaren al een flink aantal database applicaties gemaakt voor de industrie, en heel zelden problemen gehad met databases die onbereikbaar zijn of corrupt raken. (toegegeven, de database belasting van MF is waarschijnlijk vele malen hoger, maar dat zou niet uit mogen maken)

De beruchte zoekfunctie bijvoorbeeld: hoe kan het dat die af en toe de hele database server om zeep hielp / helpt?

Is de code van MF open source? Ik zou best willen helpen met technische zaken. Als de code beschikbaar zou zijn, zouden veel meer mensen hun bijdrage kunnen leveren, lijkt me.
 
Lag me hedenmiddag MF eruit, ben ik maar weer eens echt gaan werken.
Veel wat was blijven liggen heb ik maar eens opgeruimd, de baas zal blij zijn, zal zelfs niet weten wat aan de hand is.

Vind het knap van jullie om zo'n geweld toch telkens de baas te blijven :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan