zolder 31-8-2005 hoe is het mogelijk *#@+ crashes

gpz900r gek

Die hard MF'er
6 jan 2004
691
0
ik zou graag een paar dingen willen weten over onze vrij-rijden dag op Zolder.

woensdag 31-8-2005, 31 graden, droog, vol :( 220 rijders) 4 groepen 2 minder-snel, 2 snel.

waarom zijn er ZOOOOO veel ge-crashed/gevallen. schatting die wij maakten dat er ongeveer 20 rijders zijn gevallen.

en wat ik ook graag wil weten: Hoe is het met die mensen.

ook zijn er een paar heftige ongevallen gebeurd............rode vlag.
;(

weet er misschien ook iemand waar er een aanspreekpunt is voor kennissen of familie van een ge-crashte rijder.
dan bedoel ik op Zolder, ook ik heb hier in het verleden mee gezeten, en dan is het makkelijk als je aan iemand van Motorsportschool NL of Belgie om info kunt vragen als je je wederhelft niet meer door ziet komen.
ik kan zeggen uit ervaring "dan krijg je het warm "

'(

full


gpz900r gek nummer 118

http://www.circuitfoto.be/ListSessions.aspx?album_id=50
 
Ik was die dag ook op Zolder, weliswaar als aanhang van.
En heb verbaasd staan te kijken naar al die crashes.

Zeker toen de rode vlag kwam en de ambulance de baan op ging, kreeg ik het
benauwd. Mijn mannetje was gelukkig binnen maar toch..
Het heeft zeker een half uur geduurd voordat de ambulance van de baan af reed.

Maar net als jij, heb ik me ook al vaker afgevraagd waar ik naar toe zou moeten gaan als partner van wanneer er iets is gebeurd.
Zou gelijk Peter den Heijer (organisator) gaan zoeken.

Anyway, het was w.s. allemaal aan het verschrikkelijke hete weer te danken.
De zondag ervoor was er trouwens een 24 uurs race.
Lag er niet veel rubber op de baan?
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Joehoooeeee Zolder zooooo super fantastisch......

NOT B|


Ik snap niet dat er nog steeds mensen gaan rijden op dat kutcircuit.


Volgens mij is de kans dat je daar onderuit gaat onderhand groter dan wanneer je naar de Nurburgring gaat.
 
Het worige weekend was het 24uur...een 30 koekblikken met 500 pk die 24u over het circuit knallen...als je dan ziet dat ze zelfs de vuilnisbakken in de paddock nog niet hebben leegemaakt kan je je wel voorstellen hoe het met de baan zit :X


King Charles is trouwens ook nog maar eens op zijn bek gegaan (zonder veel erg)
 
Veel rubber op de baan, de hitte, een beetje overmoed, en ge zijt vertrokken. Ik ken dat circuit veel te goed om daar te gaan rijden na een 24h race (auto's).Erg voor de mannen die onderuit zijn gegaan. '(
 
Veel rubber op de baan, de hitte, een beetje overmoed, en ge zijt vertrokken. Ik ken dat circuit veel te goed om daar te gaan rijden na een 24h race (auto's).Erg voor de mannen die onderuit zijn gegaan. '(
Vandaag was het kennelijk ook nog glad, kameraad heeft met zijn nissan een 720 gemaakt nadat hij een ferari ingehaald had.
Gelukkig geen schade.
 
jullie schatting is nog aan de voorzichtige kant

ben het zelf samen met Kingcharles gaan vragen: 't aantal zou tegen de 40 aan gelegen hebben!!
't was mijn 1e keer vrij rijden op Zolder, en hoewel 'k me wel geamuseerd heb, vertrouwde ik het daar voor geen haar om echt door te gaan zoals op een ander circuit :(
 
hier word ik vrolijk van mensen ga namenlijk a.s maandag nivo 1 doen samen met mijn broer maar als ik dit zo eens lees, moeten we echt op onze tellen letten.
Is het echt zo`n slecht circuit. Ik heb nu zo het idee dat ik me maar als een laffe hond ga gedragen daar want wil absoluut mijn pas nieuwe 1mnd zx6r 636 03 niet in de grindbak zien verdwijnen.

Ik hoor het wel, ik hou met denk rustig daar

groetjes allemaal

zxrico :] :] :]
 
Ben idd op mijne bek gegaan. :( Voorwiel schoof weg.

Toch blijf ik Zolder een fijn circuit vinden. Het is redelijk snel, fijne snelle bochten, ... Jawel, ik hou er wel van *O*

Wat wel is :
1. Heel veel volk op de baan -O-
2. Sommige stukken zijn echt zeer vettig -O-
3. En idd woensdag hadden ze helemaal nog niets opgeruim. Ge moest door de vuiligheids uw parking opzoeken -O-


Maar om nu alles op het circuit te steken... :?
1. Opwarmen van banden is er niet meer bij. Circuit op en vlammen
2. Sommigen, vooral bij minder snel, meestal vanaf de derde sessie, beginnen aan een minirace waarbij iedereen uit hun weg moet. Meestal types met machines uit de 1000 reeks. Vol voorbij op het rechte stuk en alles dicht om stapvoets door de bocht te gaan :Z -O-
3. Dezelfde gaan veel te vroeg op het gas met highsider tot gevolg (woensdag nog zien gebeuren)
4. ....
 
Ik ben er vandaag geweest *O* *O* echt een superdag gehad, diegene die zegt dat het circuit niet goed erbij ligt moet dan maar absoluut niet op de openbare weg gaan rijden want dat ligt er zeker 70% slechter bij.
Ennuh tip als je dan zoveel last heb gehad van al die krater`s volgens jullie in het asfalt( praat toch geen poep) , dan zou ik je eens aanraden om maar eens helemaal opnieuw te gaan starten want bij de IDEALE LIJN RIJDEN kom je dit echt niet tegen :Y
De organistatie vond ik top, weer was top en het circuit rijden is verslavend ik vond het een super leuke dag :} :} en zeker een goed en vooral leuk circuit.
Dus mensen die zich ervan weerhouden om te gaan omdat er een stel koekebakkers zijn die vinden dat het slecht is, gewoon doen en gegarandeerd een top dag.

:} :} :} *O* *O* :} :}
 
Was er ook vandaag , crashes vielen erg mee vandaag.
Volgens mij stonden jullie(ZX Rico) naast ons met die groene kawa 636 en die aprilla.
Ik ben 10 juni zwaar gecrashed, heb vandaag een stuk rustiger gereden.
Ben denk ik door iedereen een keer ingehaald.Maar het was toch wel weer lekker en de baan was goed.
 
idd dat waren wij, ennuh ik hoorde je het vertellen ja dat je rustig aan had gedaan, ach weetje wat het is als je zelf maar :] plezier heb gehad er valt toch niks te winnen.
Maar was echt top vandaag en over het weer was zeker niet te klagen

greets rico
 
In juli niveau 2 gedaan. Van de 52 zijn er 14 onderuit gegaan. Dat is 1 op 4 !!!

In de linkse bocht na start-finish schoof de rijder voor me zo onderuit. Dan ga je denken van waarom hij wel en ik niet, we reden immers dezelfde lijn en met dezelfde snelheid.

Een van de Marshalls vertelde me dat de truckraces een probleem vormen. Die gasten leggen dikke lagen rubber op het asfalt en oefenen zoveel kracht uit op het wegdek dat er hobbels/rimpels/plooien ontstaan.

Tja het is wellicht niet het mooiste/veiligste circuit maar het ligt in de buurt en is goedkoop.
 
Gaaf filmpje , heb je inderdaad ook zien rijden met de rose blade.
Reed op een rode 996 met half afgetaped nummerplaatje , helaas niet gezien op je film .Mijn maat reed op een zwarte rsv mille ook niet gezien.
Misschien in jullie overige filmmateriaal, zou het erg leuk vinden om mezelf is te zien.
 
Een van de Marshalls vertelde me dat de truckraces een probleem vormen. Die gasten leggen dikke lagen rubber op het asfalt en oefenen zoveel kracht uit op het wegdek dat er hobbels/rimpels/plooien ontstaan.


euhm... de truckraces zijn pas weer over twee weken.... (tel de weken af ;) )
Vorig jaar ook 3e weekend van september. Dus dat rubber zal er ondertussen wel afgesleten zijn..

Dit jaar doen de SRT's trouwens niet meer mee...
 
met een gegoede kans op een hele domme opmerking maar ik begreep dat rubber op de baan juist voor extra grip zorgt?

keertje opgevangen tijdens een f1 race vermoed ik.
 
Reed op een rode 996 met half afgetaped nummerplaatje

heee die heb ik nog zien staan ja

dacht waarom doet ie dat nou. ff kijken of ik van jou wel een foto heb (heb verschillende duc's gefotografeerd die redelijk gelukt waren...)

wat voor helm en pak heb je?

als ik je vind dan zal ik ze ff editten en posten in het topic onder sport ;)
 
met een gegoede kans op een hele domme opmerking maar ik begreep dat rubber op de baan juist voor extra grip zorgt?

keertje opgevangen tijdens een f1 race vermoed ik.
niet het rubber wat los op het wegdek ligt.

Als je ziet hoeveel f1 wagens zich verremmen als ze van de ideale lijn afgaan, dit komt vaak omdat het langs de ideale lijn veel vuiler is (los rubber etc.)
 
Matzwarte helm en een rood pak met zwarte stukken.
Ik tape de helft af omdat ik eens gehoord heb ,dat de verzekering soms filmt op het circuit en als je kenteken erbij staat kan je het dus schudden na een crash.
Of het waar is dat geloof ik zelf eigenlijk ook niet , maar ach het is zo weing moeite.
 
weet er misschien ook iemand waar er een aanspreekpunt is voor kennissen of familie van een ge-crashte rijder.
dan bedoel ik op Zolder, ook ik heb hier in het verleden mee gezeten, en dan is het makkelijk als je aan iemand van Motorsportschool NL of Belgie om info kunt vragen als je je wederhelft niet meer door ziet komen.
ik kan zeggen uit ervaring "dan krijg je het warm "

'(

ik zit nog met deze vraag, weet iemand hier iets over of moet ik daarvoor bij Peter den H. zijn.
en als het er nog niet is, wanneer komt er dan iemand van hun op het iddeee
:} om daar voor te zorgen.

hier hoor ik ook dat het bij MotorSpostschoolZolder goed geregeld is, nou, ik ben dan een heel andere mening bedeeld.
er is weinig geregeld.
ik rij er nu 2 volle jaren en mijn maat 3.
en het is elke keer weer een verrassing hoe de dag gaat verlopen. :(
ik blijf het fijn vinden om te rijden, maar de organisatie staat nog in de KINDERschoenen. '(
terwijl er toch bakken geld aan verdiend wordt.
90, 100, 105 of 160 per rijder :o
 
ik zit nog met deze vraag, weet iemand hier iets over of moet ik daarvoor bij Peter den H. zijn.
en als het er nog niet is, wanneer komt er dan iemand van hun op het iddeee
:} om daar voor te zorgen.

hier hoor ik ook dat het bij MotorSpostschoolZolder goed geregeld is, nou, ik ben dan een heel andere mening bedeeld.
er is weinig geregeld.
ik rij er nu 2 volle jaren en mijn maat 3.
en het is elke keer weer een verrassing hoe de dag gaat verlopen. :(
ik blijf het fijn vinden om te rijden, maar de organisatie staat nog in de KINDERschoenen. '(
terwijl er toch bakken geld aan verdiend wordt.
90, 100, 105 of 160 per rijder :o
Zo is ook mijn mening.

Vorig jaar een paar keer een dagje gereden, normaal rij ik mooi gemiddeld in het gevorderde groepje.
Dus ook weer ingeschreven in een gevorderd groepje.
Toen ik s'morgens mijn nummer ging halen enzo. kreeg ik ineens te horen dat ik in de snelle groep was ingedeeld omdat ze nu ineens 2 groepen hadden ipv 3.
Ik kneep hem dus al een beetje of ik niet een te erge rijdende chiquane was. Niet leuk voor mij, maar zeker niet leuk voor andere. (dan nog de vraag of het ook veilig is).
Gelukkig viel het nog reuze mee, en er reden toen nog zelfs anderen mee die mij zelfs verraste dat ze zo hard remde voor de bochten. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan