Zolder en geluidsniveau

Stingray

MF'er
29 apr 2003
55
0
Waalre
Gentlemen bikers,

Nog een vraagje ivm een circuitdag te zolder,

Ik heb gelezen dat het geluidsniveau niet boven de 92db uit mag komen om deel te nemen.
Zelf heb ik een CBR600F ('95) met een carbon uitlaat van Bos. Volgens opgaaf van de fabrikant zou deze uitlaat 93,5db produceren.
Te veel geluid dus!!

Kan iemand me vertellen hoe streng hierop gecontroleerd wordt?

Groeten
Stingray
 
Gentlemen bikers,

Nog een vraagje ivm een circuitdag te zolder,

Ik heb gelezen dat het geluidsniveau niet boven de 92db uit mag komen om deel te nemen.
Zelf heb ik een CBR600F ('95) met een carbon uitlaat van Bos. Volgens opgaaf van de fabrikant zou deze uitlaat 93,5db produceren.
Te veel geluid dus!!

Kan iemand me vertellen hoe streng hierop gecontroleerd wordt?

Groeten
Stingray

Stingray (ja ik blijf je achtervolgen) je hebt niet goed gekeken. De eis is 95dB (zie voorwaarden op hun site).
 
Oeps, foutje.
Dank je Bikefreak.
Nou het scheelt niet alles maar dan laat ik hem er maar lekker opzitten.

Misschien tot 6 augustus!
 
Achterin heb je een lange flauwe bocht net voor je het rechte stuk achter de paddock op gaat. Daar staan ze te meten. Als je geluidje teveel is halen ze je echt van de baan. Je moet dan een formulier tekenen.
Vergeet niet, meestal worden de uitlaten gemeten stilstaand bij bv 6500 toeren. Hier echter knal je met een rotgang over de baan en heb je ook nog het geluid van je luchtinlaat wat er nog bijkomt. Kortom met de meeste sportuitlaten kun je er niet lang plezier hebben.
Ik ken een voorbeeld van een originele cbr 600 die daar nog van de baan geplukt is.

Je kunt 3 dingen doen

A- je gas een stuk dichtdraaien bij hun tentje, NIET LEUK!!
B- Originele uitlaat monteren OOK NIET LEUK!!
C- Originele uitlaat meenemen en afwachten HET LEUKSTE MAAR NOG NIET PERFECT!!

Veel plezier!!! Wij gaan 18 Mei (Lambiek en ik )
 
er wordt idd gemeten op 't rechte stuk achter de bianchi en ook op 't rechte stuk voor of achter de villeneuve,nu weet ik 't niet zeker,maar in zolder zijn ze enorm streng op geluidsovertredingen,meenenmen die originele knalbus dus of je dagje zou wel eens heel vroeg kunnen eindigen.vriend van me reed met rs250 originele dempers op zolder en werd eraf gehaald voor 1 db meer door slijtage van de dempers(glaswol)
 
er wordt idd gemeten op 't rechte stuk achter de bianchi en ook op 't rechte stuk voor of achter de villeneuve,nu weet ik 't niet zeker,maar in zolder zijn ze enorm streng op geluidsovertredingen,meenenmen die originele knalbus dus of je dagje zou wel eens heel vroeg kunnen eindigen.vriend van me reed met rs250 originele dempers op zolder en werd eraf gehaald voor 1 db meer door slijtage van de dempers(glaswol)

En waarom eigenlijk??? Dankzij onze geweldige groene politiekers die dat doen voor de geluidsoverlast voor de omwonenden, die.... Hun lapje grond hebben kunnen kopen voor een appel en ei omdat er een circuit vlakbij is!!!!! FLIKKERS!
 
als je dat maar weet,als ik nog dichter(nu in houthalen dat grenst aan zolder,goh die telefonica world series kon je tot hier horen en heerlijk dat dat geluid was :9~ )moest wonen dan zou ik elke dag op't circuit zitten.nu is dat gemiddeld 1 a 2 dagen per week als't mooi weer is. 't zijn sukkels 18 mei verkiezingen in belgie ,stem er maar op hoor op die groen sukkels,je ziet wel.
 
Ik zou de racedemper er maar afhalen, als de dealer een opgave doet dan is dat voor een demper in nieuwstaat, als je der een eindje mee gereden hebt kun je er dus gerust een aantal Db'tjes bij optellen.
Vorig jaar waren er ook een paar gasten met "open" dempers, die mochten niet eens starten omdat er bij de keuring bleek dat er niks in de demper zat (db-killer o.i.d.).
Een ander werdt i.d.d. van de baan gehaald, hij was wel van tevoren gewaarschuwd.

Het ergste van alles, teveel Db's dan géén race en géén geld terug.
 
5 mei zal ik met mijn 2003 ZX636 aantreden op Zolder...........ik heb nog niets aan het inlaatgehuil gedaan maar het gas laat ik los/of koppeling eventjes in voordat ik langs de geluidsmeting rijd :( .
Bij de 1 na laatse sessie of laatste(weet nog niet) zal ik er vol langs rijden,de zwarte vlag zal uitgang.....krijg maar wat :X en nog meer..............door rijden tot het einde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan