Zolder vandaag 30 juni

Darkhold

Die hard MF'er
14 mei 2003
534
0
Dilsen Stokkem
Hellow,

Vandaag dagje zolder gaan doen met de motorsportschool. Ik zat in de vrij rijden groep minder snelle.

Voor de eerste sessie begon om 09u25 hadden we al prijs. Een leuke bui wat voor een lekker natte baan zorgde. Toch maar effe erop met de standaard michelin pilot sports...Rustig op het gas...toch af en toe de achterband een klein slipje. Okee dat hebben we dan ook eens meegemaakt.

Dan ietsje later bij de snelle groep iemand afgevoerd met de ambulance :( Hopelijk niks ernstigs, heeft er iemand misschiens meer info???

Tegen de 3de sessie was de ideale lijn toch al wat opgedroogd. Het was de laatste sessie in de voormiddag dus toch ff goed kunnen gassen.

Dan middagpauze...Het begon echt hard te regenen, pijpestelen niet te doen...ge kon bijna zwemmen op circuit. En dan toch nog mannen die super hard liggen te gaan over het circuit. Okee regenbanden helpen wel maar toch :} :} :} :}
Echt Respecht voor die gasten :}

Eerste sessie namiddag rond 13u45 geskipped door die regenbui (Het was nog altijd keihard aan het regenen). De sessie erna toch weer gedaan met druppelen en baan stillekes aan het opdrogen. Om dan te eindigen met 2 droge sessies waar we echt goed hard hebben kunnen rijden.

Al bij al toch nog goed meegevallen. Alles in 1 stuk kunnen houden en weer uitkijken naar de volgende dag :)

GreetZ,
Peter
 
Yo de Peter :)

cool te horen dat ge toch nog es ferm hebt kunnen gassen, want toen ge belde was't net na zo'n regenmoment, niet? ;(

Hééél domme vraag, maar euh...verschil gemerkt met de stuurdemper? :)

Greetz & tot vrijdag eh

Roger
 
Ik vind dat em toch een pak stabieler rijdt met die stuurdemper. Zeker op circuit waar ge vaak vol op het gas zit. Als dan wiel ff los komt dan hebt ge er vrij weinig last van bij het neerkomen. Op Spa zonder demper toch iets meer last gehad.
Ik zou niet meer zonder stuurdemper willen rijden eigenlijk.
 
sessie half 12, einde rechte stuk remde iemand zijn motor onderuit, diegene die daar achter reed schrok ervan en reed tegen de betonnen wand. Ik stond daar net. Minimaal sleutelbeen gebroken. Grote grijze muis heb ik nog gezien. Het was geen weer om te rijden en om rondjes van 2:30 te doen daar heb ik geen zin/lol in. Ga normaal ook niet rijden als het regent dus waarom nu wel. Heb er 4 af zien gaan voor 12 uur, vond ik genoeg. Volgende keer beter.
 
Hoi Peter,

Seg een vraagske :

Jij hebt gisteren toch vrij rijden gedaan hé, niet niveau 1 of 2 ?

Indien vrij rijden, wordt er dan nog voorgereden door een instructeur ?
Is er een groot verschil tussen minder snel en snel.

Ik heb me ook ingeschreven voor vrij rijden, groep minder snel en dit op vrijdag 5 september. Oorspronkelijk had ik me ingeschreven voor 18 juli maar aangezien ik de dag nadien op moto-vakantie vertrek naar Zuid-Frankrijk vond ik dat wel een beetje riskant :) .

Misschien kan jij ook nog inschrijven voor die 5 september ? Je ziet maar.

Greetz
Chris
 
Hoi Peter,

Seg een vraagske :

Jij hebt gisteren toch vrij rijden gedaan hé, niet niveau 1 of 2 ?

Indien vrij rijden, wordt er dan nog voorgereden door een instructeur ?
Is er een groot verschil tussen minder snel en snel.

Misschien kan jij ook nog inschrijven voor die 5 september ? Je ziet maar.

Greetz
Chris

Hey Chris,

Yup gisteren vrij rijden minder snel gedaan. Vrij rijden is ook echt vrij rijden. Dus daar rijdt niemand voorop.

Niveau 1 zou ik echt niet doen. Dat is maar een halve dag en is dus 2 sessies op het gemakske achter iemand aanrijden om de ideale lijnen te leren. De daaropvolgende sessies zijn wel iets sneller maar nog niet echt om te zeggen (is mijn persoonlijke mening). Ze zeggen ook niet wat ge verkeerd doet of over zithouding en bochtentechniek enzo...Is echt voor beginners.

Volgend jaar ga ik me onmiddellijk inschrijven voor een Niveau 2 dag op zolder en ook een dagske bikerschool op Spa. Daar volgen ze u en zeggen ze wat ge verkeerd doet enzo en hoe ge dat kunt verbeteren (Remtechniek, zithouding, bochtentechniek e.d.) Lijkt me al een stukje interessanter. Maar dat zit voor dit jaar al grotendeels vol dus...

Als ik u was, zou ik eerst eens een keer meerijden met de minder snelle. (Dat gaat nog vrij snel hoor). Zeker als ge nog nooit op circuit hebt gereden ofzo. Liever een van de snellere jongens bij de minder snelle groep, dan een trage jongen bij de snelle jongens groep. Echt als er soms ene voorbij komt gereden verschiet ge u soms wel ff.

Heb me ook maar ingeschreven voor 5 september. :)

GreetZ,
Peter
 
Hoikes Peter,

Die niveau 1 kende ik dus al, had ik eerder dit jaar eens met Danny gedaan en was idd niet zo snel, laatste 2 sessies werd er echter wel redelijk gevlamd met momenten met als gevolg dat het grotendeel van de groep achterbleef en we direct bij een voorrijdende groep zaten. Heb er echter toch geen spijt van en kan het toch iedereen (ook snelle jongens) aanbevelen die nog nooit op Zolder of ander gesloten omloop gereden hebben. Teneerste ken je het circuit niet of nauwelijks en ten tweede zijn er toch wat zenuwen die dan de kop opsteken. Die laatste zijn wel direct weg zodra je aan je gas komt :) . Nog een voordeel is dat het tempo langzaam aan opgevoerd wordt en dat er iemand voorrijdt, zo kan je zeker niet over-entoesiast de eerste bocht missen :) .

Wat betreft Spa, zit dat dit jaar al zo goed als vol ? De laatste keer dat ik eens gecheckt heb was er hier en daar toch nog wel wat plaats. Zal sebiet of straks nog eens ne keer gaan zien, eventueel interesse om daar samen ne cursus mee te pikken ? :)

Allé, ik ga nog wat werken. Tof dat je 05-09 ook van de partij bent, dan ben ik al niet alleen :)

Greetz
Chris
 
Terug
Bovenaan Onderaan