Zomaar; ik op me ZXR750

pietert

Die hard MF'er
1 jul 2004
651
0
de goorn
Waarom dit volledig nutteloze topic?
Gewoon omdat ik zo versteld sta van een 750cc 4-takt. En dat ffies kwijt moet :)

Ik heb een maandje of 2 geleden een schade zxr gekocht die flink in de kreukels lag, waardoor de motor niet liep en er toch wel essentiele onderdelen stuk waren zoals de remhendel, schetsplaat en zadel.
Ongeveer een maand geleden kon ik hem dan eindelijk voor het eerst starten.
Maar vandaag was echt de grote dag. Ik had eindelijk alle onderdelen vervangen om hem te laten rijden. Ook niks meer dan dat, er zitten dus nog geen kuipen op, er is nog het een en ander krom maar goed dat doet er niet toe.
Ik kom net terug en wat GEWELDIG!!!!
Omdat ik nog maar een 25kw rijbewijs heb, heb ik een aprilia af1 125cc. Omdat ik schijtziek werd van een 2-takt en niet langer kon wachten heb ik een 4-takt gekocht.
Wat gaat dat HARD zeg als je een 125cc 2takt gewent bent. Het rode gebied begint bij 12000 maar bij 8000 toeren durfde ik toch echt niet verder. Ik werd helemaal naar achter geblazen (mede omdat er nog geen ruitje opzit) en kreeg echt het idee dat ik er zo vanaf zou waaien als ik verder dan 8000 toeren zou gaan. GEWELDIG gewoon. :P
Nouja dat was het wel weer. Ik moest het gewoon ffies kwijt. :)

[me]pietert die nu opeens helemaal het nut van 25kw snapt.[/me]
 
Mooi man, dat je er zo enthousiast over bent. En dan nog een stapje verder als de restricties eraf zijn he. Moet je nog lang met het kleine rijbewijs?
 
pssst!! niet doorvertellen hoor, maar er zit geen 25kw kit op. Simpelweg omdat die niet te krijgen zijn voor een zxr750.
Helaar moet ik nog iets meer dan een jaar 25kw rijden, hoewel dat misschien zo slecht nog niet is.
 
Oooh wat een crimineel :+ . Nou ja, je kunt dus al genieten in vol vermogen, en een jaar is zo voorbij he. De overstap lijkt me in ieder geval wel de moeite waard :) .
 
pssst!! niet doorvertellen hoor, maar er zit geen 25kw kit op. Simpelweg omdat die niet te krijgen zijn voor een zxr750.
Helaar moet ik nog iets meer dan een jaar 25kw rijden, hoewel dat misschien zo slecht nog niet is.

En dat is dus onzin want ik rij zxr750@25kw, en rijd prima, en het kan dus wel. Okay als jij bedoeld op kenteken dan heb je gelijk is niet mogelijk, maar op 25kw begrenzen is helemaaaal geen probleem en is 15 minuten werk.

Doe dat gewoon ff en dan rijd je ff dat jaartje er op en ben je van het gezeiks af, en dan als je vol mag, begrenzertjes er uit en hoppah!!
 
En dat is dus onzin want ik rij zxr750@25kw, en rijd prima, en het kan dus wel. Okay als jij bedoeld op kenteken dan heb je gelijk is niet mogelijk, maar op 25kw begrenzen is helemaaaal geen probleem en is 15 minuten werk.

Doe dat gewoon ff en dan rijd je ff dat jaartje er op en ben je van het gezeiks af, en dan als je vol mag, begrenzertjes er uit en hoppah!!
Niet op kenteken = geen 25 KW, dus bespaar je dan de moeite en de ergenis.

En ja, bij controle gesnapt worden = boete en bij aanrijding en je verzekeringsmaatschappij komt erachter is eigen schadeclaim op je bordje.

Ik weet dat er veel gezegd word door verzekeringsmaatschappijen over wel uitkeren "als", maar.... :Z
 
je rijdt dan toch zonder geldig rijbewijs op een onverzekerde fiets?

heb zelf geen recht van spreken aangezien ik een cb400n had als "25 kw" fiets maar scheet m behoorlijk toen ik die in een auto parkeerde ;)
 
/quote

"* pietert die nu opeens helemaal het nut van 25kw snapt."

/end quote

Precies, dat verschil in vermogen moet je niet onderschatten, je zal echt niet de eerste zijn die zichzelf achterop een langzame verkeersdeelnemer prakt omdat hij/zij de acceleratie/ snelheid niet gewent is. Of zichzelf de bocht uit katapulteert omdat die nieuwe machine toch wat anders doet in de bocht dan de vorige.

Afgezien daarvan....

T'is wel machtig mooi natuurlijk die snelheid en acceleratie :9
Zolang je je botten maar heel houdt.
 
je rijdt dan toch zonder geldig rijbewijs op een onverzekerde fiets?

heb zelf geen recht van spreken aangezien ik een cb400n had als "25 kw" fiets maar scheet m behoorlijk toen ik die in een auto parkeerde ;)
Yep, komt t wel op neer.

Geen rbw zowiezo, verzekering betaald wel de schade uit waar jij aansprakelijk voor bent maar zal dat weer verhalen op jezelf. Eigen schade hoef je t al helemaal niet over te hebben :Z
 
ach eigenlijk ben ik helemaal verschrikkelijk stom bezig geweest omdat:
Ik nog maar een beperkt rijbewijs heb
Ik de motor heb geschorst aangezien ik er voorlopig toch nog niet op kan en mag rijden.
Ik de motor niet verzekerd heb.
Ongeveer alles wat veiligheid betreft, als spiegels en knipperlichten nog ontbreken.

Maar goed, ik moest en zou even een stukje rijden. Dat heb ik dan wel op een redelijk verlaten weg gedaan, ben in totaal 1 paard met mevrouw en 3 auto's tegen gekomen.
Nu ik weet wat het is kriebelt het natuurlijk wel, maar goed de nieuwsgierigheid is eraf. Dus ik kan zo weer een paar maandjes sleutelen zonder er weer op te moeten rijden van mezelf
 
ach eigenlijk ben ik helemaal verschrikkelijk stom bezig geweest omdat:
Ik nog maar een beperkt rijbewijs heb
Ik de motor heb geschorst aangezien ik er voorlopig toch nog niet op kan en mag rijden.
Ik de motor niet verzekerd heb.
Ongeveer alles wat veiligheid betreft, als spiegels en knipperlichten nog ontbreken.

Maar goed, ik moest en zou even een stukje rijden. Dat heb ik dan wel op een redelijk verlaten weg gedaan, ben in totaal 1 paard met mevrouw en 3 auto's tegen gekomen.
Nu ik weet wat het is kriebelt het natuurlijk wel, maar goed de nieuwsgierigheid is eraf. Dus ik kan zo weer een paar maandjes sleutelen zonder er weer op te moeten rijden van mezelf

Het slimme eraan is dat jij iig tot je door laat dringen en dat je beseft dat t niet slim is ;) en daarmee win je een boel.
 
ach eigenlijk ben ik helemaal verschrikkelijk stom bezig geweest

achja iedereen doet wel eens iets minder slims toch?

wees blij dat het goed is gegaan en volgende keer ff beter nadenken van tevoren al weet ik zelf hoe enorm verleidelijk het is als iets niet mag ;)
 
Yep, komt t wel op neer.

Geen rbw zowiezo, verzekering betaald wel de schade uit waar jij aansprakelijk voor bent maar zal dat weer verhalen op jezelf. Eigen schade hoef je t al helemaal niet over te hebben :Z

Ich weiss :)

Schade is dan nog wel te overzien maar rij der maar eens 1 in een rolstoel...

Zelf altijd mazzel gehad met opgevoerde schakelbrommertjes en te zware motoren voor het destijds lichte rijbewijs. Stond er toen niet bij stil maar achteraf héel blij dat het goed gegaan is. Kunnen 1000 mensen je zeggen dat het stom is maar dat besef moest bij mij toch echt vanzelf komen/groeien. Nu wel zo verstandig met autorijbewijs om die eerst te gaan halen voor ik een auto koop, al heb ik in een ver verleden al aardig wat kilometers gereden. :+

Als verstand met de jaren komt; wat zal ik dan later verstandig worden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan