Zomer motor kleding ?

buckbaggen

MF'er
14 aug 2010
198
0
Heey,

Ik ben op zoek naar motorkleding welke goede protectie bied maar wel koel is...
ik heb namelijk een leren pak gehad, een combi difi valencia. en heb nu van Buse een textiel broek en jas met uitneembare wintervoering en ventilatie gaten welke ik kan open zetten.. maar in beide pakken ga ik kapot.. als het nog geen 20graden is ben ik al doorweekt alsof ik in een zwembad ben gevalle na enkele minuten rijden.. en vandaag 30graden door de eifel werd ik gewoon duizelig en slecht als ik ff stil stond en heb ik de jas al de rits een kwart open...

nu is mijn vraag dus.. wie kent er goeie motorkleding die koel is? het hoeft niet waterdicht te zijn blabla.. geen goretex.. gewoon KOEL voor regen en koud weer is mn buse pakje perfect :)

Ik heb eens iets gehoord van een soort pak dat is zeg maar net een rooster, ongeveer de hele voorkant komt de wind erdoorheen.. maar is wle stevig/goeie protectie.. de binnekant van mijn broek jas is sowieso van die plastic zooi, nylon of weet ik het.. dat wat zo lekker aan je gaat plakken zeg maar ken je vast wel.. ik rij nog liever met een spijkerbroek eronder met dit weer dan alleen de motorbroek omdat de spijkerbroek ondanks ik me dan ook lek zweet niet zo goor gaat plakken en alles..

Ik heb eens wat op internet etc gezocht maar vind alleen de dingen waarmee ik al ervaring heb... uitneembare voering en ventielatiegaten aan de voor en achterkant wat naar mijn mening voor geen meter werkt..

en komt misschien een beetje overdreven over maar ik heb het gewoon bijna altijd warm, in de winter met min 5 graden over de autoweg lekker rijden en had ik t lekker warm alleen koude vingertopjes (motorbroek (geen andere broek eronder) tshirt en motorjas.. ) dus XD
 
Rev'it Air. Lekkere koele jas waar de wind goed doorheen waait.
Broeken weet ik zo niet.
 
Rev'it Air...... Doorwaai jas.....

~[edit]............ er was iemand mij voor whahahahah!!
 
Laatst bewerkt:
Misschien is technisch ondergoed (thermo kleding) al een uitkomst om transpiratie op te vangen. Dan plakt de voering iig al niet meer.
 
ohwkeej dan ga i kdaar eens wat meer info evt reviews over zoeken op internet :) een van jullie 2 of miss wel beide ook persoonlijke ervaringen met de rev'it air of alleen van horen?
 
Zoek naar zogenaamde doorwaaikleding, dat is eigenlijk altijd voorzien van "mesh nylon", daar zitten allemaal kleine gaatjes in. Meerdere fabrikanten leveren daar wel iets van.

Voordeel: zit koel en is vaak een stuk goedkoper dan Goretex-pakken. Nadeel is dat het minder goed beschermt en uiteraard niet waterdicht is.

Het probleem van Goretex: dat ademt van binnen naar buiten zo lang het buiten minder warm is dan de temperatuur op je lichaam. Maar als het kwik boven de 20 graden stijgt met een lekker zonnetje op je pak, dan gaat Goretex juist andersom werken. Het sluit zich af van binnen naar buiten, zodat het lichaamsvocht niet weg kan.
 
Misschien is technisch ondergoed (thermo kleding) al een uitkomst om transpiratie op te vangen. Dan plakt de voering iig al niet meer.

Yep, dat werkt prima. Klinkt gek, als het warm is wil je niet nog meer kleding aan, maar het voelt écht koeler aan.
Transpiratievocht wordt meteen van het lichaam afgevoerd, waardoor alles meteen een stuk minder plakkerig aanvoelt. Voordeel is ook dat je het leren pak een stuk makkelijker aan- en uittrekt.

Neem wel "technisch ondergoed" ipv. thermokleding, al worden de termen soms door elkaar gebruikt. Thermokleding is alleen voor de winter bestemd, technisch ondergoed zowel voor winter als zomer.
 
ja dat met gore tex of andere membramen van andere merken is indd verschrikkelijk met hogere temperaturen.. helaas :( komt geen drupje wind doorheen helaas, en met mijn buse pak is het wind/waterdichte membraam niet eruit te halen...

Maar die revit air ziet er wel nice uit, en ook dat stof met al die gaatjes erin ziet al stukken koeler uit haha.. maargoed ik ben dus opzoek naar de toppers van de doorwaaikleding.. zoals je bijv goretext hebt als topper met waterdicht maar wel ademend.. ben ik op zoek naar de topper van de koelste motorkleding.. voor bij hoge temperaturen. het enig wat mij boeit is goede protectie, (niet top of the bill maar ook weer niet budget zoals heuts/lidl merken xD). dus dinge zoals wel of niet waterdicht... of andere dingen zoals wel of geen binnenzak en weet ik wat er nog allemaal met een jas kan is niet van belang.. als ik maar protectie heb en lekker koel :)
 
ps even voor de duidelijk(A) ik heb buse textiel pak he! nardo jas en de broek geen idee.. ook van buse iig. leren pak heb ik niet meer!
 
Heb er zelf ééntje van Ixon. Niet al te duur en met alle beschermde delen die erin horen. Is vergelijkbaar met die van Rev'it.
 
en jouwn ervaring/mening van de jas? (armada)?
en dat technisch ondergoed enz is wel een optie, maar ik denk niet dat dat voldoende is icm mijn pak.. want ik heb het echt snel warm en zweet veel.. ik heb alleen zomer tshirts in mijn kast (A) en nee ik heb geen apparte kast voor de winter :P
 
aah oke weer eentje erbij om info over op te zoeken :P
ik heb zelf ook iets gezien van joe rocket 5.0?
 
en jouwn ervaring/mening van de jas? (armada)?
en dat technisch ondergoed enz is wel een optie, maar ik denk niet dat dat voldoende is icm mijn pak.. want ik heb het echt snel warm en zweet veel.. ik heb alleen zomer tshirts in mijn kast (A) en nee ik heb geen apparte kast voor de winter :P
Ben er erg positief over. Ventileert uitstekend. Al veel plezier van gehad voor het geld!
(dacht iets van €109)
 
Textiel jas van Evolution. Heb ik geleend van me broer, waait er uit, bij wijze van. Vond het zelfs fris.

is een 3 in 1 jas, (regen voering en jack kunnen er in gedragen worden)
Kijk ff op de volgende link: (jacks, Summerstyle, 3 in 1 concept.)

http://www.evolutionmotorsport.com/2010/collectie.html

Die heb ik ook...Prima spul. Rij nu alleen met waterdicht membraam erin. Het schaap wat erin hoort ligt in de kast.
Ik heb het gekocht als basispak, omdat je er alle kanten mee op kunt.
 
hmm oke... hele stomme vraag maar woont er niemand van jullie toevallig in de buurt waar ik zo'n jasje eens mag proberen en een blokje om rijde in de bakkende zon :$ want bij een winkel mag dat niet en heb ik dalijk weer dure kleding liggen voor nopes... mijn maat is normaal gesproken XL (ben 1,89m en weeg 84kg) en woon in amstenrade, zuid limburg bij heerlen in de buurt XD
 
hmm oke... hele stomme vraag maar woont er niemand van jullie toevallig in de buurt waar ik zo'n jasje eens mag proberen en een blokje om rijde in de bakkende zon :$ want bij een winkel mag dat niet en heb ik dalijk weer dure kleding liggen voor nopes... mijn maat is normaal gesproken XL (ben 1,89m en weeg 84kg) en woon in amstenrade, zuid limburg bij heerlen in de buurt XD
zow dan, nou als je een dagje naar Rdam wilt komen, mag het wel van me hoor.....maar vermoed dat je daar geen behoefte aan hebt.
 
Zo'n doorwaai jas werkt uitstekend. Ik heb zelf een Joe Rocket Phoenix, een echte aanrader.

Zo'n broek werkt minder. Hetzelfde geldt trouwens voor een spijkerbroek. De hitte van het blok wordt dan wel heel erg voelbaar. Niet fijn.
Hoe gek het ook klinkt, beter is een leren broek met daaronder thermisch ondergoed. Leer is op zichzelf niet warm of koud, maar houdt alleen luchtstromen tegen (we hebben het hier alleen over klimaatbeheersing hè, niet over bescherming bij vallen). Dus de warmteafvoer van de motor voel je minder op je benen. En als je zorgt voor thermisch ondergoed, waardoor de transpiratie snel wordt afgevoerd, is het dragelijk. Let wel, dragelijk, niet koel. Maar beter dan een doorwaai broek of spijkerbroek.

:]
 
Zelf heb ik de Air van Rev'it. Die jas is echt een aanrader. Fatsoenlijke protectie zit er gewoon in. Ik kocht hem op de motorbeurs voor €118,- (damesuitvoering).
Als je stilstaat is natuurlijk alles warm, maar tijdens het rijden waait er overal koele lucht doorheen. Hopelijk krijgen we een lekkere zomer, dan zal ik hem veel dragen.

Marleen.
 
onderwerp spijkerbroek :P het is inderdaad wel warm maar ik persoonlijk vind het wel stukken fijner dan de motorbroek.. spijkerbroek gaat niet zo plakken enz... als ik alleen ff binnendoor rij over 50 wegen doe ik namelijk alleen jas helm handschoene aan en houd ik gewone jeans met sportschoene aan (zodra ik weet dat ik 80wege of harder ga doe ik het volledige pak aan! ben niet levensmoe) maar dan merk ik wel dat het met de spijkerbroek 20x fijner is dan met mijn motobroek zonder wintervoering en de ventilatie open... maar is zo'n spijkerbroek met protecti erin wel ook kwalitatief goed met name de protectie? ik heb nu een Buse broek van 159euro bij louis.. (kan het typen nergens erop terug vinden..) en ik wil wel iets wat vergelijkbaar is.. als een spijkerbroek met protectie al stukken slechter is hoef ik het al niet... want de buse broek wat ik heb is al een middenklasser naar mijn mening en ik wil niet lager gaan :)

EDIT: sukkel dat ik ben.. buse 159euro en louis.. ff op de site kijke en klaar.. ik heb de Buse bormio broek
 
Laatst bewerkt:
Jeans voor op de motor heb ik ook. Op mijn naked heb ik daarmee geen last van de warmte die het blok uitstraalt :)

Is aan de binnenzijde voor een groot deel voorzien van kevlar voering en kniestukken die uitneembaar zijn. Bevalt ook prima :Y
 
Ik heb deze jas & broek:
Difi jack California
102166_25_m.jpg

http://www.motoport.nl/DIFI-BROEK-CALIFORNIA
102566_25_m.jpg


Ik zweet me ook kapot in normale kleding. Dit werkt echt perfect. Ook als je stil staat scheelt het nogal wat, als je gaat rijden dan gaat de wind er lekker door heen!
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst eens een soort thermo kleding onder je pak zou ik zeggen en eventueel een koelvest. Ik denk dat dat al een hoop zal schelen en een stuk goedkoper is dan direct een nieuw pak aanschaffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan