Zomerpakken: leer or whatever

Heb er zaterdag mee gereden met rond 30 graden, en niet zweten! Alleen van t rijden ;)

full
 
Ik heb een �zomer� pak gekocht. Leer, 2-delig, en sportief. Geperforeerd!

Bevalt me prima! Maar niet geschikt voor onder de 15 graden want dan istie errug fris brrrr Tenzij je er thermo kleding onder gaat dragen. Maar hij dus erg luchtig, en veilig. (heeft test gewonnen bij sportieve 2-delige pakken tot 500 euries)

Kostte iets van 400 euries

(Afbeelding)


Net pak voor een strakke prijs.

Ik rij trouwens altijd in hetzelfde leren pak. Winter en zomer en zolang het geen 28 graden is heb ik zelfs een windstopper aan of ik loop 2 weken met een stijve nek -O- Het enige verschil is de hoeveeleid kledij die ik eronder heb. Bij dit weer heb ik nog het meeste last van zweten mijn rugprotector.
 
Net pak voor een strakke prijs.

Ik rij trouwens altijd in hetzelfde leren pak. Winter en zomer en zolang het geen 28 graden is heb ik zelfs een windstopper aan of ik loop 2 weken met een stijve nek -O- Het enige verschil is de hoeveeleid kledij die ik eronder heb. Bij dit weer heb ik nog het meeste last van zweten mijn rugprotector.

Als t koud is heb ik gewoon mn IXS Textielpak aan, vind ik dan toch t lekkerste.
 
Het maakt eigenlijk geen ruk uit wat je aan hebt zodra je still staat met dat ding dat gemiddeld 90 graden tussen je benen eruit gooit krijg je het verdomd warm.
Ik weet het het is niet goed te praten maar toen ik afgelopen zondag ff naar scheveningen ging (woon zelf in Den Haag) reed ik gewoon in me training jack en dunne broek en nog had ik het warm dus echt veel is er niet aan te doen met dit weer.
 
Ik heb zondag vanaf 12:00 in mijn leren combi gereden. als t een keer nat van t zweet binnen is dan gaat t best wel. alleen tocht en nat en koud als je m uittrekt :)
 
Het maakt eigenlijk geen ruk uit wat je aan hebt zodra je still staat met dat ding dat gemiddeld 90 graden tussen je benen eruit gooit krijg je het verdomd warm.
Ik weet het het is niet goed te praten maar toen ik afgelopen zondag ff naar scheveningen ging (woon zelf in Den Haag) reed ik gewoon in me training jack en dunne broek en nog had ik het warm dus echt veel is er niet aan te doen met dit weer.

Met heet weer kan je juist vanwege je warme motorblok een stevige broek dragen dan een dunne of korte broek, omdat t nog enigszins isoleert tegen de hitte van je blok.
 
Met dit weer hoef ik m'n textielbroek/leren jas niet aan te trekken
begin dan langzaam op tezwellen als een ballon aan de kraan

...draag altijd m'n geperforeerde overall met deze hitte
behalve als m'n koelvin aanslaat, prima te doen (perforatie aan de binnenkant
van m'n dijbeen -aardig zaaddodend)
voordeel is ook nog dat ik niet met zo'n looiige kleffe jas over m'n arm hoef rond te lopen
 
Kheb een geperfoeerrd 1-delig racepak...Maar nog niet met deze temperatuur gereden, alleen met 25 graden. Dat was toen wel lekker zolang je reed :)
 
Ik rij bij dit weer toch nog steeds in m'n leren broek en jas met integraalhelm en leren handschoenen. Ik kan mij niet voorstellen ooit anders op mijn motor te zitten.
 
Koud weer: textiel van Evo + thermo.
Minder koud weer: Rev'it leer + thermo; onlangs gekocht een leren broek in de aanbieding en het nieuwe doorwaai-jack Ignition. Van hitte heb ik eigenlijk helemaal geen last, terwijl ik het toch altijd al snel warm heb. Jack is voorzien van regenvoering en bodywarmer, die nu eruit geritst zijn. De snit is erg comfortabel, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn rare lijf liggen. Hehe.

Weet inmiddels dat een leren broek zelfs minder heet is dan een spijkerbroek*! En met thermolaag eronder ook nog eenvoudig uit te trekken en geen geschuur tijdens langere ritten. Tevens zit ik comfortabeler op de motor (minder snel pijn aan mun aars). Het hele rijden lijkt wel naar een hoger plan getild. Erg cool allemaal.

De broek heb ik vóór het eerste gebruik goed ingesmeerd met Rapide vet en nachtje laten intrekken. Daarna uitgewreven met schoon & zacht doekie en rijden maar!

Na het rijden doe ik wat water uit een plantenspuit op een microvezeldoekje en poets daarmee de lijkjes van mijn pak en motor. In de schaduw, want anders heb ik wél last van de hitte. Endawiliknie. Zodra het nodig is, poets ik het pak nogmaals. Net als ik dat doe met m'n schoenen. Leer is leer.

*) aantal keer in spijkerbroek gereden, maar dat doe ik dus nooit meer; geeft me geen goed gevoel. Zelftest: struikel maar eens met je spijkerbroekie met je knieën vol op het asfalt... Kun je nagaan als je slechts 50 rijdt. Of 150. Ook fijn. Ik verbaas me over het grote aantal motorrijders in zomerkloffie (was me nog niet eerder opgevallen, want pas vanaf september 2005 mijn rijbewijs).

Een goed gekozen pak (incl. thermo-ondergoed) hoeft niet onaangenaam warm te zijn.

Just my 2 cents.

:]
 
Ik rij - als ik weet dat ik langere afstand ga rijden - in combipak, met alles aan.
Vandaag ging ik ff naar de dealert, en wilde klein stukje omrijden.. is 40 km geworden. Heb de motorbroek achterwege gelaten, want toch wel erg warm, en moest 3 km teruglopen van de dealer naar huis :X
Pas mijn rijgedrag overigens wel aan als ik spijkerbroekie draag - iets rustiger door bochtjes etc.. voor de zekerheid
 
kheb een leren pak, waarin ik me een stuk veiloger voel.

Maar met deze temperaturen vind ik me textiele broek in combi met m'n leren jack toch wel een stuk lekkerder zitten. Plakt niet zo :+
 
Ik rij - als ik weet dat ik langere afstand ga rijden - in combipak, met alles aan.
Vandaag ging ik ff naar de dealert, en wilde klein stukje omrijden.. is 40 km geworden. Heb de motorbroek achterwege gelaten, want toch wel erg warm, en moest 3 km teruglopen van de dealer naar huis :X
Pas mijn rijgedrag overigens wel aan als ik spijkerbroekie draag - iets rustiger door bochtjes etc.. voor de zekerheid
Maar koekblikkers nemen niet rustiger voorrang als jij in je spijkerbroekkie rond tuft ;)

[me]gewoonkevin altijd in leer[/me]
 
LEER want motorrijden doe ik omdat het leuk is, maar ook omdat het erg mooi is.. haha
vind mn textiel broek geen gezicht, en vrouwen in het leer is gewoon ehhmm. tja... mooi!

groetjes Carlijn
 
Koud weer: textiel van Evo + thermo.
Minder koud weer: Rev'it leer + thermo; onlangs gekocht een leren broek in de aanbieding en het nieuwe doorwaai-jack Ignition. Van hitte heb ik eigenlijk helemaal geen last, terwijl ik het toch altijd al snel warm heb. Jack is voorzien van regenvoering en bodywarmer, die nu eruit geritst zijn. De snit is erg comfortabel, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn rare lijf liggen. Hehe.

Weet inmiddels dat een leren broek zelfs minder heet is dan een spijkerbroek*! En met thermolaag eronder ook nog eenvoudig uit te trekken en geen geschuur tijdens langere ritten. Tevens zit ik comfortabeler op de motor (minder snel pijn aan mun aars). Het hele rijden lijkt wel naar een hoger plan getild. Erg cool allemaal.

De broek heb ik vóór het eerste gebruik goed ingesmeerd met Rapide vet en nachtje laten intrekken. Daarna uitgewreven met schoon & zacht doekie en rijden maar!

Na het rijden doe ik wat water uit een plantenspuit op een microvezeldoekje en poets daarmee de lijkjes van mijn pak en motor. In de schaduw, want anders heb ik wél last van de hitte. Endawiliknie. Zodra het nodig is, poets ik het pak nogmaals. Net als ik dat doe met m'n schoenen. Leer is leer.

*) aantal keer in spijkerbroek gereden, maar dat doe ik dus nooit meer; geeft me geen goed gevoel. Zelftest: struikel maar eens met je spijkerbroekie met je knieën vol op het asfalt... Kun je nagaan als je slechts 50 rijdt. Of 150. Ook fijn. Ik verbaas me over het grote aantal motorrijders in zomerkloffie (was me nog niet eerder opgevallen, want pas vanaf september 2005 mijn rijbewijs).

Een goed gekozen pak (incl. thermo-ondergoed) hoeft niet onaangenaam warm te zijn.

Just my 2 cents.

:]

:^

Ik heb hem ook gekocht: heerlijke jas, zelfs met 30 graden is het prima uit te houden. (ok, stilstaan en lopen is iets minder leuk, maar zolang je rijd gaat het prima)

full


Alleen in het echt is wat op de foto nu beige-kleurig is meer zilverkleurig. Ik denk dat het ook qua zichtbaarheid een goeie verbetering is ten opzichte van zwart. (maar voor de liefhebbers: hij is er ook in zwart)
 
prb408_g.jpg

bering sunrise

Deze niet duur nog geen 100 euro, maar heerlijk fris zodra je begint te rijden. Bij verkeerslichten is het alsnog warm. Moet alleen nog een keer een andere broek kopen.
 
Iemand ervaring met de Alpinestars S-MX air flow?
Ik heb zelf in de winkel de Alpinestars Dyno geprobeerd in de maten 46 en 48.
Maat 48 zat op zich best goed, maar de verkoper zei dat het wellicht nog iets strakker kon. Maat 46 vond ik wel heel nauw om het lichaam zitten.

Nu wordt de S-MX air flow vanaf maat 48 geleverd. Ik heb em nog niet in de winkel kunnen passen, dus vraag ik me af of je die qua maat kan vergelijken met de Dyno.

Qua pasvorm lijkt er niet zoveel verschil in te zitten, alleen zit er bij de S-MX nog wat versteviging bij de schouders, zo lijkt het.

S-MX air flow
smxafjktblack_main.jpg


Dyno
dynojacketblack_main.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan