Zomerpakken: leer or whatever

MrHawkeye

MF veteraan
9 mei 2002
49.353
14
Nu de temperaturen weer oplopen..

Wat voor pakken zijn er eigenlijk die protectie bieden en comfort qua temperatuur?

Beetje betaalbaar?
 
Ik rijd nu zelf rond in een textieljas van AlpineStars: geheel geperforeerd (je kijkt er dwars doorheen) met protectie op ellebogen en schouders, en schuim/versteviging op de rug. D'r kan nog een wind-stoppende laag ingeritst. Was wel 180 euri's, maar zou ik nu echt niet willen missen.
 
Vandaag gewoon in m'n leren combi gereden :) . Drijfnat van het zweet zou snel je stil sta.
Thuis ben je kwartier over de grond aan het krioelen eer dat je het pak weer uit heb :P . Maar veilig is het wel :Y
 
Ik rijd nu zelf rond in een textieljas van AlpineStars: geheel geperforeerd (je kijkt er dwars doorheen) met protectie op ellebogen en schouders, en schuim/versteviging op de rug. D'r kan nog een wind-stoppende laag ingeritst. Was wel 180 euri's, maar zou ik nu echt niet willen missen.


Welke jasje is dat precies??
 
Welke jasje is dat precies??

Heee, nog een supervlieg! :W Pas maar op dat je me niet tegenkomt onderweg, de meeste gevleugelden overleven het niet :P :+

Maar on-topic: het is deze.

airflojacketblack_main.jpg
 
met dit weer laat ik mijn koe lekker in de kast. het textiel pak waar ik in de winter ook mee rij is dan (wel zonder alles wat er als voering uit kan) toch niet iets minder oncomfortabel.

grootste nadeel van het textiel pak is dat er in de jas 2 en in de broek 1 voering geritst kan worden en het daarmee comfortabel over een trui past. Ik voel me dus net een ethiopier in de kleren van een duitser. zeker met wat wind is dat een nadeel.


het schijnt dat er een nieuwe trent aan het ontwikkelen is in textiel pakken. doorwaaipakken. dus textiel, speciaal voor de zomer.
 
Vandaag gewoon in m'n leren combi gereden :) . Drijfnat van het zweet zou snel je stil sta.
Thuis ben je kwartier over de grond aan het krioelen eer dat je het pak weer uit heb :P . Maar veilig is het wel :Y

Precies, gewoon lekker in 't leer, veiligheid boven alles. Plus dat ik persoonlijk het rijden met een leren pak aan lekkerder vind.
En dat drijfnat voor een stoplicht staan en moeite met uitdoen moet je maar als echte motorrijder(ster) voor lief nemen.
})
 
helpen daar die "zweethemdjes" of hoe ze ook heten niet tegen (in enigermate)

heb er net een van rukka gekocht, maar nog niet kunnen proberen.
 
Precies, gewoon lekker in 't leer, veiligheid boven alles. Plus dat ik persoonlijk het rijden met een leren pak aan lekkerder vind.
En dat drijfnat voor een stoplicht staan en moeite met uitdoen moet je maar als echte motorrijder(ster) voor lief nemen.
})

met dit weer is leer niet per definitie veiliger dan zonder. te warm is buitengewoon slecht voor je concentratie en vallen met leer heeft meer gezondheidsrisico's dan niet in je zwembroek.
 
Zodra je rijd vind ik leer juist geen enkel probleem.
De ventilatie van een goede combi is super!

Dat heb ik met veel textielpakken wel anders gezien.
Ik heb beiden in de kast hangen trouwens.

Ook al is het 40 graden, als ik weet dat het droog weer blijft pak ik de leren combi, gaat prima!
 
Ik heb daar een pak van IXS voor...(echt perfect met dit weer :] )

Deze jas... X - Jacket ATACAMA
Z6934-M.jpg


En deze (aanritsbare)broek.. X - Trouser NAMIB
Z6974-M.jpg
 
tj_215_black_front_small.jpg


Echte zomerjas, waait lekker door en zit toch bescherming in. Bescherming zal wel wat minder zijn dan leer maar ventileert overal (bescherming is ook geperforeerd). Ook als je stil staat voel je ieder klein beetje wind. :)
Complete combi was 190 euro of zoiets
www.evolutionmotorsport.com/
 
Ik heb daar een pak van IXS voor...(echt perfect met dit weer :] )

Deze jas... X - Jacket ATACAMA
http://www.ixs.de/img/IXS-2004_200/Z6934-M.jpg ((Afbeelding))

En deze (aanritsbare)broek.. X - Trouser NAMIB
http://www.ixs.de/img/IXS-2004_200/Z6974-M.jpg ((Afbeelding))

Das mooi spul!

Zat vanmiddag in het leer op de motor,..wel zomerbroek met ventilatiegaatjes. Gaat goed.
 
Ook maar eens naar kijken naar zo'n doorwaaicombi. zat vanmiddag een kwartier op de motor maar zweet klotste in mijn laarsen.

Wie verkoopt die dingen o.a
 
gewoon leer met een revit lange onderbroek en t-shirt met lange mouwen...climat control.....werkt als een tierelier.... :( zolang je niet stilstaat)

:+ heb in elk geval geen problemen om het leer van mijn lijf te krijgen, en das al veel waard
 
Ik heb daar een pak van IXS voor...(echt perfect met dit weer :] )

Deze jas... X - Jacket ATACAMA
http://www.ixs.de/img/IXS-2004_200/Z6934-M.jpg ((Afbeelding))

En deze (aanritsbare)broek.. X - Trouser NAMIB
http://www.ixs.de/img/IXS-2004_200/Z6974-M.jpg ((Afbeelding))


Cool :Y

kost dat en waar ?
 
Cool :Y

kost dat en waar ?


ik denk dat termaat hier wel een en ander van heeft hangen.



ik ben nooit in die zaak geweest maar ze schijnen wel een en ander te hebben en goede prijzen te vragen. ik ben dan ook van plan binnenkort daar eens met een hele volle spaarpot langs te gaan. een nieuw textielpak en nieuwe laarzen moeten er in ieder geval komen, mogelijk ook een doorwaaipak.
 
ik denk dat termaat hier wel een en ander van heeft hangen.



ik ben nooit in die zaak geweest maar ze schijnen wel een en ander te hebben en goede prijzen te vragen. ik ben dan ook van plan binnenkort daar eens met een hele volle spaarpot langs te gaan. een nieuw textielpak en nieuwe laarzen moeten er in ieder geval komen, mogelijk ook een doorwaaipak.


Krijg nog een eindafrekening van mijn oude baas en aangezien ik nu woon werk met de motor ga doen lijkt me dit wel een goede aankoop.

Eind van de maand ook maar eens even bij Ter maat gaan kijken :Y
 
Cool :Y

kost dat en waar ?

Ik heb het vorig jaar gekocht bij motoport Wormerveer voor ~€300,- ... was in de aanbieding toen.... (bijpassende handschoenen erbij.... en het is echt erg lekker rijden..)
Z6565-L.jpg


Als je met dit warme weer op de snelweg rijdt zal je na ~1 uur de ventilatie in de jas wat dichter doen ivm pisgril :P
 
spijkerbroekje en jas .

dan rijd ik maar wat voorzichtiger , maar ik wil ook niet dood door oververhitting.

met dit extreem warme weer rijd ik trouwens alleen naar woon/werk .

voor de lol ga ik niet met 32graad op zo,n heet monster zitten.
 
Op het Jack Middelburgplein in Assen staat regelmatig een BMW-rijder met een jas van - als ik me niet vergis - Lookwell. Deze jas is helemaal geperforeerd, dus helemaal doorwaaibaar en daardoor lekker koel. Broeken zijn er ook van. Voor de rest zijn jas en broek uiteraard uitgevoerd met de nodige protectie.
Je kijkt trouwens zo dwars door de jas heen, zo geperforeerd ziet die er uit ;) .
 
Ben aan het zoeken op de site van Lookwell, maar ken het model zo niet vinden :? Zou ik me dan toch in het merk vergist hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan