Zomertijd (24 op 25 mrt) en motorrijden

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Schaf dan inderdaad de wintertijd af als het echt moet. Al die zever van voorlopen op de zon: het merendeel van de mensen staat op rond 6:30 en gaat naar bed om 22:30. Het wiskundig gemiddelde is 29:00/2=14:30. Dus het zomeruur zit het dichtst bij het hedendaags ritme van de mensen. En dit is inderdaad anders dan in de middeleeuwen. Just my 2 cents.
 
om 2.00 uur de klokken op de zomertijd gezet
de vrouw dan, ik sliep verder :+
de Bandit staat altijd op zomertijd :Y
 
full



Mijn motor is tijdloos, de klok doet het niet.
 
Ja het heeft voordelen en nadelen. Net zoals bijna alles in het leven.
Heeft de EU geen echte problemen of zo?
 
Schaf dan inderdaad de wintertijd af als het echt moet. Al die zever van voorlopen op de zon: het merendeel van de mensen staat op rond 6:30 en gaat naar bed om 22:30. Het wiskundig gemiddelde is 29:00/2=14:30. Dus het zomeruur zit het dichtst bij het hedendaags ritme van de mensen. En dit is inderdaad anders dan in de middeleeuwen. Just my 2 cents.
:^
 
Schaf dan inderdaad de wintertijd af als het echt moet. Al die zever van voorlopen op de zon: het merendeel van de mensen staat op rond 6:30 en gaat naar bed om 22:30. Het wiskundig gemiddelde is 29:00/2=14:30. Dus het zomeruur zit het dichtst bij het hedendaags ritme van de mensen. En dit is inderdaad anders dan in de middeleeuwen. Just my 2 cents.

Mee eens! Mag voor mij het hele jaar door zomertijd zijn.
 
Dit zou een goed item voor een referendum zijn. Maar natuurlijk schaffen die koekenbakkers dat juist af.
 
Zinloze discussie dit,wat wij hier schrijven heeft geen enkele invloed ,de zomertijd is en
blijft zoals hij is.Verder vind ik het wel fijn,kan je weer wat langer motorrijden bij daglicht.
:Y :]
 
Iedereen vergeet dat , als de klok een uur vooruit gaat , het weekend ook een uur korter is -O-

Voor en nadelen zijn er alleen als je in de vol continu diensten zit op je werk...voor de rest zie ik het nut er niet van in..
 
Laatst bewerkt:
:N Totaal niet mee eens! Geef mij de zomertijd maar als standaardtijd!
Gelukkig hoef je het er niet mee eens of niet mee eens te zijn, want het vér verschoven zijn van de tijd is een feit en geen mening.
Dat feit kun je voor jezelf ook nog eens constateren door te zien wanneer de zon op z'n hoogste punt staat...
 
Heerlijk toch! 's avonds een uurtje langer licht. :t
In de avond, na het werk, nog lekker in de zon kunnen zitten.
Een barbeque-tje stoken, in de avond nog een motorritje maken. Prima!
Ook op vakantie, op de camping alleen maar voordelen met langer licht.

Wat maakt het nu uit als het, ook in de zomer, 's ochtends tot 8.00h donker is :?
In de ochtend lig je toch maar te stinken in je bed.

Als er dan voor velen zoveel problemen zijn met de wisselingen, dan zou ik de zomertijd als vaste tijd willen houden. Blijven we alsnog wisselen, dan in de zomer maar 2 uur vooruit.

Velen lopen te piepen over dat uurtje minder slaap in het voorjaar. :Z
Eind oktober word ik altijd depri als het ineens om 18.00h al donker is.
Ook komt dan duidelijk het besef dat de winter is begonnen. :X
 
Eind oktober word ik altijd depri als het ineens om 18.00h al donker is.
Ook komt dan duidelijk het besef dat de winter is begonnen. :X

Ik was al zo blij dat het eind van de zomertijd verplaatst is van eind september naar eind oktober. Eind september was helemaal om depri te worden. Nu is het nog maar 2 maanden tot de dagen weer langer gaan worden, dat is voor mij altijd een moment om weer blij te gaan worden!
 
Ik zie maar 1 nadeel van die wisselende tijden...............

Moet door het hele huis, en ook in de voertuigen (bijna) alle klokken aanpassen. Ik begin altijd met de atoom-tijd op internet. Daarmee starten en dan staan alle klokken ook weer eens precies op tijd!
 
Klokken wisselen wordt bij mij steeds minder. Bijna alles hangt wel aan Internet. Ik heb alleen nog een grote klok in de woonkamer hangen, en de twee klokjes op mijn motoren. En als ik de GSA van een BMW navigatiesysteem zou voorzien wordt de klok daar ook automatisch aangepast.
 
Gelukkig hoef je het er niet mee eens of niet mee eens te zijn, want het vér verschoven zijn van de tijd is een feit en geen mening.
Dat feit kun je voor jezelf ook nog eens constateren door te zien wanneer de zon op z'n hoogste punt staat...
Lekker boeiend. Ik ben heel erg blij met langer licht! Enne helemaal :^ met mean-machine! 2uur vooruit en niet meer veranderen :) en met 1uur vooruit en niet meer veranderen, als compromis, kan ik ook leven O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat zou dan ook de enige reden zijn dat ik kom opdraven voor een referendum _O-
Referenda/ referendums daar wordt toch nooit naar geluisterd!
Vorige keren hadden we een duidelijke uitslag. Nu met de sleepwet is het ca 50/50.

Referenda hiervoor was steeds een duidelijke aangeduide mening van de NL-bevolking.
Toch zeggen onze al-wetende politici dat zij slimmer zijn dan heel NL bij elkaar.
Eind-resultaat: Referendum-uitslag gaat alsnog de prullenbak in. :(

Nu is het referendum helemaal uit de boeken.
Zelfs de draaikonten van D66 (waren jarenlang voorvechter) menen nu dat het referendum moet worden afgeschaft. Want de uitslag bevalt steeds niet! :X

Laatste ref heb ik in het stem-lokaal het formulier doorgescheurd. Heb daar gemeld dat ik (maar ook de NL-bevolking) al 2x zijn bedonderd en dat ik niet wenste daar nog een keer aan mee te doen. Trouwens in dit geval met de sleepwet was mijn mening ook niet overduidelijk vóór, maar ook niet tegen. In mijn ogen is voor beide wat te zeggen. Bij mijn wel-stemmen zou ik in dit geval wrs blanco hebben gestemd.
 
Van mij mogen ze de wintertijd ook afschaffen.. (de winterse temperaturen ook dan)

En vanochtend kwam de tijd weer overeen met de tijd op het klokje van mijn motor.. heb de hele winter met zomertijd op de klok gereden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan