zon op de tellers

meik de beik

Die hard MF'er
22 mei 2005
816
0
randje Achterhoek
Is 't eindelijk weer eens fatsoenlijk zomerweer met een lekker zonnetje :} , heb ik weer wat te zeuren....

Heb 'last' van de zon die op m'n snelheidsmeter schijnt. Dat ik de snelheid niet kan aflezen is niet zo'n probleem (sorry agent, kon snelheid niet zien).
Lastiger is dat de reflectie wel heel storend/verblindend is.

Heeft iemand gouden tip??
Bijvoorbeeld, groooootere helm kopen, alleen tegen de zon in rijden (kom ik te laat op m'n werk) of parasolletje meenemen...

Ik dacht meer aan de mogelijkheid iets over teller heen te plakken of zo (nee geen ductape, wil teller nog wel kunnen lezen).

Wie heeft tip?
 
Even je hand voor het tellertje houden zodat de zon er niet meer inschijnt.

lijkt me et makkelijkst
 
Ga 60 rijden op de 80 weg. Doen tegenwoordeg alle koekblikkers ook al. B|

[edit] zie signature [/edit]
 
IMG_1428_JPG.jpg
 
Die smoes kende ik nog niet.

Maar inderdaad een kapje o.i.d. eromheen knutselen. Donker kuipruitje ? Weet niet wat voor motor je hebt. Zoiets dus....
 
Mijn vorige motor (Suzuki ravage 600) had de snelheidsmeter op de tank staan en die was niet direct leesbaar met mijn integraalhelm. En daardoor was snelheid houden gewoon met het verkeer meerijden en/of te langzoom rijden indien je een (vermoedelijke) controle tegenkomt.
Mooi stringetje :X
 
Ik heb nu zo'n gele Pinlock op mijn vizier zitten, neemt een hoop van die reflecties weg en je wordt niet meer verblind. Werkt bij mij super en rijdt 's nachts ook erg fijn.
 
Zo'n parasolletje had ik nog niet aan gedacht! Waar kan ik die bestellen???

Het gaat me er niet om dat ik de snelheid niet kan zien (rij toch altijd heel zachtjes O-) )

Heb wel behoorlijk last van de schittering. Tellerpartij staat redelijk rechtop (zit voorin het kuipje van tdm). de zon schijnt pal over mijn schouder redelijk horizontaal op de tellers, kapje oid kan dus niet.

Dacht meer aan een soort van reflectie-brekend-folie/tape en had gehoopt dat een van mf-kilometervreters daar misschien al eens iets mee geprobeerd had.

Rij 4 dagen in de week 's ochtends een uurtje naar het westen en 's middags weer terug, heb dus vrijwel altijd de zon in de rug (gaat ie wel lekker hard van)

Gele Pinlock is misschien wel goed idee.

Wie nog meer een idee?
 
je tellers eraf halen? O-)
En ik weet niet of het mogelijk is maar miss een zonneglas oid op je teller zetten :Y
 
helm met zonnevizier :Y

werkt prima, tellers van de GS schitteren ook in de zon, maar geen last van, dankzij de C2 :) .
 
Ik rij zelf ook op n'TDM 900 "05 maar kan niet zeggen dat ik er echt last van heb.
En inderdaad, een helm met ingebouwde "zonnebril" doet ook wel wat 8-)

Je zou het n's met van die matte afplakfolie kunnen proberen ( doorzichtig) wat ook wel, decoratief, op ramen wordt geplakt ;)

Greeeeeeeeetzzzzzzzzzzzz,


Harrrumpie :W
 
Zo'n parasolletje had ik nog niet aan gedacht! Waar kan ik die bestellen???zie sponser op plu.

Het gaat me er niet om dat ik de snelheid niet kan zien (rij toch altijd heel zachtjes O-) )mat zwart schilderen dan, of gewoon verwijderen :9

Heb wel behoorlijk last van de schittering. Tellerpartij staat redelijk rechtop (zit voorin het kuipje van tdm)gewoon beetje plat buigen _O- . de zon schijnt pal over mijn schouder redelijk horizontaal op de tellers, kapje oid kan dus niet. Extra schoudervulling misschien })

Dacht meer aan een soort van reflectie-brekend-folie/tape en had gehoopt dat een van mf-kilometervreters daar misschien al eens iets mee geprobeerd had. :N enkel veel wheelieën en vooral lang :9~

Rij 4 dagen in de week 's ochtends een uurtje naar het westen en 's middags weer terug, heb dus vrijwel altijd de zon in de rug (gaat ie wel lekker hard van)andere job nemen in het oosten misschien 8-)

Gele Pinlock is misschien wel goed idee.geel is erg fel...zou de rode eerder nemen O-)

Wie nog meer een idee? :o Nog meer ???lees ff terug :+
Sorry, heb verder géén idee :? _O-
 
Beetje last van de hitte :?
Je loopt overal te kankeren :Z
Hmm kofferrek hij heeft wel een beetje gelijk toch??
Het is heerlijk weer, dan maak je toch niet druk om zoiets!!
Of denk 4 seconden na en bedenk dat een ander vizier of een zonnebril wel eens kon helpen!!
Verder wil ik niemand afzeiken en vind ik dat je op een forum allerlei topics mag openen, maar dit is toch weel heel erg voor de hand liggend O-) O-)

Oh ja, verder heb ik niet gekeken of fred kroket ergens anders loopt te zeiken O-)
 
ehmm...wil me nergens mee bemoeien maar er zit toch wel een behoorlijk verschil tussen kankeren en/of zeuren. :o



























Z0, lekker toch mee bemoeid _O-
 
Beetje last van de hitte :?
Je loopt overal te kankeren :Z

't is toch waar, bij de eerste regendruppels openen ze dan topics in het genre van "help, er hangen regendruppels op mijn vizier"

Als 't koud is: "help, mijn vingertoppen hebben het koud"

Bij mist: " help, ik zie niks"

In het voorjaar: "help, mijn motor start niet"

In het najaar: "help, er liggen bladeren op de weg"

In de winter: "help, winterstalling met of zonder volle tank"

..............

Oh ja, verder heb ik niet gekeken of fred kroket ergens anders loopt te zeiken O-)

Ochgodtekes toch, ik heb gereageerd in "help, mijn banden hebben te warm" :+
 
Laatst bewerkt:
Had het wel verwacht...
Valt me op dat vooral de kleinere topics met gewoon een simpele vraag heel vaak eindigen in grote afkeur voor de vraag en de TS.
Waar haalt TS het lef vandaan om zo'n onozele vraag te stellen???
Mijn vraag: Waar halen anderen de tijd en energie vandaan om A: dat vast te stellen en B: er op te reageren??

Ik stel me altijd voor dat iemand alleen reageert op een topic als ie iets te melden heeft.
Blijkbaar zijn er altijd wel weer mensen met een PC en veel vrije tijd die ongeacht het onderwerp graag iets willen typen.

Leef je uit en have fun

klaar
 
er zijn altijd mensen die met dit warme weer snel geirriteerd zijn en elke vraag al te veel energie kost
 
Terug
Bovenaan Onderaan