Zon, Zwitserland en de hel die ANWB B.S. heet

Had je de gemaakte kosten & vervolgschade niet op de politie kunnen verhalen? Die hebben immers je wagen kort gesleept.
 
Even een positief bericht ertussendoor, ik ben prima geholpen door de ANWB in Luxemburg, monteur gestuurd, kon zelf geen frans, dus ANWB gebeld en gedaan, tolkje erbij.

Motor was niet terplekke te repareren en alle garages waren dicht (Was ook zondag, en de motor betrefte een oud hok waar 0 onderdelen voor te vinden zijn)

Motor afgesleept, naar nederland gebracht, zelf achterop verder gereden nadat ze me meerdere malen een vervangende auto hadden aangeboden (Had nog gevraagd of ik een motor mocht, maar helaas :+)

Motor wel afgeleverd met het bericht erbij 'Hevige gebruikersschade' B|

Kon geen nieuwe schades vinden, dus het klopte helaas wel wat er stond :P

Oja, en geen cent hoeven te betalen, ondanks dat ik zo'n cheap jongeren abbo had.
 
Hangt er heel erg vanaf welke miep je aan de telefoon krijgt. Ligt er ook maar net aan welke lokale monteur je komt helpen.

Ik heb 1 negatieve ervaring met de anwb en dat is dat de telefoonmiep maar niet snapte dat ik op de E30 stond vlak over de grens.
Voor de rest, binnen en buitenland alleen maar positieve ervaringen.
 
en nu de after foto.. ik geloof er geen fluit van..

Zoiets :X
full
 
Ik denk dat sommige mensen iets te veel verwachten van de ANWB en wat te weinig zelf doen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, wat een azijnzeiker zeg... wat is jouw verwachting dan, dat alles altijd in 1x perfect geregeld kan worden? Die lui doen hun best om je te helpen, en dan ga jij moeilijk zitten doen over het feit dat je een paar uur moet wachten. Seriously, wat had jij dan verwacht, dat je in 5 minuten weer verder kon? :X Alsof - in verhaal 2 - de ANWB er iets aan kan doen als een of andere infantiele politieagente je auto aan gort rijdt. Of dat de monteur waar ze je heen stuurden in verhaal 1 een botte lul is die je niet wil helpen. Man, dan los je het toch gewoon lekker zelf op in die tunnel?

Echt, zulk negatief gedoe :X Ik kan daar zo slecht tegen... Je gaat met een goedkoop barrel op vakantie, en als er dan iets fout gaat is alles de schuld van de ANWB? Je zou ook kunnen denken van, kut, ik heb zelf besloten om met een barrel op vakantie te gaan, ik ben dom geweest, wat fijn dat er een service bestaat die mij nu gaat proberen te helpen. Uiteindelijk heb je een gratis huur auto gekregen of niet dan :X De kosten daarvoor kan jij niet dekken met die jaar premie van 120 euro ...

Zelf ook paar keer de ANWB nodig gehad, zowel in Nederland als daar buiten, altijd netjes behandeld, duurde ene keer langer dan andere keer (ja 1x duurde het 6 weken voordat m'n Duc terug was uit Italie, dat was zuur...) maar goed uiteindelijk is alles kosteloos voor me geregeld, ik ben altijd super blij met ze geweest!
 
Zo, wat een azijnzeiker zeg... wat is jouw verwachting dan, dat alles altijd in 1x perfect geregeld kan worden? Die lui doen hun best om je te helpen, en dan ga jij moeilijk zitten doen over het feit dat je een paar uur moet wachten. Seriously, wat had jij dan verwacht, dat je in 5 minuten weer verder kon? :X Alsof - in verhaal 2 - de ANWB er iets aan kan doen als een of andere infantiele politieagente je auto aan gort rijdt. Of dat de monteur waar ze je heen stuurden in verhaal 1 een botte lul is die je niet wil helpen. Man, dan los je het toch gewoon lekker zelf op in die tunnel?

Echt, zulk negatief gedoe :X Ik kan daar zo slecht tegen... Je gaat met een goedkoop barrel op vakantie, en als er dan iets fout gaat is alles de schuld van de ANWB? Je zou ook kunnen denken van, kut, ik heb zelf besloten om met een barrel op vakantie te gaan, ik ben dom geweest, wat fijn dat er een service bestaat die mij nu gaat proberen te helpen. Uiteindelijk heb je een gratis huur auto gekregen of niet dan :X De kosten daarvoor kan jij niet dekken met die jaar premie van 120 euro ...

Zelf ook paar keer de ANWB nodig gehad, zowel in Nederland als daar buiten, altijd netjes behandeld, duurde ene keer langer dan andere keer (ja 1x duurde het 6 weken voordat m'n Duc terug was uit Italie, dat was zuur...) maar goed uiteindelijk is alles kosteloos voor me geregeld, ik ben altijd super blij met ze geweest!

Allereerst, ik ben totaal geen azijnpisser integendeel, normaliter ben ik degene die zaken nuanceert. Het verhaal wat je hebt gelezen is nog niet eens de helft van wat er is gebeurd. Het moest in een notendop geschreven worden, althans het moet geen boekwerk worden, en daardoor zijn veel zaken zoals de manier van communicatie en de daarmee samenhangende beloftes, domme fouten en "protocol"zaken niet meegenomen. Ik vind dat je redelijk makkelijk deze conclusie neerlegt louter op basis van aannames.

Waar baseer je op dat ze hun best deden?
Er zit een groot verschil tussen een paar uur en 12 tot 15 uur
Een barrel. Waar concludeer je uit dat de desbetreffende auto een barrel was? Vanwege de prijs?
Waar claim ik te zeggen dat ik verwacht binnen 5 minuten geholpen te willen worden?
Waar claim ik te zeggen dat ik de ANWB schuldig stel voor het feit dat een agent de auto in prak reed?
De ANWB doet zaken met lokale leveranciers. Nergens heb ik een evaluatieformulier o.i.d. hoeven in te vullen, wat inherent staat aan het feit dat ze geen onderzoek doen naar de kwaliteit van hun samenwerkingspartners.
Gratis huurauto? Gratis? Die hoef ik niet uit te leggen hoop ik :N

Daarnaast ga je m.i. ook nog eens compleet voorbij aan de sarcastisch ondertoon.

Ps. zoals ik al meerdere malen claimde, ben ik erg te spreken over de ANWB binnenland
 
Allereerst, ik ben totaal geen azijnpisser integendeel, normaliter ben ik degene die zaken nuanceert. Het verhaal wat je hebt gelezen is nog niet eens de helft van wat er is gebeurd. Het moest in een notendop geschreven worden, althans het moet geen boekwerk worden, en daardoor zijn veel zaken zoals de manier van communicatie en de daarmee samenhangende beloftes, domme fouten en "protocol"zaken niet meegenomen. Ik vind dat je redelijk makkelijk deze conclusie neerlegt louter op basis van aannames.

Waar baseer je op dat ze hun best deden?
Er zit een groot verschil tussen een paar uur en 12 tot 15 uur
Een barrel. Waar concludeer je uit dat de desbetreffende auto een barrel was? Vanwege de prijs?
Waar claim ik te zeggen dat ik verwacht binnen 5 minuten geholpen te willen worden?
Waar claim ik te zeggen dat ik de ANWB schuldig stel voor het feit dat een agent de auto in prak reed?
De ANWB doet zaken met lokale leveranciers. Nergens heb ik een evaluatieformulier o.i.d. hoeven in te vullen, wat inherent staat aan het feit dat ze geen onderzoek doen naar de kwaliteit van hun samenwerkingspartners.
Gratis huurauto? Gratis? Die hoef ik niet uit te leggen hoop ik :N

Daarnaast ga je m.i. ook nog eens compleet voorbij aan de sarcastisch ondertoon.

Ps. zoals ik al meerdere malen claimde, ben ik erg te spreken over de ANWB binnenland
Tuurlijk claim je nergens dat je verwacht binnen 5 minuten geholpen te worden, maar dat impliceer je m.i. met je verhaal.

En de ANWB heeft - ook al vind jij dat klaarblijkelijk niet fijn - protocollen waar ze zich aan dienen te houden. Als ze alles op de bonnefooi zouden doen, zouden ze allang opgehouden zijn te bestaan. Ze doen alles om een reden, ook al zien jij en ik die misschien niet altijd.

Je vindt dat ik makkelijk conclusies trek, dat kan wellicht, maar nogmaals, je weet misschien niet half hoe je over komt met zo'n verhaal (ook al kan ik het sarcasme perfect waarderen.) Want wat heeft de ANWB nu WERKELIJK fout gedaan? Ze hebben in Zwitserland een monteur naar je toegestuurd. Dat dat een idioot bleek te zijn die je niet voor maandag wilde helpen, daar kan de ANWB niks aan doen. Ze maken globale afspraken en kunnen niet elke monteur door heel Europa op klantvriendelijkheid gaan controleren, dus er zitten rotte appels tussen. Helaas voor jou heb jij er eentje gevonden.

En dat met dat huurauto verhaal, da's nu precies zo'n protocol verhaal. Misschien stond de Europcar vestiging waar jij vlakbij stond niet in hun systeem en boekten ze hem dus elders. Dat ze van je verwachten dat je die 50km effe zelf met je spullen aflegt, daar snap ik je frustratie over, maar als zij dus dachten dat dat de dichtstbijzijnde was, dan hebben ze toch alsnog gedaan wat ze konden? Ze beloven vervangend vervoer (dus een huurauto), niet gratis vervoer in elke vorm, dus hopen ze dat jij zelf die afstand wil afleggen en enige kosten daarvoor wil maken. En dat jij hen dus zei dat er eentje veel dichterbij zat, hadden ze dat blind moeten geloven dan? Er zijn zo veel klootmongolen in deze wereld (ik bedoel nu niet dat jij dat bent, even voor de zekerheid) die misbruik willen maken van alles en iedereen, daardoor willen ze alleen maar hun eigen computers volgen en niet wat een (voor hen) willekeurig persoon claimt. Dat snap ik ook nog wel.

Tenslotte, misschien was ik wat kort door de bocht (ben je overigens zelf ook, JIJ hebt misschien geen evaluatieformulier gehad, maar betekent dat dat ze dat nooit doen? nee ;)) maar ik vind jouw verhaal zo ontzettend negatief. Foto's gaan posten hoe je je ANWB kaart doorknipt enzo, wat verwacht je dan van mensen als ze wel heel tevreden zijn over de ANWB? :P Tenzij natuurlijk je verkorte versie een hoop weglaat, en de ANWB werkelijk fouten heeft gemaakt. Maar op basis van dit verhaal zie ik ze niet.

Just my two cents.
 
Tuurlijk claim je nergens dat je verwacht binnen 5 minuten geholpen te worden, maar dat impliceer je m.i. met je verhaal.

En de ANWB heeft - ook al vind jij dat klaarblijkelijk niet fijn - protocollen waar ze zich aan dienen te houden. Als ze alles op de bonnefooi zouden doen, zouden ze allang opgehouden zijn te bestaan. Ze doen alles om een reden, ook al zien jij en ik die misschien niet altijd.

Je vindt dat ik makkelijk conclusies trek, dat kan wellicht, maar nogmaals, je weet misschien niet half hoe je over komt met zo'n verhaal (ook al kan ik het sarcasme perfect waarderen.) Want wat heeft de ANWB nu WERKELIJK fout gedaan? Ze hebben in Zwitserland een monteur naar je toegestuurd. Dat dat een idioot bleek te zijn die je niet voor maandag wilde helpen, daar kan de ANWB niks aan doen. Ze maken globale afspraken en kunnen niet elke monteur door heel Europa op klantvriendelijkheid gaan controleren, dus er zitten rotte appels tussen. Helaas voor jou heb jij er eentje gevonden.

En dat met dat huurauto verhaal, da's nu precies zo'n protocol verhaal. Misschien stond de Europcar vestiging waar jij vlakbij stond niet in hun systeem en boekten ze hem dus elders. Dat ze van je verwachten dat je die 50km effe zelf met je spullen aflegt, daar snap ik je frustratie over, maar als zij dus dachten dat dat de dichtstbijzijnde was, dan hebben ze toch alsnog gedaan wat ze konden? Ze beloven vervangend vervoer (dus een huurauto), niet gratis vervoer in elke vorm, dus hopen ze dat jij zelf die afstand wil afleggen en enige kosten daarvoor wil maken. En dat jij hen dus zei dat er eentje veel dichterbij zat, hadden ze dat blind moeten geloven dan? Er zijn zo veel klootmongolen in deze wereld (ik bedoel nu niet dat jij dat bent, even voor de zekerheid) die misbruik willen maken van alles en iedereen, daardoor willen ze alleen maar hun eigen computers volgen en niet wat een (voor hen) willekeurig persoon claimt. Dat snap ik ook nog wel.

Tenslotte, misschien was ik wat kort door de bocht (ben je overigens zelf ook, JIJ hebt misschien geen evaluatieformulier gehad, maar betekent dat dat ze dat nooit doen? nee ;)) maar ik vind jouw verhaal zo ontzettend negatief. Foto's gaan posten hoe je je ANWB kaart doorknipt enzo, wat verwacht je dan van mensen als ze wel heel tevreden zijn over de ANWB? :P Tenzij natuurlijk je verkorte versie een hoop weglaat, en de ANWB werkelijk fouten heeft gemaakt. Maar op basis van dit verhaal zie ik ze niet.

Just my two cents.
Wat is er negatief aan het doorknippen van oude pasjes :+
 
Ik ben de afgelopen jaren heel goed geholpen door de ANWB in Frankrijk.
1x met een ongeluk waarbij ze een jurist die ook Frans sprak voor mij de kastanjes uit het vuur hebben laten halen.
Daarna mijn ouders al 2x heel goed geholpen. 1x met da afwikkeling van een ongeluk met een vrachtwagen die er daarna overigens vandoor is gegaan.
En laatst nog met een kapotte auto. Laten kijken, zou een kapotte radiateur zijn. Monteur van thuis gebeld, die kon dat repareren voor x bedrag. Dat doorgegeven aan de ANWB, die zouden de auto terughalen, enigste verplichting, auto móest gerepareerd worden.
Eenmaal bij de monteur bleek de schade veel groter te zijn. Briefje naar de ANWB reparatieverplichting weg.

Maar ook ik hoor vervelende verhalen. Denk dat je ook daar gewoon geluk moet hebben met de persoon die je aan de telefoon hebt...
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk claim je nergens dat je verwacht binnen 5 minuten geholpen te worden, maar dat impliceer je m.i. met je verhaal.

En de ANWB heeft - ook al vind jij dat klaarblijkelijk niet fijn - protocollen waar ze zich aan dienen te houden. Als ze alles op de bonnefooi zouden doen, zouden ze allang opgehouden zijn te bestaan. Ze doen alles om een reden, ook al zien jij en ik die misschien niet altijd.

Je vindt dat ik makkelijk conclusies trek, dat kan wellicht, maar nogmaals, je weet misschien niet half hoe je over komt met zo'n verhaal (ook al kan ik het sarcasme perfect waarderen.) Want wat heeft de ANWB nu WERKELIJK fout gedaan? Ze hebben in Zwitserland een monteur naar je toegestuurd. Dat dat een idioot bleek te zijn die je niet voor maandag wilde helpen, daar kan de ANWB niks aan doen. Ze maken globale afspraken en kunnen niet elke monteur door heel Europa op klantvriendelijkheid gaan controleren, dus er zitten rotte appels tussen. Helaas voor jou heb jij er eentje gevonden.

En dat met dat huurauto verhaal, da's nu precies zo'n protocol verhaal. Misschien stond de Europcar vestiging waar jij vlakbij stond niet in hun systeem en boekten ze hem dus elders. Dat ze van je verwachten dat je die 50km effe zelf met je spullen aflegt, daar snap ik je frustratie over, maar als zij dus dachten dat dat de dichtstbijzijnde was, dan hebben ze toch alsnog gedaan wat ze konden? Ze beloven vervangend vervoer (dus een huurauto), niet gratis vervoer in elke vorm, dus hopen ze dat jij zelf die afstand wil afleggen en enige kosten daarvoor wil maken. En dat jij hen dus zei dat er eentje veel dichterbij zat, hadden ze dat blind moeten geloven dan? Er zijn zo veel klootmongolen in deze wereld (ik bedoel nu niet dat jij dat bent, even voor de zekerheid) die misbruik willen maken van alles en iedereen, daardoor willen ze alleen maar hun eigen computers volgen en niet wat een (voor hen) willekeurig persoon claimt. Dat snap ik ook nog wel.

Tenslotte, misschien was ik wat kort door de bocht (ben je overigens zelf ook, JIJ hebt misschien geen evaluatieformulier gehad, maar betekent dat dat ze dat nooit doen? nee ;)) maar ik vind jouw verhaal zo ontzettend negatief. Foto's gaan posten hoe je je ANWB kaart doorknipt enzo, wat verwacht je dan van mensen als ze wel heel tevreden zijn over de ANWB? :P Tenzij natuurlijk je verkorte versie een hoop weglaat, en de ANWB werkelijk fouten heeft gemaakt. Maar op basis van dit verhaal zie ik ze niet.

Just my two cents.

Natuurlijk zijn er protocollen, geheel begrijpelijk en ook logisch voor zo'n organisatie, Echter is mijn punt dat bij normaal rationeel overleg in sommige gevallen van dat protocol afgeweken moet kunnen worden. Zeker als beide partijen daar beter van worden.

De protocollen zijn in het leven geroepen om de bedrijfsvoering van de organisatie veilig te stellen, maar ook de klanttevredenheid hoog te houden. Als je dan een voorstel doet waarvan helder is dat beide aspecten hiermee verbeterd worden ben je mijn inziens een stugge organisatie om daar moeilijk over te doen en de protocollen "leading" te houden.
En natuurlijk snap ik dat zo'n guppie achter de desk geen grote toezeggingen kan doen, maar een overlegje met een meerdere zou dan moeten kunnen overrulen.

Wat de ANWB precies fout heeft gedaan is in een notendop het volgende:

- Beloftes doen en niet nakomen. Hiermee doel ik op terugbellen en niet doen, toezeggingen doen die later worden ingetrokken (collega a belooft en collega b ontkent)
- Voorstellen doen die niet realistisch zijn (bijv. reizen met bagage (formaat auto) m.b.v. openbaar vervoer
- Als je aangeeft dat de desbetreffende monteur je niet wil helpen, geen alternatief bieden, maar de poot stijf houden
- Iedereen heeft internet, zo ook de ANWB (weet ik uit betrouwbare bron) ze hadden even kunnen uitzoeken of er een Europe car dichterbij zat en zonodig een alternatief kunnen aanbieden
- Ze gaan er eerst van uit dat je de boel in de maling neemt. Even een voorbeeld. Toen ik de schade aan mijn auto ging verhalen bij de maatschappij van de politie kreeg ik als eerst een reactie: "We storten vandaag het volledige bedrag en gaan daarna uitzoeken wie de schuldige is". Dat is nou de klant voorop stellen en niet alleen maar je eigen eilandje verdedigen. Uiteraard geeft dat een klein beetje extra bedrijfsrisico, maar zorgt aan de andere kant ook voor tevreden klanten.
- Ze beloven vervangend vervoer, dat scanderen ze ook middels hun campagnes. Nergens laten ze je staan. Echter wordt niet gerept over de kleine voorwaarden dat het vervangend vervoer een radius kan hebben van een uur reizen. Dat noem ik geen vervangend vervoer (een vervanging van mijn vervoer), dat noem ik meer bemiddelen voor een autoverhuurbedrijf waar ze toevallig een leuke deal mee hebben gemaakt.
Ik heb dan liever dat ze iemand de auto laten bezorgen dan iedere maand de kampioen op mijn deurmat of gratis fietslampjes.

Zo zijn er nog genoeg zaken te noemen die veel makkelijker, prettiger en goedkoper had kunnen zijn voor beide partijen.

En dat trucje met de kaart was puur voor de fun, zoals je wellicht had opgemerkt had ik de kaart van 2013 doorgeknipt i.p.v. de huidige. Vergeet niet dat we op het Motor-forum zitten waar de gieter nog steeds rouleert.

Ik wilde mensen bewust maken van het feit dat er niet altijd wordt gedaan wat er in eerste instantie wordt voorgeschoteld. Tuurlijk... 5 van de 10 keer gaat het goed, maar in de andere gevallen kan het veel beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan