Zon, Zwitserland en de hel die ANWB B.S. heet

Precies,

Ook naarmate kans op diarree groter is en dus een evenredig grotere kans op poepspetter op je schoenen zul je eerder geneigd zijn een abonnement op de poepruimers te nemen. Das ook slim dan.
 
Laatst bewerkt:
Precies,

Ook naarmate kans op diarree groter is en dus een evenredige grotere kans op poepspetter op je schoenen zul je eerder geneigd zijn een abonnement op de poepruimers te nemen. Das ook slim dan.

We're on the same wavelength :Y

*rent naar het toilet* O-)
 
Paar ervaringen mee gehad:

Rechts achter autoruit ingemept gehad en met sneeuw en hagel is dat minder fijn rijden.
Anwb stuurde een kerel langs en samen met wat tape en plastic gefixt. Met dank aan de dieven, want met een dichtgetapte linksvoor ruitje was ik niet gaan rijden.

Andere keer was een servo van ruit links voor wel kaduuk, stond dus ook met een raam wat niet meer dicht wilde. Ook met een enorme regenbui.. Anwb komt langs, portier opengechroeft, ruit omhooggewipt in de schaarmechaniek. En weer door.

Mezelf vastgereden, auto stond aardig scheef in de sloot, helaas kon ik niet geholpen worden, want ik stond niet op de openbare weg, plus de bus die zou komen was niet geschikt om auto's uit de berm te trekken. Kon wel zelf een takel bellen. Zelf opgelost door 2 ladingratels/spanbanden vast te maken aan 2 bomen, en aan de velgen van de auto en hup, weer op de weg getrokken.

Motoralarm kuren, man van de anwb heeft me goed geholpen daarmee.

Dynamo van de auto kapot, adac kwam langs en de man wikkelde zelf nog een nieuw deel. Vakwerk. Hij adviseerde me om het ding te laten vervangen, blijkbaar was hij erg voorzichtig met z'n eigen kunnen, want deze dynamo heeft het nog 4! jaar en 60.000km volgehouden zo.

1 keer benzinemeter kapot, wilde wegrijden boem droog. Binnen een half uur sleepte iemand me naar de pomp, probleem opgelost. Of nouja opgelost, ik reed 6 jaar in die auto zonder benzinemeter, maar rijden met de dagteller werkte ook goed. Nooit geen problemen meer mee gehad. Behalve toen ik rechtdoor op een afrit schoot. Bij de landing brak er
een motorsteun en ook de versnellingsbak liep niet goed meer. Kon hem met veel moeite in de 4 krijgen en ben zo naar een garage gereden. :P ( de 1 en 2 werkte goed, 3 totaal niet, de 4 prima, de 5 was ook kapot.. supervaag, zal wel een zooitje scheeft zijn geknald door die klap )

Heb pas 1 x meegemaakt dat iemand, een maat van me, op vrijdagavond belde pas maandagochtend geholpen kon worden. We waren beide met de motor in luxemburg. Heb toen met m'n been tegen z'n steppie zijn motor zitten duwen, tot aan een rustplaats. Zaak gebeld, collega kwam helemaal met de bus naar ons toe, 12 uur later weer thuis. Anwb ingelicht dat afslepen etc niet meer hoefde.

Ach, het is maar een tientje per jaar. Het scheelt mezelf allicht rondrijden met enorme gereedschapkisten etc. En een paar extra handjes om te sleutelen is altijd fijn. .
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vanwege een akkefietje er al jaren geleden van overtuigd geraakt dat ANWB hulp grotendeels onzin en verspild geld is. Je kunt beter je geld in de zak houden en als je pech hebt een keer de kosten betalen om je auto te laten afslepen naar de dichtstbijzijnde garage. Ook dat gezeur met maximale leeftijd van een voertuig. Daar zit ik echt niet op te wachten.

Ik heb nu pechhulp van de KNMV maar alleen omdat ik toch al een licentie nodig had. Baat het niet, dan kost het ook niks.
 
Laatst bewerkt:
Fatsoenlijk ≠ nieuw

Ja dat is vooral heel betrouwbaar |( . Not dus. :( Had een 1100km en 6 weken oude leasebak van de baas en daar draaide dus ff lekker de motor van in de soep omdat er ergens vandaan een stuk yzer de verbrandingsruimte in was geschoten |( . Resultaat : gescheurde zuiger en een aantal kleppen krom :( en die auto is daarna nooit meer helemaal goed geweest en zoop bijna meer olie als benzine. -O- :X
 
In frankrijk wel goede ervaringen. Ziekte van mijn oma waardoor ze niet zelf terug konden rijden. Auto+caravan teruggesleept naar nederland.

Zelf 1 goede ervaring in NL met vastzittende sleutel. Toen waren ze er binnen een kwartier.

Pasgeleden op de vluchtstrook in het donker in de spits met een motor die uitviel... anwb gebeld. berger van rijkswaterstaat was er al eerder. Daarna nogmaals gebeld bij het tankstation waar ik gedropt was. 3 uur gewacht en toen was ik het helemaal zat. Zelf maar een aanhanger geregeld. Kwam er later nog een anwb man aan in gewoon busje xD die had me dus ook niet weg kunnen halen daar.....lekker geregeld hoor....
 
Voor mij ook geen ANWB meer. Ik heb zelf ook 1x zeer slechte ervaring gehad en 1x een goede. Maar die slechte ervaring heeft ervoor gezorgd, dat als puntje en paaltje aankomt, dat de anwb een hele grote dikke middelvinger naar jou toestuurt. Als je accu leeg is en de auto niet start, zijn ze heel vriendelijk. Wanneer het probleem groter is dan dat, dan is ANWB echt 3x niets.

Dus tegenwoordig, lekker een SOS international voor mijn auto/motor verzekering + een doorlopende reisverzekering inclusief vervangend vervoer :). Niets aan de hand. Enige nadeel, met pech in Nederland, wordt alleen je auto(of motor) weggesleept naar garage naar keuze en wordt dus niet ter plekke gerepareerd.
 
Net als bij iedere andere dienstverlening hangt het er maar net vanaf wie je treft.

Op vakantie opeens geen stroom meer, zekeringen nog intact en accu was niet leeg , stond ik in de berm in mijn lederen pakkie met 30 graden...

ANWB gebeld en een uur later staat er een "garage jongen" naast me. Hij bleef maar drammen over een defect "hoofd relais" (die een CB550 helemaal niet heeft). Toen ik dat eindelijk aan zijn verstand had begon hij zonder eerst iets te meten de stekker van het contactslot uit elkaar te pielen om de draden door te verbinden, zonder resultaat natuurlijk... Hij kon er verder niks aan doen en zou een wagen bellen om de motor af te slepen.

Toen stopte er een collega van hem. De "oude man" stuurde zijn jongere collega weg, belde de sleepauto af, deed een rondje met een spanningzoeker, nam mijn zekeringenkastje mee de bus in en soldeerde het hele ding opnieuw in elkaar. 10 minuten later reed ik weer (inmiddels meer dan 20.000km met diezelfde zekeringenkast).

Die eerste jongen had me een nachtmerrie verhaal kunnen opleveren met Franse Honda dealers op zaterdag en dat soort ellende. Maar gelukkig niets van dat alles omdat er een serieuze monteur langs kwam ;)
 
Een keer lek gereden, schroef in de voorband en dus ANWB gebeld.

'Hallo ik sta hier met mijn motor en heb een schroef in mijn voorband'
'Is het de linker of rechter voorband?'
' .......ehm mevrouw, het is een motor'
' ik begrijp het. Heeft u een reservewiel bij u?'
:X


Afwikkeling was verder overigens prima.
 
Ik ook een keer met een lekke band gestaan tijdens een tourtocht.

Iemand uit de groep had de ANWB gebeld. Waren er binnen 30 min. Ik was geen lid dus die vent kwaad. Heeft uiteindelijk wel een propje erin gemaakt, als ik lid zou worden. Ik bleek al pechservice in mijn verzekeringspakket te hebben, dus niet gedaan.

De ANWB man zei dat ik er alleen mee naar huis mocht rijden en dan direct de band diende te vervangen. Hij wou er ook niet meer dan 2 bar in doen. De band zat er al aan te komen dus op korte termijn vervangen, anders had ik er mooi mee door gereden :W
 
Moet je eens in hun clubblad kijken,alleen reclame voor rollators,stoelliften,gehoorapparaten,seniorenreisjes,mobieltjes met reuzeknoppen enz en dan de human nature kleding niet te vergeten.
Ze hebben wel een duidelijke focus :P

Lees 'm wel eens bij m'n schoonouders O-)
 
Nee hoor, je macgyvert hem zelf weer aan de praat met wat je bij je hebt, als de kant van de weg vindt en van de lokale bevolking krijgt. Buiten Nederland wonen echt heel veel behulpzame mensen en ook al spreek je elkaars taal niet kun je nog steeds samen een motor repareren. Handen, voeten en wijzen en je komt een heel eind.

Mee eens. Zeker in Frankrijk. Ik kan redelijk Frans dus dat scheelt ook. Maar ik had pech met de Xantia. Af en toe stopte hij er totaal mee. Via de ANWB was ik al naar de garage gestuurd (Renault) en het probleem leek te verholpen zijn. Niet dus. In een dorpje gestrand, kap open en weer eens kijken wat het probleem kon zijn. Komt er een man bij staan. Had ik wel de pech dat de Xantia geen diesel was. Hij was monteur en dieselexpert bij een bedrijf voor graafmachines en had graag geholpen.
Terug bij de garage konden ze het probleem weer niet vinden. Toen heb ik de auto laten ophalen door de ANWB. Kon wel lang duren zeiden ze omdat het nog in het voorseizoen was en de vrachtauto alleen vol naar Nederland komt.
Een huurauto was lastig omdat die vaak geen trekhaak hebben. Ik kon eventueel een bestelbus krijgen maar dat ding moest helemaal uit Parijs komen en er zat nog een feestdag tussen. (We zaten bijna midden in Bretagne.)
Mijn broer heeft ons en de caravan maar opgehaald en hij kreeg de kilometers vergoed. Hij had destijds een Chevrolet Beretta waarin, niet onbelangrijk, gerookt mocht worden. Komt ie aan met de leasebak van zijn vrouw, een Peugeot 206. Dus rugpijn en niet roken. De caravan wilde ik niet drie weken in Frankrijk achterlaten met alle spullen er in.
Bij mijn garage bleek later, na lang zoeken, dat de startonderbreker de veroorzaker was. De Renault garage in Bretagne had het probleem gezocht in het brandstofsysteem.

Het nadeel van pech in Frankrijk vind ik het afsleepsysteem. Ze werken daar met contracten zoals hier in Nederland met afsleepdiensten bij schades. Elk bedrijf zijn eigen gebied. Ik kon dus niet zomaar naar een Citroën garage of anders Peugeot (motor is van Peugeot).
 
Laatst bewerkt:
Tja soms gaat het goed en soms niet, ook bij merkservice. Zoals die van Skoda. Vrouw heeft naast motor een skoda. Pakt groene slang ipv zwarte na de vakantie op de motor. Skoda: Verkeerde brandstof? Pech voor u dat is uitgesloten.. Ja daar heb je wat aan 300 km van huis op een provincialeweg in Noord-Oost Groningen op weg naar R'dam..
 
Tja soms gaat het goed en soms niet, ook bij merkservice. Zoals die van Skoda. Vrouw heeft naast motor een skoda. Pakt groene slang ipv zwarte na de vakantie op de motor. Skoda: Verkeerde brandstof? Pech voor u dat is uitgesloten.. Ja daar heb je wat aan 300 km van huis op een provincialeweg in Noord-Oost Groningen op weg naar R'dam..

Da's geen 300km.
Is dat toevallig de dame in kwestie in je avatar :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in een verleden ook lid geweest van de anwb, toen wist ik niet dat er internationale pechhulp zat bij de verzekering van mijn motor voor 29 euro/jaar..
Stond met pech langs de weg, anwb man wilde niet helpen want hij 'vond' dat de bougies roestig waren en ik een voorband had die niet bij de motor hoorde..
 
aan de TS, dit is ook de reden waarom ik overgestapt ben naar route mobiel.

m'n kadetje uit 1984 gaat kapot bij de bazaar in beverwijk en bel de anwb nooit meer iets van gehoord of gezien maar ik kwam te laat op m'n werk ( ik had avonddienst dus 's ochtends effe de bazaar pakken met mijn vriendin ) heb mijn vader moeten bellen of ie mij en mijn vriendin kon oppikken in beverwijk.

paar weken later ik leen de auto van mijn ouders een mercedes uit 1985 en ga naar duitsland met een vriend om voor een kadet E te kijken ( speciaal irmscher model ) en 30 km over de grens breekt de rechter achtervelg gelukkig bij een lage snelheid van 40 km/u maar toch de schrik er in, dus de anwb gebeld er komt een autoambulance om u weg te halen en naar de dichtbijzijnde dealer te brengen.

45 minuten later en voor de 3e keer komt zo'n mooie blauw/zilvere mercedes voorbij gereden met de tekst "polizei" er op en stoppen om te vragen wat er aan de hand is, ik leg hun de situatie uit en dat ik de anwb gebeld heb als reactie krijg ik te horen "wacht effe", 10 minuten later komt er een mastedont van een scania aan gereden met de polizei er op en kijk die agent die bij ons staat effe vreemd aan en hij zegt kilometer verderop is een afrit en aan het einde daarvan heb je de mercedesdealer maar ondertussen nog steeds niks gehoord van de anwb.

bij die mercedesdealer de auto laten maken koste 350 euro daar ook mijn ouders ingelicht wat er gebeurt is en dat de merc nu twee nieuwe achtervelgen heeft.

door dit geintje in duitsland heb ik die kadet gemist, een andere nederlander heeft hem gekocht en 6 weken later zichzelf in die auto dood gereden, hij reedt 120 km/u + waar je maar 80 km/u mocht, hij was een verre familielid van m'n vriend die mee was naar duitsland.

maar het leukste komt nog dit is allemaal in 2003 gebeurt en ik ben ook in 2003 lid geworden van route mobiel maar mijn vader wordt dus in november 2008 opgebeld door de anwb met de vraag hoe of wat met de mercedes in duitsland is gebeurt en hoe dat is opgelost, zijn antwoord = je beld de verkeerde en hangt op.

via via heb ik dus begrepen dat de anwb in 2003 is overgestapt naar een nieuw systeem en dat zij daar giga veel problemen mee hebben gehad waarschijnlijk kreeg ik pech op het verkeerde moment maar toch vrolijk wordt je er niet van.
 
Ik denk dat je het beste die 130 euro per jaar kunt steken in het laten checken van je voertuigen voordat je weg gaat :)
 
Ik denk dat je het beste die 130 euro per jaar kunt steken in het laten checken van je voertuigen voordat je weg gaat :)


Dat gaat helpen als er onderdelen zoals de sr onderweg kapot gaan, vandaag goed, morgen geroosterd.

Ook al moet ik er bij zeggen, dat de hoge toerentallen op de autobahn daar wel aan bijdragen O-)
 
aan de TS, dit is ook de reden waarom ik overgestapt ben naar route mobiel.

m'n kadetje uit 1984 gaat kapot bij de bazaar in beverwijk en bel de anwb nooit meer iets van gehoord of gezien maar ik kwam te laat op m'n werk ( ik had avonddienst dus 's ochtends effe de bazaar pakken met mijn vriendin ) heb mijn vader moeten bellen of ie mij en mijn vriendin kon oppikken in beverwijk.

paar weken later ik leen de auto van mijn ouders een mercedes uit 1985 en ga naar duitsland met een vriend om voor een kadet E te kijken ( speciaal irmscher model ) en 30 km over de grens breekt de rechter achtervelg gelukkig bij een lage snelheid van 40 km/u maar toch de schrik er in, dus de anwb gebeld er komt een autoambulance om u weg te halen en naar de dichtbijzijnde dealer te brengen.

45 minuten later en voor de 3e keer komt zo'n mooie blauw/zilvere mercedes voorbij gereden met de tekst "polizei" er op en stoppen om te vragen wat er aan de hand is, ik leg hun de situatie uit en dat ik de anwb gebeld heb als reactie krijg ik te horen "wacht effe", 10 minuten later komt er een mastedont van een scania aan gereden met de polizei er op en kijk die agent die bij ons staat effe vreemd aan en hij zegt kilometer verderop is een afrit en aan het einde daarvan heb je de mercedesdealer maar ondertussen nog steeds niks gehoord van de anwb.

bij die mercedesdealer de auto laten maken koste 350 euro daar ook mijn ouders ingelicht wat er gebeurt is en dat de merc nu twee nieuwe achtervelgen heeft.

door dit geintje in duitsland heb ik die kadet gemist, een andere nederlander heeft hem gekocht en 6 weken later zichzelf in die auto dood gereden, hij reedt 120 km/u + waar je maar 80 km/u mocht, hij was een verre familielid van m'n vriend die mee was naar duitsland.

maar het leukste komt nog dit is allemaal in 2003 gebeurt en ik ben ook in 2003 lid geworden van route mobiel maar mijn vader wordt dus in november 2008 opgebeld door de anwb met de vraag hoe of wat met de mercedes in duitsland is gebeurt en hoe dat is opgelost, zijn antwoord = je beld de verkeerde en hangt op.

via via heb ik dus begrepen dat de anwb in 2003 is overgestapt naar een nieuw systeem en dat zij daar giga veel problemen mee hebben gehad waarschijnlijk kreeg ik pech op het verkeerde moment maar toch vrolijk wordt je er niet van.


Zowel die kadett als die Mercedes zijn te oud voor route mobiel. Die accepteren ze niet. Daarbij heb je bij rout mobiel ook pech als je de auto van je vader leent want je lidmaatschap is gekoppeld aan je kenteken. Althans toen ik eeen offerte vroeg was dat nog zo.
 
Tja soms gaat het goed en soms niet, ook bij merkservice. Zoals die van Skoda. Vrouw heeft naast motor een skoda. Pakt groene slang ipv zwarte na de vakantie op de motor. Skoda: Verkeerde brandstof? Pech voor u dat is uitgesloten.. Ja daar heb je wat aan 300 km van huis op een provincialeweg in Noord-Oost Groningen op weg naar R'dam..
Ja, dat had je kunnen weten, dat is bij elke merk-pech-hulpdienst uitgesloten.
 
Meestal goede ervaring met de ANWB, 1x minder...
De goede zijn kleine gebeurtenissen in het binnenland, altijd goed opgelost.

De slechte was met een Honda CB 650 uit '82 in Duitsland een paar jaar geleden. Was al een paar dagen aan het toeren en kamperen. Tijdens een ritje sloeg de motor steeds af als ik naar rechts stuurde. De dichtsbijzijnde stad ingereden en een Honda dealer opgezocht (was spannend, druk verkeer en bij elke bocht naar rechts koppeling in, bocht maken, motor weer starten en koppeling op laten komen.)

Bij de motorzaak kwamen ze er al vrij snel achter dat het contactslot kapot was. Met de ANWB gebeld. Heb uiteindelijk 3 dagen op de camping rondgehangen voor ze tot de conclusie kwamen dat het niet door de dealer gefixed kon worden. Motor moest met transport weer terug.

Ik kon een treinkaartje vergoed krijgen. Ik weet niet hoe ze dat voor zich zagen met 3 motorkoffers, een tent en een motorpak. Uiteindelijk heeft mijn vader mij maar opgehaald. Even goed van gebaald.

Uiteindelijk toch maar lid gebleven en sinds die tijd alleen maar goede ervaringen.
 
Zowel die kadett als die Mercedes zijn te oud voor route mobiel. Die accepteren ze niet. Daarbij heb je bij rout mobiel ook pech als je de auto van je vader leent want je lidmaatschap is gekoppeld aan je kenteken. Althans toen ik eeen offerte vroeg was dat nog zo.

ja klopt dat auto's ouder dan 10 jaar in het begin niet werd opgenomen in hun bestand maar toen der tijd was mijn kadet ingeschreven bij de anwb en de mercedes van mijn vader ook ik ben toen overgestapt naar route mobiel maar mijn vader is nog steeds lid van de anwb.

tegen woordig kan je ook met een oldtimer je bij route mobiel inschrijven daar er veel garage zijn die met de oude auto's werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan