zondag 4 aug Nordschleife

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Zoals in dit : http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/7271 topic te lezen is wordt er weer een dagje Nordschleife georganiseerd komend weekend. :] :]

Vorige keer was een groot succes en zijn we in totaal met een man of 25 de B258 afgegaan. :] :]

Tot nu toe hebben zich voor komende zondag pas enkelen aangemeld :( (afgezien van de Die-hards die op zaterdag al gaan :} )
Dus als je eens geen zin hebt om je kilometers in dat
vlakke land van jullie te maken }) maar liever eens zonder de berm af te struinen 140km door een bochtig stuk Duitsland knalt vanaf de grens, meld je dan HIER aan. :} :)

Natuurlijk ben je niet verplicht de Ring op te gaan. (al is het moet ik nu achteraf zeggen wel een aanrader :} )
Je kan je ook in je blote pens en een Bradwurst in het gras gaan zitten en je een hele dag vermaken. :) :)

Of alles doorgaat i.v.m. het altijd onvoorspelbare Eifel weer zal waarschijnlijk in het andere topic te volgen zijn.


Dus...wie volgt :? :] :] :]

hhmm...erg veel met de smileys gestrooid.. :) Maar ja, das uit enthousiasme.. :) :) :} ;)
 
Ik ben er natuurlijk ook bij op zondag moeten we even kijken waar we het beste af kunnen spreken...

[me]Joo$T bid voor mooi weer :}
[/me]



Oh, ik moet echt een jaarkaart hebben..
 
in andere topic al wel duidelijk gemaakt dat ik ga, maar bij deze dus hier ook even aangemeld om heerlijk te gaan :]

ps, k wil volgend weekend ook!!! *D
 
met een aantal afgesproken op de a2 vlak voor den bosch bij shell station de lucht, om 830 aanwezig zijn, we wachten een kwartier en vertrekken dus om 845 om te :]
 
met een aantal afgesproken op de a2 vlak voor den bosch bij shell station de lucht, om 830 aanwezig zijn, we wachten een kwartier en vertrekken dus om 845 om te :]

Hoe laat denken jullie bij de rest op de Nordschleife aan te sluiten?
 
Hoe laat denken jullie bij de rest op de Nordschleife aan te sluiten?

hangt een beetje van de drukte op de wegen af natuurlijk maar tussen kwart over elf en kwart voor twaalf of zo zou wel moeten lukken denk ik :?
 
Ik denk dat ik er wel bij ben :? :? :? :? :? :? |(

Ik denk dat jij al een dag eerder gaat.. ;)


Nou, uit het andere topic heb ik nog kunnen vinden:


J.de Maat
Tati als ie zijn fiets in orde krijgt
Jackass
the Rookie
de grote muis

Als ze even zouden kunnen melden wat ze doen, graag :) , omdat ze in het andere topic weinig meer lieten horen.

Voor de rest : AANMELDEN MENSEN :)
Dat ding is gemaakt om mee te rijden! :] :]
 
Laatst bewerkt:
voorpoten zijn volgende week pas klaar (vakantie, druk bla...bla...) '(
ik had nog gevraagd of ze echt geen gaatje hadden... ;(

zie jullie wel weer op 17 aug ff lekker :] in veenendaal.
 
Ik ben er natuurlijk ook bij op zondag moeten we even kijken waar we het beste af kunnen spreken...

[me]Joo$T bid voor mooi weer :}
[/me]



Oh, ik moet echt een jaarkaart hebben..

Hé Joost, niet overdrijven met die jaarkaart hè?

Je weet het - zoals wij allen tegen beter weten in! - niet op zoek gaan naar snellere rondetijden, hooguit naar mooiere lijnen :)

Ik moet toch eens wat vaker gaan trainen, maandag Nordschleife en ik heb nóg spierpijn in mijn bovenbenen van het links/rechts turnen :(

Dit weekend zal wel héél druk worden in Nürburg: 02.08. - 04.08.2002 ADAC Großer Preis der Tourenwagen (mit DTM). Vandaar dat jullie het hotel/pension moesten reserveren!?

Voor degene die de link naar het VVV-Nürburg niet hebben, hier is ie http://www.nuerburg.de/

Je kunt hier ook alle hotelletjes en pensions vinden, de prijzen en telefoonnummers etc.

René

P.S. Ik heb net bij de ijzerboer een nieuw boutje gehaald en heb de voetsteun antennetjes gehalveerd...
 
Laatst bewerkt:
Ik had graag meegewild maar het is zo'n klote eind rijden vanuit Friesland. :(

Allemaal snelweg, en dat is saai :z , tenzij je het doet met 200+ maar dat mag weer niet. ;(

Een andere keer wil ik zeker eens mee.
 
Mag ik ook nog iets over het weer zeggen? Zaterdag lijkt het iig redelijk weer te worden (droog). Dus de die-hards hebben wel weer geluk })

En als het zondag iets of wat vochtig is kunnen we altijd nog naar het DTM gaan kijken. We zijn er dan toch.
 
Ik had graag meegewild maar het is zo'n klote eind rijden vanuit Friesland. :(

Allemaal snelweg, en dat is saai :z , tenzij je het doet met 200+ maar dat mag weer niet. ;(

Een andere keer wil ik zeker eens mee.
Je snapt natuurlijk wel dat dat geen geldig excuus is he.. ;) :P

Snelwegkilomters in nederland tellen niet, voel je niks van...hooguit zorgen dat je niet in slaap valt.. :z :z

O ja, een andere keer is de reis nog steeds even lang hoor...dusss... :)
 
Ik denk dat jij al een dag eerder gaat.. ;)


Nou, uit het andere topic heb ik nog kunnen vinden:


J.de Maat
Tati als ie zijn fiets in orde krijgt
Jackass
the Rookie
de grote muis

Als ze even zouden kunnen melden wat ze doen, graag :) , omdat ze in het andere topic weinig meer lieten horen.

Voor de rest : AANMELDEN MENSEN :)
Dat ding is gemaakt om mee te rijden! :] :]

Ik wil nog ff het weer afwachten, want ik heb er een enorme hekel aan om met nat weer te rijden.
Het vertrouwen is dan een beetje weg.

Laat het uiterlijk zaterdag weten wat ik doe!!
 
Op donderdag 01 augustus 2002 14:46 schreef twisted Paul het volgende:Je snapt natuurlijk wel dat dat geen geldig excuus is he.. ;) :P
Ik weet ut ;(

Snelwegkilomters in nederland tellen niet, voel je niks van...hooguit zorgen dat je niet in slaap valt.. :z :z
Da's nou juist het probleem :z

O ja, een andere keer is de reis nog steeds even lang hoor...dusss... :)
Klopt maar dan kan ik van te voren nog iets regelen mbt slaapplaatsen ed. (ga dan niet in 1 dag op en neer) Nu een beetje kort dag plus dat ik al wat andere dingen dan heb.

Maar ik ga zeker eens mee. :]
 
Op donderdag 01 augustus 2002 15:07 schreef Revolution het volgende:Ik weet ut ;(Da's nou juist het probleem :zKlopt maar dan kan ik van te voren nog iets regelen mbt slaapplaatsen ed. (ga dan niet in 1 dag op en neer) Nu een beetje kort dag plus dat ik al wat andere dingen dan heb.

Maar ik ga zeker eens mee. :]

Je hebt gelijk Revolution, van Uden uit is het een retourtje van 500 km en dat is nog nét te doen op een dag als je er ook nog eens 6 ronden wilt rondscheuren (plus 130 km).

Vanuit Friesland komt er nog eens pak em beet 400 km bij en 1.000 km op een dag is écht te veel van het goede, de Nordschleife vergt veel van je concentratie en dan moet je ook nog dik 400 km terug...

Ik heb net de VVV-link gegeven, bel gewoon een pensionnetje en ga voor 30 euro pitten (met ontbijt), de volgende dag vroeg op om gelijk om 8.00 u op de Ring te zijn als de dikke Duitsers nog aan het ontbijt zitten :]

René
 
Ik wil nog ff het weer afwachten, want ik heb er een enorme hekel aan om met nat weer te rijden.
Het vertrouwen is dan een beetje weg.

Laat het uiterlijk zaterdag weten wat ik doe!!

Hoi Arjan,

Als je inderdaad een rookie bent en je ondertitel eer aan doet dan zou ik je aanraden NIET op een natte Nordschleife te gaan rijden, "this will end in tears" zoals de commentatoren van Eurosport zo treffend kunnen zeggen! ;(

Ik heb er 150+ ronden gereden, tijdens meerdere Motorrad Perfektionstrainings óók in de regen en kan je zeggen, het is dan geen pretje!

Persoonlijk vind ik dat er drie dingen zijn die (sportief)motorrijden zo mooi maken, bochten, remmen en accelereren... Laat deze eigenschappen nou nét niet te verenigen zijn met een natte Nordschleife! :(

Zéker als je er nog nooit hebt gereden moet je eens eerst achter iemand aanrijden die de nodige ervaring heeft, als het dan naast de regen óók nog weekend is (super druk) en de auto's komen je 4-wiel driftend links en rechts voorbij blazen waarbij ze je vol in de spray zetten dan heb je het gauw gehad met het 'lessen' op de Ring! ;(

Ik wil je echt niet bangmaken maar de Nordschleife heeft niet meer grip en/of een betere afwatering dan een normale straat. Sterker, hij is op punten aanmerkelijk hobbeliger en vergis je niet, de Ring is bijna 21 km lang en erg onoverzichtelijk, na de volgende blinde bocht kan het zomaar kletsnat zijn (onder de bomen) en lig je er geheid af...

Zoals je op diverse foto's van de Grüne Hölle hebt kunnen zien staan er 3 à 4-hoog vangrails (of een betonnen muur...) op vaak slechts 1 à 2 meter naast de baan waar jij met 240 km/u op de klok (b.v. de Fuchsröhre) voorbij komt blèren...

Ik kan je verzekeren dat slechts een minimaal slippertje, - hobbels, een vet hoogteverschil en een klein inschattingsfoutje door te laat te remmen op een daling van wel 10% zoals bij Kallenhard, Wehrseifen, Breidscheid etc. - tot een vrijwel zekere ziekenhuisopname zal leiden...

Sorry voor deze erg negatieve regels, het is ABSOLUUT het meest uitdagende en mooiste circuit te wereld maar kom er bij voorkeur niet als het superdruk is (JIJ kunt wel veilig rijden maar doet een ander dat ook?) en voorál niet in de regen!!!

René :]
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 01 augustus 2002 15:53 schreef Blade10 het volgende:Hoi Arjan,

Als je inderdaad een rookie bent en je ondertitel eer aan doet dan zou ik je aanraden NIET op een natte Nordschleife te gaan rijden, "this will end in tears" zoals de commentatoren van Eurosport zo treffend kunnen zeggen! ;(

Bijkomend probleempje: de 20 verschillende soorten en kleuren asfalt. Zeker met donker vizier heel moeilijk te zien of het nat of droog is.
Van de ronden die ik er gereden heb waren er twee op een natte baan en dat waren er genoeg!

Maar verder, op een droge baan: :9 :] :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan