Zonder bandenwarmers - Supercorsa SP V2 of Rosso Corsa?

Thomas_D

MF veteraan
23 sep 2010
1.048
1
Wederom maar weer eens een bandenvraagje... :P

Mijn ervaring is momenteel met Dunlop Sportsmart en Pirelli Diablo Rosso II. De Pirelli bevalt me persoonlijk veel beter vanwege het zachtere carcas waardoor ik vooral voor een beter gevoel heb. Ik wil het dus eigenlijk bij Pirelli houden...

Voor m'n circuitmotor wil ik geen bandenwarmers gebruiken (ten eerste ga ik helemaal zo hard niet, heb ik geen trek in het gehannes en wil er liever geen geld aan uitgeven). Ik snap de voordelen (minder heat cycles, eerste ronde knallen), maar wellicht in de toekomst maar nu nog niet.

Mijn vragen dus:
- wat zijn jullie ervaringen mbt supercorsa SP V2's zonder bandenwarmers? Krijg je die een beetje op temperatuur (ik rij circa 2.10 op Assen op de SP2, de 929 nog niet gereden)?
- Hoe verhoudt deze band zich tot de Diablo Rosso II en Rosso Corsa (stijfheid carcas, opwarmtijd, gripgevoel...)?

Ben benieuwd! :]
 
Diablo Rosso Corsa idd of de Diablo Supercorsa (v2) SP zijn dan goede opties lijkt me.
Zou zeggen koop van beidde een setje en probeer ze uit :)
 
Laatst bewerkt:
gewoon gebruikte super corsas kopen, die heb je al voor 6 a7 tientjes
ree zelf ook met die banden zonder warmers en reed 55 op Assen en 58ers op zandvoort, en ze hielden het mooi uit
 
gewoon gebruikte super corsas kopen, die heb je al voor 6 a7 tientjes
ree zelf ook met die banden zonder warmers en reed 55 op Assen en 58ers op zandvoort, en ze hielden het mooi uit

Maakt het dan nog uit dat het SC0, 1 of 2 zijn? Ik begreep dat de SP wat beter tegen de heat cycles bestand is...
 
Voorband een sc1 kopen en achterband sc2, als je met sc1 of zelf 0 rijd word je mal van de hoeveelheid banden dat je verslijt;)
 
Voorband een sc1 kopen en achterband sc2, als je met sc1 of zelf 0 rijd word je mal van de hoeveelheid banden dat je verslijt;)

Thanks voor de tip.

Maar zijn die SC1 (voor) en SC2 (achter) een beetje warm te rijden zonder warmers op mijn tempo? (2m10s)
 
ik zou het voorlopig lekker bij die diablo rossos houden. compound banden moet je nog niet aan denken bij 2:10. zijn eerder gevaarlijke banden dan dat je er wat aan hebt. omdat je op een wat frissere dag er niet echt warmte in rijd. en geen warme bij zulke banden = geen grip.
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik ook al.

Maar hoe zijn de Supercorsa's SP?

Dat is toch een stuk vriendelijkere band dan de SC's....
 
Laatst bewerkt:
pro superbike banden. Iets harder dan de sc2. Kan je ook heel hard mee. Bijv napo 1.48 op assen met s1000rr
 
Ik zou wel ook voor rosso corsas gaan ivm kosten ect (talentcup reed er 1.48 ofso mee dus kan je hard zat mee)

over sc1/2 banden die rijd je ook nog gewoon makkelijk warm ik heb afgelopen jaar geen enkele dag warmers gebruikt en reed op SC1 voor en Special banden achter(compount tussen sc1 en 2 in)
 
Ik zou wel ook voor rosso corsas gaan ivm kosten ect (talentcup reed er 1.48 ofso mee dus kan je hard zat mee)

over sc1/2 banden die rijd je ook nog gewoon makkelijk warm ik heb afgelopen jaar geen enkele dag warmers gebruikt en reed op SC1 voor en Special banden achter(compount tussen sc1 en 2 in)
Tessels reed er zelfs 1:46 mee in de Talent Cup in 2012 :)
 
Ik heb een tijd met de diablo sc2 zonder warmers gereden en dan reed ik de banden in 2 ronden voor m'n gevoel wel goed warm, maar onwetend dat ik toen was zag ik dat vreetspoor in de achterband als slecht afgestelde vering.

Maar dat bleek door het niet gebruiken van warmers te komen! Ik kon toen 1 sc2 binnen een dag weggooien en zo hard reed ik niet met 2:10 ongeveer op Zandvoort. Daarbij de 2 ronden die je niet ''benut'' maal 5 sessies... Heb dus maar snel warmers aangeschaft toen!

Hoe dat met die rosso gaat weet ik niet, maar met een supercorsa is het zonde van je geld.
 
Thanks voor de tips allen!

Ik denk dat het dan de rosso corsa gaat worden. Snel zat! ;-)
 
Wederom maar weer eens een bandenvraagje... :P

Mijn ervaring is momenteel met Dunlop Sportsmart en Pirelli Diablo Rosso II. De Pirelli bevalt me persoonlijk veel beter vanwege het zachtere carcas waardoor ik vooral voor een beter gevoel heb. Ik wil het dus eigenlijk bij Pirelli houden...

Voor m'n circuitmotor wil ik geen bandenwarmers gebruiken (ten eerste ga ik helemaal zo hard niet, heb ik geen trek in het gehannes en wil er liever geen geld aan uitgeven). Ik snap de voordelen (minder heat cycles, eerste ronde knallen), maar wellicht in de toekomst maar nu nog niet.

Mijn vragen dus:
- wat zijn jullie ervaringen mbt supercorsa SP V2's zonder bandenwarmers? Krijg je die een beetje op temperatuur (ik rij circa 2.10 op Assen op de SP2, de 929 nog niet gereden)?
- Hoe verhoudt deze band zich tot de Diablo Rosso II en Rosso Corsa (stijfheid carcas, opwarmtijd, gripgevoel...)?

Ben benieuwd! :]

Ander groot voordeel van bandenwarmers is dat je veel minder slijt in de eerste ronden, dus afhangende van t aantal circuitdagen zijn warmers snel een kosten effectieve optie.

Anders Rosso's is prima voor dat tempo.
Veel plezier op t circuit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan