zonder papieren op kenteken zetten

Peermaniak

MF'er
28 jun 2006
88
0
Hallo allemaal,
In de buurt staat een mooie motor te koop, echter import uit frankrijk, zonder papieren en kenteken.
Nou heb ik wel wat rondgelezen over importeren, maar ik vroeg me af, of het te doen is om papieren en een kenteken te krijgen voor een motor.
Ik neem aan dat hij dan helemaal gekeurd moet worden door de RDW, maar wat moet er nog meer gebeuren en wat kan ik verwachten dat zo'n grapje allemaal gaat kosten(ruwe schatting). De motor is wegens gebrek aan papierwerk namelijk wel 500-1000 euro goedkoper dan vergelijkbare motoren.

Hopelijk kan iemand mij wat inzicht verlenen en heb ik niet een topic gemist waar dit allemaal al in stond :)
 
Kort gezegd: bijna niet. Bovendien moet je de motor ook nog laten keuren en bpm-afdracht betalen waardoor je "winst" tot 0 daalt.

Als je dan toch die moeite wil doen om een motor in te voeren kijk dan eens in Duitsland (www.mobile.de), motoren zijn daar gauw zo'n €1500-€2000 goedkoper dan in Nederland. Met bijkomende kosten (transport, keuring, bpm-afdracht) scheelt dat dan nog een €1000.
 
Zonder de originele Franse paieren kan je dat wel vergeten. Logisch ook, want anders kan je elke gejatte motor voorzien van een nieuw kenteken.
 
Bedankt voor de supersnelle reactie, dan weet ik genoeg en zoek ik nog wel even verder naar een andere motor :-)
 
onzin onzin......

Je kunt in principe elk motorvoertuig op kenteken krijgen, met of zonder papieren.
Heb zelf ooit een koekblik van de sloop gered, had een beetje schade, was door de duitse eigenaar nooit meer opgehaald, en heb daar zonder problemen een kenteken bijgekregen. Het enigste wat je moet hebben is een verklaring van de franse RDW dat ie niet alss hestolen te boek staat, en van de franse douane dat er al belasting over betaald is (neem aan dat ie niet in de katagorie jong en minder dan 6000 km valt) daarna een keuring aanvragen , en voila een kenteken.....
 
Hmm,
Dat is een ander verhaal, nou ja ik vraag de eigenaar eerst maar eens of hij die papieren heeft :)
 
miss slim als je even naar de rdw belt om informatie *D

su6
Bij de RDW kunnen ze precies vertellen wat je moet doen met de juiste papieren. Maar helaas, als je vraagt wat er precies in het land van herkomst geregeld moet worden, kunnen ze je weinig vertellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan