Zonder rijbewijs een motor op naam zetten en verzekeren

Roffelaar

Die hard MF'er
27 apr 2015
253
87
Dronten
Ik ben momenteel in het bezit van mijn A2 rijbewijs. Ik ga 2 augustus afrijden voor mijn A en ik wil nu alvast een motor kopen. Is het mogelijk om gewoon een A motor over te schrijven bij het postkantoor zonder problemen?

Bij voorbaat dank.

Gr
 
Ik heb nog geen rijbewijs en heb een motor op naam en verzekerd voor de deur staan. Geen enkel probleem.

Telefonisch kreeg ik bij Interpolis te horen dat het met geen mogelijkheid te doen was maar mijn online aanvraag is nooit geweigerd.

In de voorwaarden is wel heel duidelijk opgenomen dat de bestuurder het juiste rijbewijs moet hebben, over de houder wordt niet gesproken.
 
Ik heb er ooit eens mee in de consumentenbond om gestaan. Ik had al een motor voor ik mijn rijbewijs had 11 jaar geleden. Ik kon de motor nergens verzekeren en hij kon niet binnen staan. Mijn vader reed toen al 10 jaar motor en nadat de motor bekend stond wilde geen enkele verzekeraar de motor nog verzekeren op mijn pa's naam.

"Zoonlief kon er wel eens op gaan rijden". Iets waar ik veel te braaf voor ben :)

Na lang bakkeleien is de motor voor de laatste 2 maanden toch op naam van mijn vader verzekerd en toen ik mijn rijbewijs had op mijn naam gezet.

Zoals ik zei: 11 jaar geleden.. zal hopelijk wel anders zijn nu.
 
Heb ook geen rijbewijs en, heb em ook bij Univé verzekert , als je dan gelijk invult dat er een startonderbreker en contactslot op zit word je verzekering nog een paar euro goedkoper, ik betaal maar 2 euro 40 per maand voor een wa verzekering
 
Laatst bewerkt:
als je dan gelijk invult dat er een startonderbreker en contactslot op zit word je verzekering nog een paar euro goedkoper, ik betaal maar 2 euro 40 per maand voor een wa verzekering

Ik mag hopen dat het er dan ook wel degelijk op zit ?? Als je dit namelijk vermeld en het zit er niet op ben je ten eerste strafbaar en ten tweede krijg je geen cent uitgekeerd bij evt verzekeringskwestie ;)

Niet dat ik heilig ben oid maar als dit bedoeld is om zo een paar euro per maand goedkoper uit te zijn ben je mooi dom bezig ;)
 
Heb ook geen rijbewijs en, heb em ook bij Univé verzekert , als je dan gelijk invult dat er een startonderbreker en contactslot op zit word je verzekering nog een paar euro goedkoper, ik betaal maar 2 euro 40 per maand voor een wa verzekering
Wat heeft een startonderbreker te maken met een WA verzekering?
Daar hebben ze toch alleen iets aan bij diefstal?
 
Grappig, de optie eerlijk gezegd ook nooit gezien bij het afsluiten van een verzekering.

Art 4 slot is vaak een minimale vereiste als je een WA+ afsluit.
Die koop je al vanaf 40 euro.

Toevallig ook aan het rondkijken en vergelijken. Betaal nu 17 euro p.m. wa+ incl. opzittende verzekering met 11 schadevrije jaren. Hoewel het een motor uit 2002 is, zie je op de ene site een restwaarde van 1000 euro en op de andere 4500 euro. Geen idee hoe je de echte dagwaarde kan bepalen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan