Zonder vizier op de snelweg

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Soms zie je van die figuren die zonder vizier, met hooguit een zonnebril, op de snelweg rijden. Ik krijg zelf in de zomer vaak van die vliegen tegen mijn vizier, dus ben blij dat ik er 1 heb. Ik rijd dan ook nooit zonder vizier (kan ook niet anders met lenzen).

Wie rijdt er hier zonder vizier op de snelweg? Hoe maak je je gebit daarna weer schoon? Want de meesten die zonder vizier rijden zijn chopperrijders, zonder spiegels.
 
heheh

Heb ik een aantal weken geleden nog moeten doen
Had m'n helm laten stuiteren met bijzondere verrichtingen |( , vizier kapot
DUS: met 120 over de snelweg,... kom ik onderweg er nog 's achter dat ik met
m'n stomme kop m'n bandje niet had vastgemaakt |( |( |( |( |(
enige mazzel was dat de vliegen nog niet erg actief waren

was een zenuwachtig ritje terug, en iets wat ik niet nog een keer wil doen
voor de rest moet iedereen het zelf weten
 
[me]smitjr heeft lenzen en rijdt meestal met vizier dicht, tenzij dit soort dagen.
[/me]

Dan rij ik meestal met zonnebril op (sportief ding, zonder turbulentie erachter |( ), en soms op de snelweg ook wel ffies hoor

(zachte lenzen btw)
Gaat prima, maar ik zal nie snel zonder zonnebril en dan vizier open gaan rijden...Er is laatst al een zonnebril gesneuveld door een steentje, kan je nagaan als ik die niet op had 8-)
 
Da heb ik ooit ook eens gezien op de weg lelystad - enkhuizen, we wilde onze andere motormaat even 'inwijden' op dit stukkie weg. }) Hij had net een nieuwe helm met zo'n spiegel vizier gekocht.

Maar er kwam ons een motorrijder tegenmoet ook zonder vizier maar die reed wel met z'n hand voor z'n gezicht.

Best wel beetje medelijde met die gast... O-)

Voor de mensen die niet weten wat er dan zo erg is aan die weg, ik zou zeggen rijd hem een keer, neem wel genoeg poetsdoeken mee voor de 'berm-brandjes' ;)

Greetingzzz
 
het was vandaag erg warm, dus lekker met het vizier open.....grote hommel op mijn muil met 80......dan maar warm!
 
Het kan ook gewoon goed gaan, maar zodra er een flinke hommel of vlieg in je mond of erger nog in je oog vliegt dan heb je wel een probleem.
 
Ik heb ook zo'n open helm.
En inderdaad vliegjes kunnen erg lastig zijn, maar als je een goede bedekkende (zonne)bril op hebt, dan heb je er daar gen last van, hoogstens in je nek en wangen
 
Da heb ik ooit ook eens gezien op de weg lelystad - enkhuizen, we wilde onze andere motormaat even 'inwijden' op dit stukkie weg. }) Hij had net een nieuwe helm met zo'n spiegel vizier gekocht.

Die weg ken ik jah, prima om een keer te ontbijten/lunchen/whatever :P .

Ik rijd op de snelweg soms met vizier open (heb wel een bril op, dat scheelt), alleen die vliegen en andere beesten die je met 130 tegen je kop krijgt doen nogal pijn soms :X .
 
Ik rij gewoon altijd met het vizier dicht of op een heel klein kiertje.
Heb er een pinlock inzitten en bij open vizier kan dat loskomen bij snelwegsnelheden.
Verder heeft de helm (Shoei XR1000) gewoon goed ventilatieopeningen waardoor het met de hitte heel erg meevalt.
 
In de bebouwde kom rij ik met vizier open 8-) .
Ik vind het heerlijk die wind in mijn gezicht vooral met dit weer.
Op de snelweg meestal dicht ligt eraan hoe snel ik rij.
En zeker vizier DICHT als ik achter zandwagen zit.
Anders word ik gezandstraald B| .
 
Ik rij gewoon altijd met het vizier dicht of op een heel klein kiertje.
Heb er een pinlock inzitten en bij open vizier kan dat loskomen bij snelwegsnelheden.
Verder heeft de helm (Shoei XR1000) gewoon goed ventilatieopeningen waardoor het met de hitte heel erg meevalt.


Kheb pcies dezelfde helm, incl pinlock...maar dattie los kan komen met snelwegsnelheden heb ik nog nooit gehoord :?
Rij zelf nogwel 25kw, maar boven de 120/130 gaat me vizier toch wel dicht, maar heb er nog nooit problemen mee gehad :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan