zonnebril of ander vizier?

Ik gebruik zo'n goejkope fiets-zonnebril, die helemaal tegen je hoofd aansluit, kunnnen er dan geen vliegen naar binne waaien.
Afhankelijk van de temperatuur rij ik met open helm tot 40km/h in de wintre, en tot 80km/u in de zomer (vliegen tegen je kaak aan 80 kan soms wel pijn doen)
Voordeel goejkope zonnebril: asser krassen op zijn van die telkesn in je jaszak te stoppen, of als je er per ongeluk op gaat zitten, ben je niet geruineerd in je portemonnee .....
Nadeel: de glazen beschermen niet zo tegen de zonnestralen ... .
nuja voor wat hoort wat
Soms draag ik ook een heeeel goede gewone zonnebril stijl "john lennon" . prima glazen, maar geen windbescherming voor je ogen
 
Ik gebruik zo'n goejkope fiets-zonnebril, die helemaal tegen je hoofd aansluit, kunnnen er dan geen vliegen naar binne waaien.
Afhankelijk van de temperatuur rij ik met open helm tot 40km/h in de wintre, en tot 80km/u in de zomer (vliegen tegen je kaak aan 80 kan soms wel pijn doen)
Voordeel goejkope zonnebril: asser krassen op zijn van die telkesn in je jaszak te stoppen, of als je er per ongeluk op gaat zitten, ben je niet geruineerd in je portemonnee .....

Nog een voordeel van een aansluitende zonnebril: je kijkt er niet langs. Dat gebeurde mij met een gewone zonnebril wel, vervelend. Voor mij ook een zonnebril! 8-)

Mopper houdt ook van met open vizier (het gevaar tegemoet) rijden
 
*V-Ray krabt zichzelf nu achter de oren :? en vraagt zich af waarom ie dan toch echt een dikke 225 eurotjes lichter was toen ie met zonnebril 8-) de opticiën uit liep en er nu achter komt dat het ook voor 150 had gekunt. :(

Voor 50 pleuro heb je bij Hans Anders ook een zonnebril op sterkte... :P
En een gewone zonnebril heb je voor nog minder... ;)
 
*V-Ray krabt zichzelf nu achter de oren :? en vraagt zich af waarom ie dan toch echt een dikke 225 eurotjes lichter was toen ie met zonnebril 8-) de opticiën uit liep en er nu achter komt dat het ook voor 150 had gekunt. :(


Dat hangt ervan af welke van Oakley je koopt.........
 
Ik ben brildrager en heb daarom een schubert systeemhelm gekocht. (makkelijker opzetten want mijn bril heeft een titanium montuur, en die pootjes zijn zo flexibel dat je de bril met geen geweld in een integraalhelm krijgt.

ik heb gewoon zo'n zonnebril die je op je gewone bril kunt klikken, dit kan dus gewoon met helm op. Vizier los, zonnebril eraan klikken en vizier weer dicht.

Tom.
 
:} :} :} Geweldig dit topic uit 2001 :} :} :}

LOL

"Neem je helm mee met bril passen"
"Koop helm met snelwisselsysteem"

Hij heb nie eens een motor meer ;)

Maar voor anderen kan het zeker nuttig zijn :P
 
Nice ??? Tja.. als het donker word.. gaat het vizier gewoon open!!!

full
 
Heb zelf een spiegel-vizier dat iets getint is. Als het maar een heel klein beetje begint te schemeren zie je meteen een heel stuk minder. Dus als de zon lekker schijnt, kijk ik eerst even wanneer ik weer denk terug te zijn. ALs dat ruim voor de avond is; vizier, anders transparant vizier erop en zonnebril op mn kop. Heb een keer met open (getint)vizier, omdat ik anders geen hol zag, over de snelweg moeten blaffen. Mijn ogen waren helemaal rood en prikten als de ziekte toen ik thuis kwam. Nog tot zeker een paar uur later. Niet echt een aanradertje dus.

Viziertje is fijner. Bedenk wel dat je voor de schemering van de motor af moet zijn. Of lekker toch met open vizier gaan rijden.( 8-)
 
Heeft er iemand ervarig met een geel vizier en hoe rijdt dat overdag en s'avonds??

Ik heb er nog nooit 's avonds mee gereden, maar wel overdag en met wintersport.
Aleen in de auto en niet op de motor.

Het idee is dat je beter zicht hebt bij slechter weer, mist/regen en schemer. Dat werkt ook idd erg goed... volgens mij gaat het ook bij donker een beter zicht geven, maar dat weet ik dus niet zeker.
 
Zonnebril.

Waarom : Zonnebril kun je af doen. want het is echt kut als het begint te schemeren en je hebt een donker vizier op.

Als je toch voor een vizier gaat, kies dan voor smoke. Die is niet helemaal pikzwart. En dan zie je ook wat met schemer/of s\'avonds.


Meestal rijd ik overdag met een combinatie van die 2 en in het donker alleen met vizier. In de tunnels is het overdag ff prutsen om mijn zonnebril op het puntje van mijn neus te krijgen zodat ik er over heen kan kijken :o
 
Gewoon een donker visier :)
Heb je geen ellende met een verschuivende zonnebril, je zicht is ruimer omdat er geen randen van een bril in de weg zitten en persoonlijk heb ik geen last in een tunnel en zelfs niet in het donker. Heb goede verlichting op mijn motor en nergens last van. En anders neem je een blanco visier mee, of zoals ik soms doe een reserve helm in mijn topkoffer :)

Maar goed, in principe heb ik weinig last van dat donkere visier, eerder gemak
*D
 
Ik heb een donker vizier op mijn helm, zo'n bril vind ik niet prettig zitten.

Mijn helem zit vrij strak om mijn hoofd en als ik daar een bril tussen prop gaat dat na een tijdje zeer doen.

Als ik vermoed dat ik in de schemer terecht kom dan neem ik mijn blanke vizier mee (past makkelijk in de tanktas of rugzak).

In de tunnel nooit last met mijn donkere vizier... 8-)
 
Als je een zonnebril gaat passen, neem dan ook even je helm mee, ik had vorig jaar een polaroid-zonnebril gekocht, en achteraf bleek mijn vizier (speciaal anti-condensvizier van een shark S800) ook een soort van polaroid-filter te bezitten, wat voor erg leuke kleurtjes zorgde op het wegdek en donkere auto's. Erg vrolijk gezicht, maar niet echt geweldig op de motor......
Ja dat heb ik dus ook bij de HJC helm van m'n pa. Als ik mijn "gewone" zonnebril op sterkte opdoe heb ik nergens last van, maar soms heb ik mijn contactlensen in en doe ik mijn polaroid brilletje op maar toen bleek het vizier van die helm ook polarizerend te zijn... Regenboog trip all over! *D

Weet je wat trouwens ook irritant is met een polaroid? LCD schermpjes in je auto, die worden spontaan onleesbaar onder bepaalde hoeken. Ook doordat LCD een polarizerende filter heeft, en dubbel polarizeren werkt alleen onder bepaalde hoeken. Lastig als je je terminal moet aflezen in de taxi |( Moet ik steeds over m'n zonnebril heenkijken -O-

Maar om even on-topic te blijven: ik heb toch het liefste zonnebril icm gewoon vizier hoor, makkelijk op/af doen en je kan altijd als je langzaam rijdt lekker je vizier open gooien als de zon schijnt zonder verblind te worden :)

Let dus wel even op dat je je helm (inclusief vizier) meeneemt naar de winkel voor passen en meten :)
 
Heeft er iemand ervarig met een geel vizier en hoe rijdt dat overdag en s'avonds??

ik rij regelmatig s,winters met geel vizier . werkt prima met donker en nat weer.
zo gauw de zon gaat schijnen moet je het afzetten.
je ogen branden dan uit je kop.

het gele vizier geeft een zomers tintje aan dat koude winterweer.
 
Mijn combinatie ben ik nog niet tegengekomen!! :)

Ik heb sinds kort een irridium vizier en ik vind het geweldig rijden!!! Je hebt veel meer zicht dan met een zonnebril want je kijkt niet tegen randjes aan. Daarbij laat zo'n vizier nergens zonnestralen door. En het staat ook nog es cool..... :Y
En met donker weer gebruik ik het in combinatie met een geel lasbrilletje. Zit perfect en je hebt geen last van tranende ogen door het open vizier.
Ik heb er trouwens ook mee in de regen gereden en dat is geen enkel probleem hoor. De buitenwereld ziet er alleen nog wat somberder uit.... -O-
 
ik rij regelmatig s,winters met geel vizier . werkt prima met donker en nat weer.
zo gauw de zon gaat schijnen moet je het afzetten.
je ogen branden dan uit je kop.

het gele vizier geeft een zomers tintje aan dat koude winterweer.

Ai, ik was in de veronderstelling dat het juist prettig was als zon schijnt, een donker vizier is dan misschien een beter optie
 
Donker vizier en mocht het laat worden mn blanco vizier in een speciaal hoesje van oxford (net als zo een buideltasje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan