zonnebril of ander vizier?

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Ik rij de laatste week nogal wat woon-werkverkeer alleen \'s-ochtends heb ik elke keer de zon midden in mijn gezicht waardoor ik me helemaal blind sta te staren op stoplichten als ik naar voren rij. De zonnebril die ik heb voor in het koekblik die krijg ik niet onder mijn helm; zachte pootjes die los zitten op het montuur. Wat is nu slim om te doen? Een zonnebril die onder mijn helm past of een olievizier of iets dergelijks kopen? Ik heb een shark integraal helm.
 
Zonnebril.

Waarom : Zonnebril kun je af doen. want het is echt kut als het begint te schemeren en je hebt een donker vizier op.

Als je toch voor een vizier gaat, kies dan voor smoke. Die is niet helemaal pikzwart. En dan zie je ook wat met schemer/of s\'avonds.
 
Zonnebril.

Deze kun je afdoen, terwijl je aan een vizier gebonden bent, ook \'s avonds.
Met een zonnebril kan je ook met open vizier rijden, handig in de zomer als je een keer rustig rijdt.

Veel zonnebrillen passen prima onder een helm. Gewoon passen met helm bij een opticien ozd. Kijken ze absoluut niet van op (en anders ga je maar naar een ander).
 
Tja heb hier zonnebril en vizier, alleen dat vizier gebruik ik zelden, omdat ik dus een keer in de schemer problemen ermee kreeg ;) Je ziet dan echt geen steek meer, ja je ziet de lichten, maar de weg zie je niet meer, dus dan is het rijden met open vizier, en vang je dus lekker vliegen op met je ogen. Ik rij vaker binnen de bebouwde kom met het vizier omhoog, maaruh krijg zo vaak vliegen in m\'n ogen, van de week nog een dikke motvlinder ofzo, die deed zeer :)

Een vizier is dus alleen nodig als de zon fel schijnt en je veel overdag gaat rijden en de avonden lekker in de tuin geniet van een biertje ofzo :)
 
Duidelijk een zonnebril.

Kun je ook nog eens afzetten terwijl een donker vizier met schemer, regen en in het donker zachtjes gezegd vrij klote is.
En inderdaad: de bril altijd passen met je helm op!
 
Khad op de TOMS cursus toch verdomd graag een donker vizier gehad... mijn bril beschermt mijn ogen net niet genoeg tijdens het \"racen\"... Zakt namelijk steeds een beetje af... En om je zonnebril goed te doen tijdens het :] is ook niet alles...
MAAR voor het dagelijkse :] is idd een zonnebril fijner...
 
Voila, ik was vroeger brildrager en heb daardoor een hekel gekregen aan alles met beentjes en glas.
Een bril beschermt uit ervaring ook nooit helemaal.. er is altijd wel een kiertje waar de zon binnen kan glippen om je te verblinden. Een bril lang dragen in hitte is nog eens irritant ook.. neussteuntjes gaan zweten na een tijdje (noujah, met m\'n 10 ton bril toch).

Noujah, heb nog geen ervaring met vizier dus misschien verander ik mijn mening nog wel.
 
Pinlock systeem op je helm (vizier) laten zetten. Kun je binnen een paar seconden je vizier veranderen van standaard naar geel, donker etc. Check www.pinlock.nl voor meer info. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zonnebril, is gewoon fijner.
Ik rij \'s nachts ook gewoon met een zonnebril.
Persoonlijk vindt ik het gewoon fijner omdat ik
dan geen schittering van tegemoetkomend verkeer
in mijn ogen schijnen.
Helpen doet het echt, bij mij althans.

Ik spreek dus niet voor anderen

Maar probeer ze beiden, rij effe een weekje met een zonnebril en een donker vizier.
Natuurlijk wat het fijnst is neem je.. :)
 
Soms rijd ik ook in de schemer met een zonnebril. Als ik een lange en intensieve motordag heb gemaakt zijn mijn ogen toch vaak vermoeid tegen de avond. Dan kan ik vaak licht wat minder verdragen. Om te voorkomen dat ik ga knijpen met mijn ogen (nog vermoeider) draag ik dan ook in de schemer een zonnebril.

Als het echt donker dreigt te worden doe ik hem wel af want bij minder licht ook geen last meer.
 
Pinlock systeem op je helm (vizier) laten zetten. Kun je binnen een paar seconden je vizier veranderen van standaard naar geel, donker etc. Check www.pinlock.nl voor meer info. 8-)
Is misschien wel een handig idee. Heb al pinlock op de helm dus alleen ff ander kleurtje erbij kopen :) . Ben alleen bang dat het geen gezicht is aangezien je binnenvizier toch wel aanzienlijk kleiner is als het standaard vizier.
 
Rij eens door een polder heen zonder verlichting langs de weg. Denk niet dat je dan nog je zonnebril \'s nachts op houd :) Moest regelmatig even m\'n grootlicht opzetten om te zien waar de bochten waren ;)
 
Ik heb dus afgelopen zaterdag een donker vizier gekocht met de gedacht als ik zeker wist dat ik voor donker thuis zou zijn gebruik ik de donkere en anders de lichte!
zo kwam ik dus zondagavond terug van een ritje duitsland, dan heb je er 800km op zitten en begint het te regenen, niet kort daarna was het al aardig aan het schemeren en dan zie je dus echt GEEN fuck meer. Vizier open kan, maar dan rijdt je maar 80km/uur...anders doet die regen pijn aan je ogen.

Maar toch hebbik ook zo\'n speciale motorzonnebril, en samen met m\'n donkere en lichte vizier zal ik ze blijven gebruiken!

maarja, ieder voor zich, het is maar net wanneer je rijdt! s\'avonds of overdag!
 
Ik heb een licht getind vizier en gebruik ook een zonnebril en die combinatie werkt perfect(vind ik tenminste..)
 
Ik maak altijd gebruik van een donkervizier aangezien ik brildrager ben.
Ik let er daarom ook op bij de aanschaf van een helm dat er een snelwisselsysteem opzit voor het vizier. Ik neem namelijk altijd ook een helder vizier mee.(handig zo\'n dikke kont van een GSX-R past een hoop in) Een vizier heb ik nu binnen een minuut omgewisseld. 8-)
 
Ook brildrager + niet blij met donker vizier... Wordt het een keer later, zie je echt bijna niks.... Met een brommertje gooi je het vizier los, maar met 150-160 op de snelweg = not a good idea om het vizier los te gooien...

Ik heb dus een roadview zonnebrilletje... Werkt goed, niet lastig i/d regen of zo...
 
Mijn ogen kunnen soms slecht tegen teveel licht (in combinatie met mijn fysieke gesteldheid en lenzen).

Ik dacht op mijn volgende helm een donker vizier te kopen maar als ik jullie zo hoor...

Fuck! Een volledig transparant vizier vind ik verder absoluut niet cool! Damn........
 
Nogmaals: koop een helm met snelwisselsysteem voor je vizier, binnen een minuut je vizier wisselen zonder geklooi met schroevendraaiers e.d.
Ideaal!
 
eehhjj
ik ga ook voor de zonnebril
echt heerlijk.
koop wel een goede en niet zo,n knaken ding want dan zie je er nog niks door.
ik heb zelf een oakley a wirre met iridium coloror glazen ik wil niet meer zonder.
(ze zijn wel erg duur oakley begint ongeveer bijn 300 pieken)
goeten nog steeds uit gran canaria hehe en nog 10 dagen te gaan
 
Koop zeker een goede zonnebril. Tijdens auto en motorijden draag ik altijd een bril, dus heb ik een zonnebril op sterkte aangeschaft. Eerst een voor 50 piek. Overdag een prima bril, maar als de zon laag komt te staan maakt dat ding de schaduw pikzwart en zie je een bocht echt niet meer. Nu heb ik een duurdere aangeschaft (de duurste die Hans Anders me kon leveren 250 piek) en die is prima.
 
Ik hoor/zie jullie zo praten over een zonnebril en pinlock etcetera, ik moest laatst een nieuwe helm hebben want mijn oude was echt versleten, ik heb toen een Schubert systeemhelm gekocht.

204700.jpg


(overigens niet bij Louis maar bij motoport)

Ik ben dus zelf ook brildragend en ben wel in het bezit van een zonnebril op sterkte maar dat is errug irritant op de motor.........
 
Zonnebril eigenlijk nooit op de motor, erg irritant. Heel soms...

Ik heb zo\'n smoke vizier, vind ik prima. Heb ik bijna heel de zomer erop. De mijne is niet zo donker dat je er \'s avonds niet mee kan rijden. Als ik een keer geld over heb wil ik wel een goede zonnebril, maar ik draag hem tot nu toe weinig.

Oh ja, wel snelwisselsysteem doen, is ideaal.
 
Ik heb zelf een goede zonnebril genomen, met al die akties van pearl etc. was dit niet zo'n probleem aangezien ik net een nieuwe bril nodig had.
 
ik heb er een hyper optiks inzitten van fog city (kleurt mee met de zon)
ik had geen zin meer in dat zonnebril geouwehoer
bril op bril af bril stuk :+ .
ik wou toen ik een andere helm kocht weer een dubbel vizier en had er al eens wat over gehoord.
even naar gevraagt bij motoport en die hadden ze ook en die heb ik erin laten zetten.
hij was 11 euro duurder dan een pinlock maar ik heb maar 1 vizier nodig.
ik hoef geen pinlock meer te hebben dit is veel makkelijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan