Zonnebril of getint vizier??

Z-illie

MF'er
16 dec 2002
196
0
Vorige week ben ik voor het eerst met de zonnebril op 8-) een stukje wezen rijden. :] Maar kwam al gauw tot de conclusie dat zo'n brilletje ook niet erg handig is. Ten eerste beslaat dat ding enorm en het zit niet zo tof.
Dus hier mijn vraag; Wat doen jullie bij mooi weer?? Een zonnebrillie (zo ja....graag wat recenties!!) of wordt er dan met een getint vizier gereden?
Dat laatste leek mij wel een goede oplossing, alleen vraag ik mij af of je
's avonds dan nog wel iets ziet? :?
 
Het nadeel van een zonnebril of een getint vizier vond ik als je een tunnel in reed als je met vakantie was. Eerst zonnebril afzetten anders zag je echt nix, en met een donker vizier was het al helemaal kl...

Toen Schuberth uitkwam met een helm met een ingebouwd zonnevizier heb ik die onmmiddellijk gekocht en ben zeer tevreden.
 
Een zonnebril is geklooi... Heb ik ook een tijdje gedaan, maar dan rij je over een bobbel, verschuift dat ding, moet je stoppen, handschoenen uit want mét handschoenen krijg je 'm toch niet goed gezet, etc.

Ik heb een iriserend vizier, je weet wel, van die mooie regenboogkleurtjes die je ook krijgt als er diesel op de weg ligt. Enorm cool, vooral omdat de ridjer wel door het vizier naar buiten, maar niemand anders naar binnen kan kijken.
Maar... 's avonds zie je geen kl***n meer, zodat je of "op het gevoel" moet rijden, of met open vizier moet rijden (en dan zie je ook niets meer door de tranen in je ogen) :X

Het beste is een geel anti-fog shield op de binnenzijde van je (doorzichtig) vizier kleven. Overdag helpt dat tegen de zon, 's avonds (in het halfduister) helpt het geel om contrasten en contouren scherper te zien. Kost ongeveer 25 euro. Hou je niet van geel? Er zijn ook anti-fog shields die verkleuren met de zon, overdag worden ze donkerder, 's avonds lichter. Kost een 45 euro dacht ik.

ps: nieuwe hoompeedzj: http://www.angelfire.com/blog/dbuvens/index.html !!
 
Ik rijd met zonnebril op. Is goed te doen. Mijn vader heeft een Schuberthelm (Nee, mijn vader is niet PanRider) en die heeft idd zo'n ingebouwde zonneklep....dat lijkt me echt ideaal, maar ik hoef geen systeemhelm :)
 
Natuurlijk een zonnebril!! Met zo'n donker vizier lijk je wel een boef...
maar over dat tunnel gedoe, mijn brilletje past zich aan, wel zo prettig en er zijn genoeg brillen zonder "oren" die kun je makkelijk opzetten als je je helm al ophept 8-)
 
Een zonnebril is geklooi... Heb ik ook een tijdje gedaan, maar dan rij je over een bobbel, verschuift dat ding, moet je stoppen, handschoenen uit want mét handschoenen krijg je 'm toch niet goed gezet, etc.

Ik heb een iriserend vizier, je weet wel, van die mooie regenboogkleurtjes die je ook krijgt als er diesel op de weg ligt. Enorm cool, vooral omdat de ridjer wel door het vizier naar buiten, maar niemand anders naar binnen kan kijken.
Maar... 's avonds zie je geen kl***n meer, zodat je of "op het gevoel" moet rijden, of met open vizier moet rijden (en dan zie je ook niets meer door de tranen in je ogen) :X

Het beste is een geel anti-fog shield op de binnenzijde van je (doorzichtig) vizier kleven. Overdag helpt dat tegen de zon, 's avonds (in het halfduister) helpt het geel om contrasten en contouren scherper te zien. Kost ongeveer 25 euro. Hou je niet van geel? Er zijn ook anti-fog shields die verkleuren met de zon, overdag worden ze donkerder, 's avonds lichter. Kost een 45 euro dacht ik.

ps: nieuwe hoompeedzj: http://www.angelfire.com/blog/dbuvens/index.html !!

Das mooi, heb een pinlock vizier. Effies een gele pinlock aanschaffen!! :}
 
Ik rijdt met een licht smoke vizier van Shoei en dat bevalt super.
Hoef zo goed als nooit de zonnebril erbij op en ik kan er prima mee in het donker rijden.



VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
zonnebril,en jethelm.bij slecht weer gele glazen en wordt het weer beter dan worden de glazen donkerder.
 
bij een beetje zon donker vizier erop en m'n heldere vizier
meenemen voor in de de donkere uurtjes.
behalve vorige week |( |( |(
 
Das mooi, heb een pinlock vizier. Effies een gele pinlock aanschaffen!! :}
heee z-illy
is een goed idee die gele pinlock
als he tgoed is kan je ze wisselen
en als je dan gaat rijden met licht en terug komt in het donker kan je ze omwisselen
geen gezeur met in het donker rijden
nou zie je morgen he
 
Als het licht is rijd ik meestal met een donker vizier... Helpt prima tegen de zon. Is wel lastig wanneer je in het donker rijd, want je ziet geen klote.
 
Als het licht is rijd ik meestal met een donker vizier... Helpt prima tegen de zon. Is wel lastig wanneer je in het donker rijd, want je ziet geen klote.

Het is ook de bedoeling dat je vooruit kijkt en niet naar beneden :+

Shoei met light smoke, altijd behalve als het (hard) regent of bij veel in het donker rijden. Rijden op de achterlichten van je voorganger is erg lastig.
 
Ik heb een roadview zonnebril op sterkte, bevalt me prima. Die donkere vizieren zijn leuk, voor overdag. 's avonds heb ik er bijna een ongeluk mee gehad op een donker weggetje. Ik had een kl*te auto compleet over het hoofd gezien. Ik rij dus nooit meer in het donker met een getint vizier.

Voordeel van de roadview is trouwens het kleurfilter wat erin zit. Dit geeft een rustiger beeld op de weg. Ook bij slecht weer. In een tunnel geen problemen.

En als je bij een opticien je bril laat goed zetten heb je geen last van de kwaaltjes van niet goed op de neus of achter de oren zitten.
Er zijn helmen die rekening houden met brildragers (Shoei bijvoorbeeld)
 
hoe heet t eigenlijk als je een tweede, donker vizier achter je gewone hebt? das pas handig. (ja ik weet t, moet nog hoop leren, maar heb de tijd nog *D )
 
Door gaarheid de bovenstaande reacties niet gelezen, maar ik doe niet aan zonnebrillen in mijn helm. Heeft een jaar een goud vizier op gezeten, dat was janken in het donker en vooral met regen. Nu zit er een dark smoke vizier op. Met zon is het perfect, in het donker zou ik graag iets meer zien. Maar ja, je kunt niet alles willen.....
 
zonnebril.
rij graag ook met open vizier in de stad en in de zomer
maar, met contact lenzen is dat niks.
misschien een licht getint vizier proberen,
een donker vizier staat nu eenmaal wel mooier.
 
Licht getint vizier is ronduit heerlijk in zonnig weer, maar 's avonds nogal ellendig. Ik neem dan ook een normaal vizier mee als ik 's avonds terug kan komen...
 
Was enthousiast begonnen met een zonnebril onder het helmpie, todat ie niet echt lekker zat en brak in de midden :? Grrrr Heb dus maar een getinit vizier aangeschaft en moet zeggen, werkt eigenlijk veel beter
 
Das mooi, heb een pinlock vizier. Effies een gele pinlock aanschaffen!! :}
Had ik ook: transparant vizier en een gekleurd pinlock erin. Maar vond het verre van ideaal.
Omdat de gekleurde pinlock niet het hele blikveld bedekt kijk je altijd tegen het randje aan van je pinlock (tegen de bovenkant). Aan de bovenkant van je pinlock hou je altijd een 1.5 cm over zodat daar gewoon de zon doorheen schijnt en dat niet 'gedempt' kan worden door je (gele) pinlock.

Heb nu een getint vizier met een transparante pinlock en dat is vele malen beter.
Zo kijk je altijd door één kleur, zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan