Zonnebril op de motor

Weet niet wat je allemaal aan het graven bent geweest, herr sherlock, maar je insinuaties slaan helemaal nergens op.
Ok, mijn fout. Maar viel me gewoon op. Maar ik vind je reactie nog steeds wat overtrokken. :P :+
 
Ik

Dat kan inderdaad wat lastig zijn.

Koop er één die lekker zit met dunne pootjes zodat je oren er geen last van hebben.

Jur welkom.

Ik gebruik een serengetti onder een integraalhelm en een andere voor het potje. Weet niet wat voor’n helm je hebt?
Ik heb een HJC integraalhelm, die vrij strak rond de oren zit...
 
Ik heb een HJC integraalhelm, die vrij strak rond de oren zit...
Integraalhelm dus,
Daar gebruik ik de serengeti model isles voor.

3F874DD3-CC5F-463A-BD14-275E2C81DE9D.jpeg
F79F77EE-4F75-4DDD-BE3E-E90CFE922BBF.jpeg


En die bevalt sinds 2016 al erg goed.
Laat je niet afschrikken dat het een damesmodel is, je piemel valt er heus niet zomaar van af. Bij mij tenminste niet.
 
Klap het zonnevizier uit. Meeste helmen hebben dit ingebouwd. Of is dit voorbehouden aan de mooi weer helmen (potjes) :]
Voordeel is dat je deze ook weer in kan klappen tijdens het rijden.

Heb momenteel een Schuberth M1 en voorheen altijd Nolan 40 potjes gehad.
Mechaniek van Schuberth is wel beter.

Keuze voor overstap naar Schuberth gemaakt vanwege de reeds ingebouwde speakers en microfoons.
BT module erbij en laat de meldingen van Flitsmeister maar doorkomen.

Zullen genoeg brildragers zijn die probleemloos een bril onder hun helm dragen.
Zonnebril lijk me dan weer niet handig omdat je deze tijdelijk gebruikt.
 
Wat is een polaroid zonnebril en waarom zou ik er 1 willen?
Ik heb nooit last van de zon en ook nooit een zonnebril op.
Maar leer graag bij :)
Als de zon schijnt en je zit in je auto. Zie je dan de reflectie in je voorruit, ofwel je eigen dashboard
Nou die reflectie haalt Polaroid er uit.
 
Onverslijtbaar, die Oakley's...
Daar heb ik andere ervaringen mee. Opeens bleef het pootje van mijn bril in mijn helm steken toen ik hem afzette. Uiteindelijk op kosten van Oakley wel een nieuwe gekregen, inclusief glazen op sterkte met varifocus en met die bril heb ik nog een paar jaar gereden.
 
Als de zon schijnt en je zit in je auto. Zie je dan de reflectie in je voorruit, ofwel je eigen dashboard
Nou die reflectie haalt Polaroid er uit.
Die informatie had ik dan weer niet gehaald van google. :t

Maar ik heb daar zelf nooit last van, ik betwijfel zelfs of ik het ooit gezien heb.
Heb zelf auto met een vrij rechte raam, maar rij ook wel met 'normale' auto's. Ik zal er eens op letten.
 
Daar heb ik andere ervaringen mee. Opeens bleef het pootje van mijn bril in mijn helm steken toen ik hem afzette. Uiteindelijk op kosten van Oakley wel een nieuwe gekregen, inclusief glazen op sterkte met varifocus en met die bril heb ik nog een paar jaar gereden.

Zelfs met de beste spullen kan je pech hebben ...

Mijn Racing Jacket is intensief gebruikt geweest tijdens de vele MTB-ritten en -marathons... ding is meer dan 10 jaar oud en eigenlijk nog in redelijk goede staat.
 
Ik heb al zeker 15 jaar een rayban wayfarer, de klassieker. Op sterkte. Perfect voor me, geen tranende ogen, geen wind achter de bril, zit perfect. Ik liet er iedere keer nieuwe glazen inzetten als ik een nieuwe bril moest.
Afgelopen zaterdag wist een verkoper van pearl mij te overtuigen dat ie na 15 jaar toch echt versleten is. Gelukkig is het een klassieker, en heb ik gewoon weer dezelfde kunnen bestellen. De originele glazen heb ik al die tijd bewaard, dus het wordt weer een gewone zonnebril. Leuk voor m’n zoon als ie gaat motorrijden over een jaar of 10 👍
 
Ik rij met een open helm en altijd met zonnebril (vanwege mijn lenzen) er zit wel zo'n zonneding in, maar als ik dat ding gebruik zonder zonnebril waaien mijn lenzen er uit door de turbulentie en met zonnebril is het 3 keer niks (Premium helm)
Rij al jaren met zonnebril, gekocht bij een motorzaak voor 2 tientjes, brede pootjes en geen orenhaken, gewoon twee steeltjes, ding wordt toch wel op zijn plek gehouden door de helm
 
Rij al jaren met zonnebril, gekocht bij een motorzaak voor 2 tientjes, brede pootjes en geen orenhaken, gewoon twee steeltjes, ding wordt toch wel op zijn plek gehouden door de helm
Mijn gewone bril heeft ook rechte poten, net als mijn zonnebril. Mijn helm is een Shark EVO, opzetten met de bril op. En bij het afzetten van de helm zet ik wel eerst even mijn bril af.
 
Ik heb eigenlijk standaard een zonnebril op, omdat ik anders geen ruk zie. Als de zon fel is, gebruik ik zelfs zonnebril + ingebouwd vizier (ochtend zon ofzo).

Ik gebruik altijd zonnebrillen met relatief kleine glazen, zodat ze niet in je gezicht drukken en rechte pootjes, zodat je ze makkelijk achter je oren krijgt. Ik heb ook een integraal helm, dus eerst opzetten en dan helm op is geen optie.
 
Ik heb een donker doorzichtig stripje folie tegen de bovenrand van mijn zonnevizier geplakt. Wanneer de zon laag staat, of op 'normale' hoogte, en ik zit naar een stoplicht te turen, zorg ik dat het stripje voor de zon zit. Kan ik toch nog zien of het groen wordt, en op ieder moment ervoor kiezen om het hele donkere gedeelte uit mijn zicht te kantelen. De helm is een N104 van Nolan, het stripje is ongeveer 6 mm breed.
Om de ervaring te delen: ik heb ook een jethelm waarbij er -speciaal voor brildragers- extra gleufjes voor de pootjes van de bril aanwezig zijn. Een verademing!
 
Zoiets?
Rij zelf ook met Bollé, ben er wel tevreden over, vooral die met anti-condens uitvoering.
Heb ik zelf ook jaren met gereden is oersterk niet duur en als je net als ik ook graag met je vizier open rijdt, dan weet je dat hij best een impact kan verdragen ivm steentjes, insecten enz...
 
Helaas niet iedereen hetzelfde @Rob RD Ik kom nog geen stap buiten zonder zonnebril. Heb die dingen werkelijk overal liggen en zie geen ruk zonder. Grijs, zonnig, maakt niet uit.
 
Wie van jullie gebruikt een (zonne)bril op de motor? Ik heb nog steeds geen goede bril kunnen vinden die niet te veel klemt, of je oren er af wilt steken. Hebben jullie tips wat een goede bril is en waar ik op moet letten m.b.t. de pootjes?
Alvast bedankt!

Timo
Ik draag altijd een bril, versterkte zonnebril en een gewone bril. Ik heb totaal geen last van klemmende pootjes of dat hij scheef zekt of zo. Ik beb onlangs een nieuwe helm gekocht en ook daar geen probleem. Ik zet de helm op en doe mijn bril op. In de helm is er rekening gehouden met uitsparingen in de schuimkussens of hoe heten die dingen. In plaats van op zoek te gaan naar wéér een andere bril, is het misschien aan te raden om een nieuwe helm te kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan