Zonta van den Goorbergh

Ik denk en hoop dat hij op Assen zijn eerste punt(en) pakt , en van Bo verwacht ik een top 5 .
Van Bo verwachtte ik afgelopen weekend ook een top 10, mocht helaas niet zo zijn.

Dus van mijn verwachtingen kan je niet veel op aan maar ik hoop het echt ! Wat mij betreft bo, zonta en baltus op t podium
 
Bo en Zonta hebben geen thuisvoordeel voor de race,de rest heeft tal van rondjes gereden op Assen.
Testdag van Zonta heeft alleen wat voordeel op de Vrijdag.
Toch zou op Assen de piek moeten zijn alleen al omdat ze de taal spreken :+
 
Bo en Zonta hebben geen thuisvoordeel voor de race,de rest heeft tal van rondjes gereden op Assen.
Testdag van Zonta heeft alleen wat voordeel op de Vrijdag.
Toch zou op Assen de piek moeten zijn alleen al omdat ze de taal spreken :+
Thuisvoordeel is meer dan alleen baankennis ;)

Aan de andere kant brengt de thuis race ook extra druk en verplichtingen met zich mee..
 
Iedereen heeft al rondjes gereden op Assen, maar de thuisrijder meestal toch net wat vaker en al in zijn of haar jeugd.
Kijk maar naar Michael van der Mark op Assen, Oliveira op Portimao, Aleix Espergaro op Estoril.
Rijden er even net wat makkelijker en sneller op sommige lastige stukken, en winnen eenvoudiger duels met close racing. :]
 
Iedereen heeft al rondjes gereden op Assen, maar de thuisrijder meestal toch net wat vaker en al in zijn of haar jeugd.
Kijk maar naar Michael van der Mark op Assen, Oliveira op Portimao, Aleix Espergaro op Estoril.
Rijden er even net wat makkelijker en sneller op sommige lastige stukken, en winnen eenvoudiger duels met close racing. :]
Bo wel , maar Zonta heeft meer in Spanje gereden dan op Assen , ja in Assen op de mini bike track ,........of ik moet me vergissen ??
 
Bo wel , maar Zonta heeft meer in Spanje gereden dan op Assen , ja in Assen op de mini bike track ,........of ik moet me vergissen ??
Ik weet het ook alleen van Bo, dat klopt. :t
Zonta misschien meer een enkele blauwe maandag.
Woonde wel zowat op het oefencircuit en was vaak toeschouwer bij de GP baan.
En Assen traint natuurlijk wel iets makkelijker dan even naar Philip Island zwemmen. :+ :+
PSX_20220608_221655.jpg
 
Laatst bewerkt:
Interview met Zonta en Bo

 
Lekker down to earth en gewoon als ventje van 16 een leuk volwassen interview doen. Heeft ie niet van een vreemde, Jurgen kon ook altijd goed kletsen ;)
Toch ook prachtig een TT van Assen met 2 Nederlanders die op wk niveau mee doen! Kunnen we podiumplaatsen verwachten? Nee. Maar gewoon van genieten en die helden naar voren schreeuwen over 2 weekjes :Y
 
helemaal mee eens, hoewel ik het toch ook niet helemaal voor onmogelijk hou dat Bo mee kan doen voor het podium. Hij heeft in het verleden al front row gestaan, de verschillen zijn klein, hij doet regelmatig goed mee in de quali dit jaar, topsnelheid is minder belangrijk op Assen en hij heeft veel ervaring met de baan t.o.v. een aantal collega's. En Zonta zou best eens wat verder naar voren kunnen staan dan de afgelopen races en met een beetje mazzel in de buurt vd punten kunnen komen. O en vergeet de steun vh thuispubliek niet 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan