Zontes 310

NielsNH

Rookie
20 aug 2019
5
9
Hallo iedereen,

ik ben per toeval het Chinese merk Zontes tegengekomen met de modellen 310R, 310T en 310Z. Heeft er hier al iemand een testrit gedaan? Naar ik lees zijn de reviews stuk voor stuk positief...
 
Hoi hoi.
Ik heb een aantal You Tube revieuws erover gezien en die Zontes modellen zien er best wel fraai uit vind ik.
Zie veel overeenkomsten met modellen uit de Kawasaki lijn maar denk wel dat het met de kwaliteit ietwat verschilt.
Persoonlijk zou ik mijn centen er niet zo snel insteken en liever wat extra geld bijleggen voor een gedegen merk waar doorgaans een motordealer achterstaat.
Maar ik kan me voorstellen dat iemand met een beperkt budget voor een Zontes zou kiezen alhoewel ik me dan sterk afvraag hoe zo’n motorfiets er na 30.000km bij zou staan en vooral hoe de staat dan is van zo’n Chinees gebakje.
Uiteraard kan alles roesten, maar ik zie en ken Chinese machines die zelfs van stilstaan al spontaan beginnen te oxideren.
Dat gaat met mijn Honda’s minder snel gebeuren is mijn ervaring.
Vr gr
 
Is er ook een betrouwbare invoerder en dealers die onderdelen op voorraad hebben?
Ik weet dat dit dikwijls niet het geval is,en dan sta je daar mooi.
 
Heb uit nieuwsgierigheid even zitten Googlen maar kon geen Zontes Dealer in Nederland vinden.
Wel in Engeland maar daar heb je weinig aan als je zo’n Zontes machine zou willen aanschaffen.
Vind het ansich best wel goed uitziende motorfietsen en voor in de stad en op 80 wegen zullen ze vast goed voldoen.
Met het oog op straks maximaal 100km per uur mogen rijden op de snelweg dan zouden ze ook daar niet misstaan.
Even wat beeldmateriaal:

54AE8D44-B7C5-4E87-A94C-9E015E6A01B2.jpeg0787391A-D1B0-4EAA-A8DB-92E23E508B5E.jpegB78BBE75-7E15-4D68-9173-709C8DB56B60.jpegB1CB12FB-E281-4666-99EB-F42A6179D747.jpeg
 
5885 voor de zontes, 6044 voor de bmw met zowat dezelfde specs. Voor dat verschil zou mijn keuze zo gemaakt zijn. Ziet er wel leuk uit, dat dan weer wel.
 
Hoi oma,
De 310 stond twee weken geleden in de Motoplus, weinig op aan te merken, en er staat nu van het zwaardere model een vergelijkingstest in de Motoplus met de Honda CB500 en Benelli Leoncino. De 500 komt er niet slecht uit, helemaal niet. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan