Zou een geel hesje op de motor veel uitmaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.157
9.372
Purmerend
Hele volksstammen zie ik met zo'n geel hesje rijden.
Volgens mij geeft dat een vals gevoel van zichtbaarheid en veiligheid. Volgens mij ben je veiliger als je het gevoel hebt onzichtbaar te zijn en dus zichtbaarder en defensiever rijdt.

m1nx792aago4_std1024.jpg


Het artikel

Volgens mij is het risico dat je aandacht verslapt met een hesje groter, schijnveiligheid!
Zie ik het nu echt zo vreemd?
 
tenzij je én het hesje draagt én gedraagt alsof je nog steeds onzichtbaar bent ;)

volgens mij moet je gewoon altijd blijven opletten, en niet vertrouwen op een hesje of dat men je brandende koplamp heeft gezien...
 
Ohjees hier zijn al zoveel topic's over geweest.

Blijft veel discussie uitlokken steeds.

Doe lekker waar jij je goed bij voeld :S
 
Beetje schijn-veiligheid ....
Ik zie het best veel, hesje met achterop een topkoffer achter een (vuil) scherm of vollekuip ....

Als mensen niet kijken wordt je gewoon niet gezien. Zelf blijven opletten is de enige remedie
 
....Zie ik het nu echt zo vreemd?....
Verlichting bij nacht is ook schijnveiligheid... Helemaal niet nodig, je moet gewoon beter kijken.


Als je motorrijders moet geloven is er één echte garantie tegen ongelukken, 180 decibel uit de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het eens gelezen, een heel verhaal, maar ik weet niet meer waar.

Het was een heel verhaal in een motorblad over een aanrijding, met een excuses van de veroorzaker van "oh sorry, ik had u niet gezien. Pas aan het einde kwam de opmerking van het slachtoffer, dat hij niet op de motor zat, maar in een oranje gekleurde kraanwagen.

Meneer u had mij niet gezien? u heeft gewoon niet gekeken.!

Dan helpt een fluorjasje echt niet

Freez
 
...Volgens mij ben je veiliger als je het gevoel hebt onzichtbaar te zijn en dus zichtbaarder en defensiever rijdt....
Geldt dat ook voor lawaaiuitlaten ? Dat je veiliger rijdt als je het gevoel hebt dat niemand je hoort ?

Maar ook met een fluorhesje kun je defensief rijden....

Zouden ze een matzwarte ambulance zonder licht wel hebben gezien ?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik onderweg weleens zie; een fluor hesje, en dan heeft de bestuurder een rugzak én liefst ook nog een topkoffer.
Kans-/ nutteloos.
En dan ook nog die fladderende hesjes van de Action.
Of die van Arie Molenaar met zo'n gigantisch BMW logo.

Ga er gewoon vanuit dat ze je niet zien omdat ze toch niet kijken en veel te druk zijn met andere dingen dan het "besturen van een auto".
 
Ik zie iets fluoriserends wel sneller. Dan werd er hier op M-F wel eens gezegd omdat ik als motorrijder sneller motorrijders zie... dat is leuk, maar ik zie het ook bij hardlopers etc. in m'n ooghoek valt het echt wel sneller op. Dus helpt het? Ik denk gedeeltelijk, maar je zal nog altijd blinde vinken achter het stuur hebben zitten die echt helemaal niets zien en zelfs over hun eigen vrouw en kinderen zouden rijden.

Wat Broos zegt, ga er gewoon van uit dat ze je niet zien, ook als je bijv. wel fluo-spul draagt. Het moet niet zo zijn dat je roekeloos kan gaan rijden, zoals je wel eens hebt met automobilisten met winterbanden die ineens totaal geen last meer van gladheid zouden hebben. :+
 
Dat is ook zo'n mooie, winterbanden, dan kan je met pleu#isweer gewoon vol gas doorrijden.
Waarom blijven we elkaar in dit land toch van die rare veiligheidsleugens aansmeren?
Er wordt bijna maandelijks een politieagent van zijn brommert gereden, meer zichtbaar kan je volgens mij niet zijn. Zouden dat er nog meer geweest zijn als ze gewoon groen/wit waren, net als bij de buren?
Mijn gevoel zegt dat het geen enkel verschil maakt.
 
Baat het niet dan schaadt het niet... ?

Ik zie regelmatig fietsers 's avonds laat, vooral die racers, met een geel hesje, en het valt zeker wel op moet ik zeggen. Vooral van achteren op bijvoorbeeld doorgaande 80km/h wegen is het veel beter en eerder zichtbaar.

Ik stond laatst nog met zo'n geel hesje in me klauwen bij de lokale motoshop, zal ik het doen of niet? Ziet er niet uit, dus niet gedaan, maar toch... twijfel nog steeds. Misschien bij je houden voor als het regent/mist en donker is?
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook zo'n mooie, winterbanden, dan kan je met pleu#isweer gewoon vol gas doorrijden.
Waarom blijven we elkaar in dit land toch van die rare veiligheidsleugens aansmeren?
Er wordt bijna maandelijks een politieagent van zijn brommert gereden, meer zichtbaar kan je volgens mij niet zijn. Zouden dat er nog meer geweest zijn als ze gewoon groen/wit waren, net als bij de buren?
Mijn gevoel zegt dat het geen enkel verschil maakt.

Winterbanden zijn de manier om andere automobilisten doodsangsten uit te laten staan. Al jaren terug reed ik er mee onder mijn bestelblik, simpelweg omdat ik met die pleuris achterwielaandrijving niet eens weg kwam op een sneeuwlaag. Rij ik op een gegeven moment achter een stuk of 5 auto's, die bumper aan bumper met 30 km/u over de sneeuw glibberden. Ik had al wat rem en acceleratie proeven gedaan, had lekker grip in de sneeuw en was het gesukkel glad. Geen tegenliggers, dus richtingaanwijzers aan en inhalen maar, 5 keer een verbijsterde automobilist in de ogen gekeken, met een big smile en wegwezen. 70 ging prima. *O*

Tegenwoordig heeft iedereen winterbanden en is de lol er weer af -O-

Met hesjes ligt het anders, die kunnen een oogprobleem niet oplossen, daarvoor heb je oogartsen en opticiens nodig. En hele volksstammen kunnen de weg naar de opticien niet vinden, omdat ze niet goed zien. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan